Fitness Seller

Ik stel me netjes voor en direct een vraag(je).

saartje23

Novice
Waardering
0
Lengte
1m69
Hallo allemaal,

Mijn naam is Sarah, ik ben 20 jaar en weeg op dit moment 89 kilo mijn lengte is 1.69. Dus ben ik te zwaar.

Ik ben nou al een tijdje bezig en heb erg lang 4 to 5 keer per week getraind, ik heb zowel muay thai gedaan als sporten in de sportschool. Ik begon met een gewicht van 100 kilo, er is dus al wel wat vanaf.:o

Maar nu zit ik al heel lang op hetzelfde gewicht. Ik heb enkele split up schema's geprobeerd maar dat werkte voor mij niet echt.

Op dit moment wil ik zo gaan trainen:

maandagochtend: 45 min cardio
maandagavond: fullbody training

dinsdag: 45 min cardio + kick (een les van een uur gericht op conditie en kracht)

donderdag: benen, buik en triceps + kick ( ik pak hier bewust deze spiergroepen omdat ik daar extra aandacht aan wil besteden)

vrijdagochtend: 45 min cardio
vrijdagavond: fullbody training

Ik heb een tijdje op een spiermassa van 58,6 kilo gezeten nu is dit gedaald naar 52 kilo. Maar het belangrijkste op dit moment is dat ik 12 kilo kwijt wil en dat ik me daarna pas bezig wil gaan houden met spieropbouw.

Ik heb een nieuw voedingsschema gekregen op maat. 1600 kcal, 90 gr eiwitten, 220 gr koolhydraten en tenslotte 35 gr vet.

Denken jullie dat ik mijn doel ( 12 kilo kwijt raken) hiermee kan bereiken??

Wat doe je qua voeding?

Te veel cardio lijkt mij.
Vetten te laag, eiwit te laag, kh te hoog.

Koolhydraten en eiwitten qua grammen omdraaien, min of meer.

Verder, hoe kan dit nou teveel cardio zijn? Aan de andere kant vind ik je kcals inname wel wat aan de lage kant in vergelijk met je gewicht, maargoed, als je snel resultaat wilt. Ik zou wel om de twee weken een degelijke refeed houden zodat je niet helemaal in starvation-modus gaat.

12 kilo kost je sowieso een maand of 3 minimaal.

Koolhydraten en eiwitten qua grammen omdraaien, min of meer.

Verder, hoe kan dit nou teveel cardio zijn? Aan de andere kant vind ik je kcals inname wel wat aan de lage kant in vergelijk met je gewicht, maargoed, als je snel resultaat wilt. Ik zou wel om de twee weken een degelijke refeed houden zodat je niet helemaal in starvation-modus gaat.

12 kilo kost je sowieso een maand of 3 minimaal.

wat is je vet% saartje???

snel resultaat krijg je dus niet met weinig eten en veel cardio....
sorry (ik bedoel niet jou saartje maar wat JoshA schrijft) dat ik het zo zeg maar dan krijg je een slap, dun lijfje. slap omdat er toch nog behoorlijk vet aanhangt en dun omdat er geen spieren zitten...

waarom willen mensen altijd zo veel aan cardio doen?? snappuh niet....de meeste vinden cardio geen bal aan en je lichaam wendt er snel aan waardoor je steeds meer moet doen.
trainen en voeding is de sleutel.

Laatst bewerkt:

+1

En veel rusten:D

sorry (ik bedoel niet jou saartje maar wat JoshA schrijft) dat ik het zo zeg maar dan krijg je een slap, dun lijfje. slap omdat er toch nog behoorlijk vet aanhangt en dun omdat er geen spieren zitten...

waarom willen mensen altijd zo veel aan cardio doen?? snappuh niet....de meeste vinden cardio geen bal aan en je lichaam wendt er snel aan waardoor je steeds meer moet doen.

Tsja, als je toch al begint met een slap lijf met weinig spiermassa. Je moet gewoon een keuze maken tussen afvallen of massa aanzetten.

Tuurlijk moet je niet enorm laag gaan zitten in je calorieën, maar als je het een beetje redelijk houdt met hoge eiwitinname dan zie je echt wel resultaat. Dan heb ik het over een deficiet van maximaal 800kcals per dag, maar liever rond de 500-600.

Tegelijkertijd kan je in die beginfase best wat spier aanzetten, als beginner. En veel cardio is gewoon belangrijk omdat je metabolisme omhoog gaat en je dus ook meer kan eten, en dus niet de hele dag honger loopt te hebben, dus is het makkelijker vol te houden.

Gewenning is verder tot op zekere hoogte. Als je elke dag alleen 45 minuten gaat lopen op 6km/u dan raak je er inderdaad aan gewend, maar als je die 45 minuten steeds anders indeelt, dus de eerste week steeds 2 sprintjes van 2 minuten tussendoor trekt, de week erop 3 sprintjes, en steeds blijft verhogen, gaat je conditie omhoog en blijft het iedere keer weer een nieuwe uitdaging voor je lichaam.

Tuurlijk moet je niet enorm laag gaan zitten in je calorieën, maar als je het een beetje redelijk houdt met hoge eiwitinname dan zie je echt wel resultaat. Dan heb ik het over een deficiet van maximaal 800kcals per dag, maar liever rond de 500-600.

