XXL Nutrition

In memoriam John Martyn

Dressed Black

Ripped Bodybuilder
Waardering
34
Hoe het mogelijk is weet ik niet maar ik heb pas gisteren gelezen dat de grootste muzikant van de 20e eeuw reeds op 29 januari van dit jaar gestorven is aan longontsteking. Hij werd 60.
John Martyn is bijna 40 jaar het grootste kopstuk geweest van de folk/Blues waar hij nog eens op schitterende manier jazzinvloeden in vermengde. Niet zo bekend bij het grote publiek stond hij bekend bij de andere grote muzikanten als een 'musicians musician' en vele grote namen (als bijv. Eric Clapton) waren grote fan van hem.
Vele jaren lang heeft zijn muziek mij groot plezier bezorgt en mij soms door moeilijke levensmomenten heen geholpen. Dikwijls heb ik het genoegen gehad om hem live te bewonderen en steeds werd ik overrompeld door deze grote romanticus van de muziek. Mensen zoek hem even op op you tube en luister, of nog beter koop een cd van hem, want hij was de grootste.
Daarom, en beter laat dan nooit, John: 'Now that hurt in your heart is gone'.

Laatst bewerkt:
Nog nooit van gehoord.

• Topic Starter Topic Starter
Ik weet het bro, dat is het spijtige van John Martyn, verafgood als hij werd door veel andere professionele muzikanten bleef hij onbekend bij het grote publiek.

mss eens wat clipjes posten om een idee te hebben over wie het gaat ?

Wel leuk opzich, klinkt idd erg clapton achtig.
Gelukkig hoor ik de jazz invloed niet want als ik ergens een hekel aan heb...

hmmm, lang niet slecht :) idd, beetje Clapton-sT

• Topic Starter Topic Starter
hmmm, lang niet slecht :) idd, beetje Clapton-sT

Ja, en even niet vergeten dat, hoewel Clapton een paar jaar ouder is dan Martyn, hij zijn uiteindelijke sT als solo artiest ontwikkelde naar het voorbeeld van John Martyn, met weliswaar meer bluesinvloeden dan Martyn.
De invloed die John Martyn heeft uitgeoefend op de muziek mag niet onderschat worden.

Terug
Naar boven