XXL Nutrition

Inkomsten Vlaamse Politici

BoTo

Freaky Bodybuilder
Waardering
81
Hier te vinden :

[Link niet meer beschikbaar]

Artikel én volledige berekeningen per politicus :
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=I22A1SH2

Eerlijk is eerlijk, voor een brutoloon van 20k/maand wil ik ook weleens de smeerlap/charlatan/het rund/... (al geldt dat gelukkig niet voor iedereen ;)) gaan uithangen... Akkoord, degenen die 200k of meer per jaar verdienen zijn in de minderheid en ruim de helft schommelt rond de 100k/jaar... Toch mooie bedragen voor wat mooie praatjes en enkele jaren gekloot omtrent diverse - schijnbaar onoplosbare - problemen.

Opvallend ook : Een vrouw verdient als voorzitster van het Vlaams Parlement (met ruime voorsprong...) het meeste.

Wat vinden jullie ervan? :)

Ah, hoe vaak ze ook falen en liegen, het blijft een job waarmee ze 24/7 in hun hoofd blijven hoor i.p.v. lekker niets te doen als het 17u. is.
En daarbij, heb je liever politici die werken tegen een hongerloon, die dan elke kans om geld in hun zakken te steken benuttigen?

Zijn dat de bedragen waar velen zo over klagen ? :roflol:

Ah, hoe vaak ze ook falen en liegen, het blijft een job waarmee ze 24/7 in hun hoofd blijven hoor i.p.v. lekker niets te doen als het 17u. is.
En daarbij, heb je liever politici die werken tegen een hongerloon, die dan elke kans om geld in hun zakken te steken benuttigen?

mja, dat doen sommige politici er nu net nog bovenop... doen aan belangenvermenging en vriendjespolitiek, ontvangen steekpenningen en snoepreisjes... voorbeelden genoeg: onlangs maakten onze Waalse politici nog een reis naar de US met hun echtgenotes op kosten vd staat of kijk naar een Anne-Marie Lizin die haar bankkaarten misbruikt... en da's dan nog maar het topje van de ijsberg dat we soms te zien krijgen. de meesten hebben het echt wel beter dan met een job in de privé, het blijft sowieso een riant loon dat ze krijgen.

Zijn dat de bedragen waar velen zo over klagen ? :roflol:
Vind het niet bepaald grappig. België heeft meer dikbetaalde ministers en parlementsleden dan tig keer grotere landen als Frankrijk. Wij betalen ons blauw aan dit wanbestuur.

• Topic Starter Topic Starter

Ik zeg nergens dat de bedragen buitensporig zijn hoor. Al vind ik ze wel aan de hoge kant voor wat velen maar presteren. ;)

Als je denkt dat een kaderlid of vrij beroeper gewoon tot 17u lekker niets zit te doen zit je er wel flink naast. :rolleyes: Die zorgen teminste nog voor enige productiviteit.

Zoals Big T zegt is de verhouding nogal mank wetende dat er in het buitenland vaak minder aan gespendeerd wordt en het uiteindelijk gaat over Vlaanderen alleen. We blijven een apenland...
Geef ze maar eens loon naar werken, zullen ze wel anders piepen. :roflol:

Die zijn beter af dan nederlandse politici. In nederland verdient elk kamerlid trouwens hetzelfde, is dat in belgie niet? Of zijn er ook andere inkomsten meegerekend

Minister president in Nederland verdient 135.000 euro, een kamerlid 93.000

• Topic Starter Topic Starter
Dat vind ik wel correcte bedragen. 135k is nog steeds meer dan de meeste goed verdienende vrije beroepers maar niet te overdreven. Klopt het trouwens dat advocaten en dergelijke in Nederland veel meer verdienen dan in België?

In België komen er idd nogal wat bonussen bij en wordt je deels een salaris uitbetaald door de partij denk ik.

Anderszijds kan je je ook afvragen hoe krom het is dat topsporters natuurlijk zoveel meer kunnen verdienen soms... :)

Het risico is dan natuurlijk dat talentvolle mensen de politiek laten voor wat het is om dat het bedrijfsleven veel beter betaald.

In Nederland worden de salarissen van de politici niet verhoogd (wel een beetje) maar vooral druk op het bedrijfsleven gezet om niet met het salaris boven de 'balkenende-norm' te gaan zitten ;)

Ja men zegt altijd dat veel geld talent zou aantrekken in de politiek. Ik ben het daar totaal niet mee eens. Politiek doe je omdat je een overtuiging hebt en zaken in de samenleving wil veranderen. Je gaat gewoon nooit in de politiek voor het geld, als je dat doet ben je sowieso fout bezig.

Ik heb eerder de indruk dat hoe meer de postjes opbrengen, hoe slechter de politici. Dan krijg je namelijk de echte geldwolven binnen.

Nee ik denk dat het een grote fout is om te denken dat kwaliteit in de politiek bepaald wordt door het loon. Je moet gewoon zorgen voor een eerlijk loon, eventueel met bonussen als blijkt dat een politicus het land echt vooruit heeft geholpen.

Terug
Naar boven