Proest!

Gewenning is verder tot op zekere hoogte. Als je elke dag alleen 45 minuten gaat lopen op 6km/u dan raak je er inderdaad aan gewend, maar als je die 45 minuten steeds anders indeelt, dus de eerste week steeds 2 sprintjes van 2 minuten tussendoor trekt, de week erop 3 sprintjes, en steeds blijft verhogen, gaat je conditie omhoog en blijft het iedere keer weer een nieuwe uitdaging voor je lichaam.

klopt. Maar je kan ook zorgen dat jij je voeding op orde heb zodat je dit soort dingen als laatste hulp middel kan gebruiken.
als je de puntjes op de i wil zetten...maar dat is hier niet aan de orde.
Voor nu is het gewoon tijdverlies

maar stel dat ze dit doet... en ze loopt vast op een bepaald vet% wat moet ze dan gaan doen??

• Topic Starter Topic Starter
hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties, ik heb mijn vetpercentage al een tijd niet gemeten. De laatste keer dat ik het had opgemeten (mbv een weegschaal) lag het rond de 34%. Veeel te hoog :mad:

Wat betreft m'n voeding, ik heb nu een nieuw schema gekregen moet nog even kijken naar de verhoudingen van eiwit/koolhy/vet. Denk dat ik met mijn koolhydraten nu wel lager zit en met m'n eiwitten hoger.

Dit is wat ik vanaf nu ongeveer ga eten:

ontbijt: yoghurt met cruesli en een banaan of volkoren brood met mager beleg
lunch: 2 volkoren crackers met mager beleg en een glas halfvolle melk
avondeten: groenten, vis en zilvervlies rijst/volkoren pasta/salade

en meestal 3 tussendoortjes: appel, rijstwafels, kiwi of hardgekookt eitje

Na het trainen ( meestal s avonds): eiwitten shake of magere kwark.

Ik vind het een beetje lastig want ik krijg verschillende reacties. De 1 zegt dat ik veel cardio moet doen en af een toe krachttraining en de ander juist andersom. Ik vind cardio zelf eigenlijk vreselijk, maar ik doe het wel omdat het wel moet. :o

Gister kreeg ik weer de tip om toch wel per spiergroep te trainen:

maandag:
benen + cardio 45 min

dinsdag:
cardio 45 min + kick + buik

donderdagochtend:
30 min cardio + schouders

donderdagavond:
benen + kick

vrijdag:
30 min cardio
borst+ triceps + buik

Het wordt dus of deze of het schema met fullbody.

Ik loop nu eigenlijk een beetje vast :( Want ik weet niet welke van de 2 het verstandigst is. Het is mij nu vooral om het afvallen, daarna wil ik zeker werken aan m'n spieren etc.

Luister maar naar Mascha;)

de bedoeling is dat je regelmatig gaat trainen, en dat ook lange periode gaat volhouden.... zorg dan in ieder geval dat je het leuk vind.
Als je cardio vreselijk vind, zou ik het zeker niet zo vaak doen... hoe wil je dat gaan volhouden?

Ik heb een tijdje op een spiermassa van 58,6 kilo gezeten nu is dit gedaald naar 52 kilo. Maar het belangrijkste op dit moment is dat ik 12 kilo kwijt wil en dat ik me daarna pas bezig wil gaan houden met spieropbouw.
kijk dit wil je hoe dan ook niet. Je wil vet verliezen, geen spiermassa.
Lijkt me dat je de laatste tijd toch te weinig krachttraining gedaan hebt.

haha... en ik sluit me aan bij vorige spreekster ;)

Bedankt allemaal.
Dan wacht ik wel op Mascha haha thanks

33% ongeveer

maar stel dat ze dit doet... en ze loopt vast op een bepaald vet% wat moet ze dan gaan doen??

Dat hangt er dus vanaf met hoeveel calorieën ze is begonnen. Als het deficiet niet al te groot was, kan je daar nog wat vanaf halen voor extra stimulans. Maar verder heeft natuurlijk niemand gezegd dat afvallen makkelijk is. Die laatste procenten zijn gewoon altijd lastig weg te krijgen ook als je voeding en cardio 100% in orde is.

Maar mocht ze vast komen te zitten zou ik voorstellen om 2 weken op onderhoud te gaan eten, of zelfs iets erboven en de cardio in stand te houden, de week daarna weer langzaam afbouwing in voeding, ervan uitgaande dat het metabolisme zich weer heeft hersteld naar een hoger niveau na een goed overschot aan voedingsstoffen.

Verder kan ik me ook wel vinden in wat jij zegt, maar ik vind cardio wel een belangrijke toevoeging, al was het maar om de algehele gezondheid.

ja kan, doe je dat zelf ook op die manier?

Hij doet geen cardio met 20% :cool:

Eerst krachttraining, dan cardio. Je nieuw opgebouwde spiermassa zal je dagelijkse calorieverbruik verhogen en je zo helpen sneller op jouw gewenste gewicht te komen. Cardio is goed, maar KT, goede voeding en rust zijn de key. Succes!

Terug
Naar boven