MuscleMeat

Ik voel nooit iets

chaise

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
79kg
Vetpercentage
14%
Zo als de titel zeg voel ik nooit iets in mijn boven lichaam zelfs als ik 4x8 barbell curls doe met het gewicht dat ik echt steeds net de 8 haal voel ik volgende dag niets in mijn arme, is hier een reden voor en is hier een oplossing voor doe ik de oefening verkeerd ofzo ?? o_0 zonder dat ik iets voel vraag ik me af of ik het wel goed doe + is het slecht voor de motivatie.

Laatst bewerkt:
Spierpijn is geen indicatie voor groei.
Zolang je gaandeweg meer gewicht kan curlen is er progressie.

Probeer ook eens een paar supersets zodat je de pomp en het branden nog lekkerder voelt! Bijv 8x barbell curl en gelijk erachteraan hammercurl met een licht gewicht. Dit dan 4 setjes ;) daarnaast heb ik in mijn bicep eigenlijk ook nooit spierpijn hoe hard ik deze ook train.. Geen echte indicatie dus :)

• Topic Starter Topic Starter
Spierpijn is geen indicatie voor groei.
Zolang je gaandeweg meer gewicht kan curlen is er progressie.

Dit heb ik gehoord ja maar het gaat meer om de motivatie :P

Probeer ook eens een paar supersets zodat je de pomp en het branden nog lekkerder voelt! Bijv 8x barbell curl en gelijk erachteraan hammercurl met een licht gewicht. Dit dan 4 setjes ;) daarnaast heb ik in mijn bicep eigenlijk ook nooit spierpijn hoe hard ik deze ook train.. Geen echte indicatie dus :)

Ik zal het zeker proberen ben echt een beginner beginner dus moet nog veel leren

---------- Toegevoegd om 20:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:09 ----------

Heb nog wel 1 vraag over bench press, als ik bench press kan ik meestal niet door gaan omdat mijn arme het niet aan kunnen maar in mijn borst voel ik het dus niet ook niet de spanning is het dan beter om eerst mijn arme meer te trainen zodat die ook langer door kunnen gaan of gewoon door gaan met bench press?

Gewoon benchpress openen gewicht dat je wel kan.
Je zal vanzelf zwaarder gaan. Niemand drukte meteen 100kg weg.. Begin gewoon rustig, krijg de techniek onder controle en ga vanaf daar bouwen.

Zelf ook allang geen last meer van spierpijn en merk toch dat ik flink groei, meer dan 'vermoeide' spieren zijn het niet.
niks aant handje zover ik weet dus ;)

Alles meten met een lintmeter, spierpijn zegt niets.

Bijna alle beginners die ik zie curlen in mijn gym hebben een rom van 5 cm. Logisch dat ze niets voelen. Ik vind dat altijd zo'n dooddoener dat pijn geen indicatie is voor groei. Ik heb werkelijk nog nooit iemand gehoord die na een gedegen, technisch goed uitgevoerde training niks voelde de volgende dag of dag erop.
Ik zou gewoon even nagaan of je niet iets kunt verbeteren qua techniek. Een kleine verandering in je rom of je houding kan al verschil maken tussen niks voelen en geen veertje meer kunnen vasthouden.

Zo als de titel zeg voel ik nooit iets in mijn onder lichaam zelfs als ik 4x8 barbell curls doe met het gewicht dat ik echt steeds net de 8 haal voel ik volgende dag niets in mijn arme, is hier een reden voor en is hier een oplossing voor doe ik de oefening verkeerd ofzo ?? o_0 zonder dat ik iets voel vraag ik me af of ik het wel goed doe + is het slecht voor de motivatie.

Ik voel ook niets in mijn onderlichaam als ik curls heb gedaan ?

Als je spierpijn wilt voelen.. doe slow negatives en verdubbel je volume.

Haha, doe jij toch iets verkeerd Wazzup! Mijn quads poppen door mn jeans nadat ik 4x8 BB curlz heb gedaan.

variëren met herhalingen zorgt er ook voor dat je goede spierpijn hebt! paar weken 5x5 hh en dan weer 3x15 voor een paar weken

Moet ff veranderen naar boven lichaam was over iets anders aan het nadenken toen ik aan het type was :P bedankt

variëren met herhalingen zorgt er ook voor dat je goede spierpijn hebt! paar weken 5x5 hh en dan weer 3x15 voor een paar weken

Ben eens van een 3x3 programma over gegaan naar een 10x10 (GVT ?)... kon een hele week lang niet fatsoenlijk lopen na die eerste dag squats...

Ben eens van een 3x3 programma over gegaan naar een 10x10 (GVT ?)... kon een hele week lang niet fatsoenlijk lopen na die eerste dag squats...

Heb wel een keer 8x8 squats gedaan had 4 dagen spierpijn mn benen en rug hebben het wel maar me borst schouders en arme gewoon nooit

Toen ik dit topic las, dacht ik even dat het een apatische psychopaat zou zijn, a la dexter (tv show).
Anyway, iets voelen is totaal nutteloos (voor hypertrofie/kracht gains, misschien dat het iets doet voor je motivatie)
Maar als je dan toch iets wilt voelen, neem eens een weekje rust en ga eens (zoals eerder aangegeven) op dubbel volume zitten. Dan zullen we eens zien of je de volgende dag nog uit bed durft te komen.

Als je iets wil voelen, why do curlzz when you can do stones?

Terug
Naar boven