XXL Nutrition

Instructeurs

f3arl3ss

Cool Novice
Waardering
0
dag mensen,

ik heb vraagje......ik ben sinds kort begonnen met de schema rippetoe......iedereen kent deze wel.
mijn probleem is dat ik geen ervaring heb met trainen.
De oefeningen die rippetoe vereist zijn nogal hard.
hiermee bedoel ik voor Deadlift en squats...mijn fitness instructeurs nemen namelijk geen moeite om me erbij te helpen...en ik dacht dat misschien een van jullie een vervangende schema/oefeningen zou hebben die minder ervaring vereist....maar toch efficient is...

daar bij ga ik naast me dagelijksvoeding beginnen met 100% whey protein en mutant mass 2.27 kg....
Zoals ik zei naast me dagelijksvoeding ik ga hierop niet minder eten omdat ik shakes nooit heb gebruikt.....wil ik graag weten moet ik ze na trainning gebruiken of voor of...wanneer?
alvast bedankt

Ik denk dat een gemiddelde fitnessinstructeur in Nederland ook geeen idee heeft wat rippetoe is ;)

in de meeste sportscholen is er bijna tot geen begeleiding.

Als je twijfelt gewoon filmen en hier neerzetten. Ik heb het ook zelf geleerd dus jij kan het ook.

Spreek iemand aan op de sportschool die er wel verstand van heeft en vraag hem om af en toe wat tips.

idd , ik krijg ook meer hulp van leden dan de instructeurs .

• Topic Starter Topic Starter
@Mel: srry maar ik heb niet zoveel geld....en dit is een vande sportscholen die ik wel kan betalen en ik zit er sowieso een jaar aan vast...

@Obeb: idd ik vroeg aan hem....hij keek ze vragend naar mij....zoals puss in boots in shrek:P

@Jefrey: klopt ervaar ik nu

@Weekendwarrior: Lukt niet echt als je in eentje bent

@ Wazzup:Heb ik gedaan en heb hele handige tips gekregen.....maar jah meeste zeggen weer..ik zou beginnen met apparaatjes....

maar dus er is geen soort gelijke schema of vervangende oefeningen.....

en misschien dat jullie me andere vragen kunnen beantwoorden....

'"daar bij ga ik naast me dagelijksvoeding beginnen met 100% whey protein en mutant mass 2.27 kg....
Zoals ik zei naast me dagelijksvoeding ik ga hierop niet minder eten omdat ik shakes nooit heb gebruikt.....wil ik graag weten moet ik ze na trainning gebruiken of voor of...wanneer?
alvast bedankt"

Na de training en in de ochtend. houd wel in gedachten dat whey niet het wondermiddel is wat je doet groeien maar gewoon een onderdeel van je voeding (makkelijke manier om snelle eiwitten binnen te krijgen)

Bij mij in de gym weten de instructeurs ook niks van rippetoe af en zeiken ze ook alleen maar dat ik op machines moet beginnen.

Lees gewoon het boek Starting Strength, bestudeer de video's en oefen de oefeningen/beweging thuis. Je hebt ze zo onder de knie, zo moeilijk zijn ze ook weer niet ;)

Ben je er niet zeker van dat je ze goed uitvoert? Neem een camera mee, neem het op en bekijk achteraf wat er nog verbeterd kan worden :)

@MironT: Jah klopt maar ik ga ook niet minder eten hierop......ik ga dat als extra gebruiken....en kan het ook trouwens tijdens de training? die shakes
Nog een klein vraagje erbij.. zou 2.27 kg mutant mass genoeg zijn om ong 5 kilo aan te komen.?

@CursedTalon: oke dat ga ik doorlezen.....ik zal hulp vragen aan leden en evt. filmen.
ik vroeg me af....ik ben nieuw met rippetoe......ik squat met 20kg(10 aan beide zijden)...
en deadlift heb ik met 10 kg gedaan....voor beweging onder de knie te krijgen.....ik doe de bench met 26kg........en bent over rows 10kg....de military press ook 10 kg.... ik weet dat het niet egt denderend is....maar ik wist niet waar ik moest beginnen...

mijn vraag is hoeveel moet ik min kunnen halen?(om te beginnen )

mijn uiteindelijke doel is 75 kilo wegen.... ik ben 60kg en ik wil de rest met sportschool behalen

thnx

@MironT: Jah klopt maar ik ga ook niet minder eten hierop......ik ga dat als extra gebruiken....en kan het ook trouwens tijdens de training? die shakes
Nog een klein vraagje erbij.. zou 2.27 kg mutant mass genoeg zijn om ong 5 kilo aan te komen.?

@CursedTalon: oke dat ga ik doorlezen.....ik zal hulp vragen aan leden en evt. filmen.
ik vroeg me af....ik ben nieuw met rippetoe......ik squat met 20kg(10 aan beide zijden)...
en deadlift heb ik met 10 kg gedaan....voor beweging onder de knie te krijgen.....ik doe de bench met 26kg........en bent over rows 10kg....de military press ook 10 kg.... ik weet dat het niet egt denderend is....maar ik wist niet waar ik moest beginnen...

mijn vraag is hoeveel moet ik min kunnen halen?(om te beginnen )

mijn uiteindelijke doel is 75 kilo wegen.... ik ben 60kg en ik wil de rest met sportschool behalen

thnx

Heb je het met een olympic bar gedaan? Die zijn ook al 20kg!

En in het begin moet je nog niet naar de gewichten kijken, eerst de techniek leren! Geloof me, ik was te zwaar begonnen met deadlift en kon de techniek nog niet, heb een paar dagen moeten rusten vanwege rugpijn!

Misschien foto's? Ik ben nu al zo'n 2/3 maand bezig en ben van ~56kg naar 62kg gegaan.

Wat Yoshuba zei, het gaat niet om gewicht maar techniek, een perfecte techniek met iets lagere gewichten heeft meer resultaat dan een slechte uitvoering met hoge gewichten ;)

Oke dan weet dat ook weer.......nog een vraagje over deadlift:
als je zakt moet je die bar ...op grond leggen.....of moet je die op net niet op de grond leggen en zo de beweging herhalen?

Terug
Naar boven