Fitness Seller

In België betalen met pinpas zonder pinnen?

Primal

unaerobic
Elite Member
Waardering
220
Lengte
1m86
Massa
89kg
Is het waar dat je in België op plaatsen kan betalen met je pinpas, simpelweg door een handtekening te zetten? Dus zonder een pincode in te hoeven voeren.

Is al de tweede keer dat iemand me dat verteld.

pinpas ? = bankkaart ?

Alleen kleine bedragen met proton denk ik, maar is echt niet veel.

• Topic Starter Topic Starter
Ja bankkaart, en wat zijn kleine bedragen? Een volle tank?

Dacht dat mijn geld veilig was als ik mijn pas verlies aangezien niemand mijn code weet...

---------- Toegevoegd om 20:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:32 ----------

Ik zie dat proton hetzelfde is als een chip die je moet opladen. Dat bedoel ik niet. Ik bedoel echt betalen waarbij geld van je betaalrekening wordt afgehouden.

Ja bankkaart, en wat zijn kleine bedragen? Een volle tank?

Dacht dat mijn geld veilig was als ik mijn pas verlies aangezien niemand mijn code weet...

Gaat maximum tot 125euro.

Dat bedrag moet je wel met je code bij de bankautomaat op je proton zetten.

Dus als 125 euro op proton zet kan je betalen zonder code tot die 125 euro op is.

Dus zonder code kan je nooit aan het geld van je zichtrekening komen.

Ik hoop dat het beetje duidelijk is zo

• Topic Starter Topic Starter
Ok, thnx. Vond het al ongeloofwaardig.

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt...
In Spanje was dit ook in de supermarkt, moest me pinpas laten zien en een handtekening zetten, later was het van me rekening af.
Volgens één van me maten was dit in Frankrijk ook zo, dus wellicht in België ook.

dat gebeurt dus in zaken waar ze geen pinautomaat hebben ;ik heb hetzelfde ook al eens in nederland meegemaakt

Is het waar dat je in België op plaatsen kan betalen met je pinpas, simpelweg door een handtekening te zetten? Dus zonder een pincode in te hoeven voeren.

ja, pasje laten zien met je banknummer en een handtekening zetten.
Eigenlijk moeten ze ook naar je id vragen, maar dat doen ze bijna nooit.

In Belgie weet ik het niet, in Frankrijk is het op sommige plaatsen wel zo. Z.s.m. laten afsluiten dus als je pas gejat is.

Heb het in Frankrijk en Belgie gehad , betalen zonder pincode maar wel handtekening.

Terug
Naar boven