MuscleMeat

i'm vegetarian

clark X kent

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
88kg
Beste,

Ik ben nu een jaar of 12 vegetariër en had enkele vragen.

Maar eest een kleine introductie:

Sinds kindsbeen af ben ik altijd geïnteresseerd geweest in gevechtsport, weighlifting en fitness. Mijn nonkels waren vooral bezig met kickboksen en boksen, mijn opa trainde ook. Ik keek altijd op naar die mensen en ik wilde er net zo uitzien. Ik was lange tijd gewoon te zwak om te trainen. Een zware ziekte (oog kanker) hield me tegen om te doen wat ik wou.

Na lange tijd werd ik genezen verklaard (ik ben wel links blind gebleven en heb nog steeds erg veel last van pijn.. maar dat boeit niet) en zocht ik iets om me aan op te trekken. Ik ging op kung fu en ik was er heel erg veel mee bezig. Naar mate ik beter werd , moest ik soms naar de gym om meer kracht bij te kweken. Na verloop van tijd voelde ik me echte zo goed op de fitness dat ik kung fu heb gelaten voor wat het was. Ik bleef lekker in gym.

nu train ik iets meer dan 2 jaar en ik ben van 63 kg naar 89,2 gegaan (deze morgen gewogen en ik ben 1m 73). ik ben blij met de vooruitgang maar aangezien ik er nog LANG niet ben, had ik graag wat info betreffende het volgende voedigsschema:

Ik zou graag gaan cutten binnenkort omdat alles er gedfieneerder moet uitzien.

7:30: banaan + protein shake

10:00 kwark met wat fruit

12:00 6-8 boterhammen (volgranen ) met philadelphia,

16:00 grany koek en wat kwark

17:30 shake + noten

18:00 gym

19:45 5- aardappelen, groeten en stuk quorn, 1l water, een glas fruitsap.

22:00 noten + water

tips om droog te trainen zijn ZEER welkom.

cardio neem ik aan, maar welke ofeningen zijn het effectiefst? Korts sprints trekken? touw springen? Boksen?

Heb je foto's, wel een mooie progressie heb je gemaakt in gewicht voor jou lengte.

Merk je er geen problemen van dat je weinig ijzer en vit b 12 binnen krijgt ?

Touw springen en lopen...
Verder denk ik dat je goed bezig bent.

geen eieren ?

en wat is philadelphia ?

Wel een erg simpel 'ontbijt', mag best nog wel wat bij hoor, die energie heb je nodig de rest v.d. dag.

• Topic Starter Topic Starter
Heb je foto's, wel een mooie progressie heb je gemaakt in gewicht voor jou lengte.

Merk je er geen problemen van dat je weinig ijzer en vit b 12 binnen krijgt ?

Ik zal er straks enkele posten.

Eigenlijk niet, ik vervang mijn vlees best goed.

Ik krijg genoeg binnen via andere producten en zelfs via mijn proteine shakes. Blijkbaar zit daar ook een redelijk percentage B12 in.

Toeval wil dat ik woensdag mijn bloedresultaten heb gekregen. Geen vitamine tekort, maar wel hoge cholesterol... zeker tijd om te cutten dus.

63 kg naar 89,2?heb je je vet % laten meten? idd veel shakes drinken dan als je geen vlees eet.. misschien wat rijst+bonen om aminozuren combinaties te maken

2006-2008

In 2006 was ik echt heel erg skinny
[afbeelding niet meer beschikbaar]

[afbeelding niet meer beschikbaar]

[afbeelding niet meer beschikbaar] (mijn hoofd was toch al gek, dus waarom niet een beetje gekker)

Neen ik heb het nog niet laten meten, maar ik ben vrij zeker dat er veel te veel opzit... Dus cutten geblazen.

Ik ben er me van bewust dat ik nog veel werk heb hoor... Nog geen shirtless pics, ik wil eerst ripped zijn.

wel een beetje vadsig geworden doorheen de jaren he, een cutje zou je deugd doen, succes :thumb:

Als je gaat cutten gaat het er echt goed uitzien denk ik :D Echt een beest zo

Maar ik zou die boterhammen weglaten en rijst oid ervoor in de plaats eten.

En tja vooral laag in koolhydraten gaan zitten dan komt het goed :P suc6!

waarom titel in het engels?

wel een beetje vadsig geworden doorheen de jaren he, een cutje zou je deugd doen, succes :thumb:

Hey,

Daar ben ik het zeker mee eens. Ik ben blij met de gains, maar ik sta echt te veel in het vet nu ;)

Hopelijk komt het goed. straks ga ik alvast lopen.

Bedankt voor de reacties allemaal.

KEV

7:30: banaan + protein shake

Ontbijt mag wel wat meer zijn. Misschien havermout, brinta, of volkoren brood erbij?

10:00 kwark met wat fruit

Prima.

12:00 6-8 boterhammen (volgranen ) met philadelphia,

Where's the protein? Dump de philiadelphia en ga voor iets met meer eiwit, eieren, 10+ kaas, pindakaas, etc.
Je zou ook 1-2 boterhammen van deze maaltijd, naar die van 10:00 uur en die van 16:00 uur door kunnen schuiven. Maakt de kcal-verdeling wat gelijkmatiger.

16:00 grany koek en wat kwark

Als je wil cutten: dump de grany koek en ga voor cleane, volkoren/complexe koolhydraten. 'wat kwark', is dat 250 g?

17:30 shake + noten

Noten zijn goed. Maar als je wil cutten is het belangrijk dat je de hoeveelheid noten echt afweegt, je hebt al snel een shitload aan kcal binnen.

18:00 gym

19:45 5- aardappelen, groeten en stuk quorn, 1l water, een glas fruitsap.

Fruitsap heeft niet echt een functie in een cutschema, je kan beter echt fruit eten en water drinken.
Aardappelen zijn de meningen over verdeeld of die 'horen' in een cutschema. Ik eet zelf bijvoorbeeld liever zilvervliesrijst of volkorenpasta, maar das persoonlijk.

22:00 noten + water

Noten zijn goed (wel weer afwegen he), zou er zelf zeker weer minimaal een halve bak kwark bij nemen voor de trage eiwitten voor de nacht.

Zou vooral op je eiwit inname letten, het lijkt me een beetje weinig...

Ga ik zeker doen,

en uitermate bedankt voor de feedback.

Benen ook inorde?
Ken je btw soya melk?
Drinkt heel gemakkelijk weg..

Voedingswaarden chocolade 100ML:

Energie waarde
70Kcal / 297KJ

Eiwit 3,3g
Koolhydraten 9,8g
waarvan
Suikers 9,6g
Lactose 0g
Vet 1,8g
waarvan
verzadigd 0,4g
enkelvoudig onverzadigd 0,4g
meervoudig onverzadigd 1g
waarvan
Omega 6 0,91g
Omega 3 0,11g
Cholesterol 0mg
Vezels 1g
Natrium 0,05g
Calcium 120mg
Vitamines
Vitamine B2 0,24mg
Vitamine B12 0,15µg

Ik zou hooggeconcentreerde dibencozide nemen. Dat is een vitamine B-12 die makkelijk opneembaar is. De pastille leg je onder de tong, vlak voor je gaat trainen. Zeer aan te raden voor vegetariers en mensen die geen of weinig rood vlees eten.

Terug
Naar boven