Fitness Seller

In Belgie snappen ze het beter

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
Antwerpse opleiding weigert vrouwen met hoofddoek

BRUSSEL/ANTWERPEN - Het Antwerpse opleidingsinstituut Atel weigert de inschrijving van vrouwen die een hoofddoek dragen. De leiding van het instituut stelt dat bedrijven toch geen vrouwen aannemen die een hoofddoek dragen. Dan heeft het volgens woordvoerster Van Roey van Atel ook weinig zin om hen een opleiding te geven.

De opleiding wordt grotendeels gefinancierd op grond van het aantal cursisten dat ook daadwerkelijk een baan vindt, zo meldde woensdag het dagblad Gazet van Antwerpen. "Wij passen ons aan de vraag van bedrijven aan", aldus Van Roey in een toelichting.

Goed plan, maar idd zoals Big_T aangeeft, vrees er ook al een beetje voor... :(

Gewoon opzouten met die k*thoofddoeken,vies volkje. :mad:

het komt in de pers, dus dat gaat inderdaad problemen geven,
mensen zullen gaan eisen dat er een vervolging of op zn minst een tik op de vingers van de organisatie komt

wat een onzin zeg:cool:
een jood laten ze binnen, een christen laten ze binnen, een hindoe laten ze binnen, maar een hoofddoek niet??? lekker zielig. over het algemeen zijn dat soort vrouwen enorm gedreven en juist erg gewild op de arbeidsmarkt. oftewel; dit gaat een staartje krijgen :o

Alle mensen bannen die kruisjes dragen, getuigen van Jehova aan het kruis nagelen en een nieuwe holocaust :thumbs: Da's de beste oplossing :rolleyes: Welkom in België waar mensen die uitgewezen worden, in kussens verstikt worden, gewoon omdat ze niet genoeg geld had om te blijven. Maar de minister met zijn door Vietnamese, gemolesteerde kindjes vervaardige leren jas mag blijven. :mad:

HardCase zei:
Welkom in België waar mensen die uitgewezen worden, in kussens verstikt worden, gewoon omdat ze niet genoeg geld had om te blijven.
De manier waarop je dit brengt klopt voor geen meter. Ik zie ook niet in wat dit ermee te maken heeft. Als er 1 land gastvrij is tegenover allochtonen dan is het belgië wel. Duizenden illegalen hebben hier een gratis paspoort gekregen zonder er iets voor te moeten doen, ze moesten zelfs geen Nederlands kennen. Geen enkel land in de wereld zou er nog maar aan denken zoiets te doen. Dus bespaar me deze opmerkingen.

Atel weet gewoon dat bedrijven deze vrouwen niet aannemen, dus dan heeft een opleiding idd geen zin en kost alleen hopen verloren geld. Ik ben het daarmee eens, maar ik vind dat geen enkele uiterlijke uiting van geloof nodig is. Geloof moet je gewoon voor jezelf houden.

Deze vrouwen mogen net zo goed als elk ander mens een kans krijgen, maar ze moeten zich nu eenmaal leren aanpassen in een Westerse cultuur. Als dat teveel gevraagd is, sorry, maar dan wil je simpelweg niet integreren en dan krijg je niet de rechten van mensen die dat wel willen doen.

Heeft er inderdaad niet veel me te maken, wat gebrabbel met dezelfde kortzinnigheid als de mensen die deze regel hebben opgesteld. Waarom Zijn kruisjes dan wel toegelaten? Dat heeft er namelijk wel mee te maken...

Trouwens ik beweer niet dat er geen probleem is, want dat is er wel. In elke stad ontstaan er wijken waar je beter niet komt en er zijn metrostations in Brussel waar je beter niet afstapt :(

Laatst bewerkt:
HardCase zei:
Heeft er inderdaad niet veel me te maken, wat gebrabbel met dezelfde kortzinnigheid als de mensen die deze regel hebben opgesteld. Waarom Zijn kruisjes dan wel toegelaten? Dat heeft er namelijk wel mee te maken...

Trouwens ik beweer niet dat er geen probleem is, want dat is er wel. In elke stad ontstaan er wijken waar je beter niet komt en er zijn metrostations in Brussel waar je beter niet afstapt :(

een kruisje kan je zichtbaar dragen en niet zichtbaar, kan je dat met een hoofddoek ook?

Big_T zei:
De manier waarop je dit brengt klopt voor geen meter. Ik zie ook niet in wat dit ermee te maken heeft. Als er 1 land gastvrij is tegenover allochtonen dan is het belgië wel. Duizenden illegalen hebben hier een gratis paspoort gekregen zonder er iets voor te moeten doen, ze moesten zelfs geen Nederlands kennen. Geen enkel land in de wereld zou er nog maar aan denken zoiets te doen. Dus bespaar me deze opmerkingen.

Atel weet gewoon dat bedrijven deze vrouwen niet aannemen, dus dan heeft een opleiding idd geen zin en kost alleen hopen verloren geld. Ik ben het daarmee eens, maar ik vind dat geen enkele uiterlijke uiting van geloof nodig is. Geloof moet je gewoon voor jezelf houden.

Deze vrouwen mogen net zo goed als elk ander mens een kans krijgen, maar ze moeten zich nu eenmaal leren aanpassen in een Westerse cultuur. Als dat teveel gevraagd is, sorry, maar dan wil je simpelweg niet integreren en dan krijg je niet de rechten van mensen die dat wel willen doen.

eindelijk eens een assertieve, menselijke mening
want ik heb soms de indruk dat velen op dit board vaak met oogkleppen rondlopen wat betreft dergelijke onderwerpen...

Big_T zei:
makkelijk gezegd

ZoutZak zei:
Wat bedoel je daarmee?

In het zakenleven moet je gewoon professioneel te werk gaan en je niet laten beïnvloeden door geloof etc, dus ook geen uitingen ervan tonen.

Ik ben het HELEMAAL eens met Big T... Geloof hou je voor JEZELF, val er een ander niet mee lastig. Ik ben zelf christen, ik draag niet alleen een kruis, heb zelfs een enorme op m'n rug laten tatoeeren (val mensen er dus alleen op het strand mee lastig :P).

Ik vind het niet erg als dames een hoofddoek dragen, net zomin ik het erg vind als ik een jongen met een keppeltje zie lopen of een oma met een kruisje. Zolang je een ander in z'n waarde laat, vind ik het best, wat voor geloof deze ook belijdt.

Wat die universiteit doet is gewoon ALLE vormen van geloofsuiting weigeren in de wandelgangen van het gebouw. Dit zullen dus ook kruisjes en keppeltjes etc. betreffen! Op zich een goeie zaak, maar soms een onoverkoombare brug voor moslimvrouwen die niet beter weten dan met zo'n doek op hun kop rond te banjeren.

Terug
Naar boven