XXL Nutrition

Insuline cycle

Diadeem

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
96kg
Vetpercentage
19%
Ik ben van plan om een insuline cycle te gaan beginnen. Ik weet van de gevaren echter ben ik al 18 jaar diabeet dus weet ik als geen ander hoe ik met een te lage bloedsuiker moet omgaan en ben dus niet bang dat het mis zal gaan. Ik heb er al een hoop over opgezocht maar zou het waarderen als men hier nog wat informatie zou kunnen delen voor alle zekerheid. Zoals Het feit dat ik diabeet ben, zou dat betekenen dat ik sommige dingen toch anders moet aanpakken als een normaal persoon die insuline gebruikt? Hogere dosis allicht.

Yves

Hoe ben je van plan een insuline cycle te gaan beginnen als diabeet? Ik merk zelf geen voordeel van insuline, ik zet pre workout 5IU novorapid

Zou er niet mee kloten als je diabetisch bent

Why not, diabeet is ie toch al dus dat risico is al weg en dood ga je er niet zo gauw aan.

Srs, zou het ook niet doen, lijkt me om de een of andere reden een beroerd plan.

Is niet weg want je hebt diabetisch in verschillende gradaties welke ongeacht wat hij doet toe kunnen nemen,laat staan dat ie er zelf mee gaat rommelen.
Misschien kan het prima zonder probleem en moet ik me bek houden omdat ik niet uit ervaring praat maar ik zou het persoonlijk niet doen.
Insuline is leuk hoor, maar het is niet essentieel tot veel massa

Is niet weg want je hebt diabetisch in verschillende gradaties welke ongeacht wat hij doet toe kunnen nemen,laat staan dat ie er zelf mee gaat rommelen.
Misschien kan het prima zonder probleem en moet ik me bek houden omdat ik niet uit ervaring praat maar ik zou het persoonlijk niet doen.
Insuline is leuk hoor, maar het is niet essentieel tot veel massa

Hangt er vanaf of het om Type 1 of Type 2 gaat.

In het geval van Type 1 produceert de pancreas simpelweg geen insuline meer (of misschien in sterk verminderde mate) en wordt het insuline tekort exogeen aangevuld. Dan heeft hij dus in principe net zoveel insuline in zijn lichaam als een gezond persoon, alleen van een andere bron.
En dus is een hogere dosis insuline nemen voor hem exact hetzelfde als wanneer een gezond persoon insuline
supplementeerd.

In het geval van Type 2, insuline resistentie, wordt er geen insuline gesupplementeerd aangezien dit het probleem alleen maar zou versterken. Deze mensen moeten dus ABSOLUUT geen extra insuline gebruiken.
Volgens mij zijn er wel middelen (Glucophage?) die de insulinereceptoren weer gevoeliger kunnen maken, en wordt zo iets meestal ook voorgeschreven bij Type 2.

Oke met type 2 moet je het dus absoluut niet doen dan, maar ik vraag me nog steeds af of het met type 1 wel verstandig is.

Oke met type 2 moet je het dus absoluut niet doen dan, maar ik vraag me nog steeds af of het met type 1 wel verstandig is.

Same here, ondanks dat 't best logisch klinkt zoals het hierboven uitgelegd wordt en het dus best zou moeten kunnen vind ik het op de een of andere manier vrij gevaarlijk klinken.

In het geval van Type 2, insuline resistentie, wordt er geen insuline gesupplementeerd aangezien dit het probleem alleen maar zou versterken. Deze mensen moeten dus ABSOLUUT geen extra insuline gebruiken. Volgens mij zijn er wel middelen (Glucophage?) die de insulinereceptoren weer gevoeliger kunnen maken, en wordt zo iets meestal ook voorgeschreven bij Type 2.

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar als je hiermee bedoelt dat Type 2 diabetes niet met Insuline wordt behandeld dan maak je een denkfout.

Type 1 hier, insuline heeft IMO geen meerwaarde

@Panda11 ik hoor altijd wel zieke dingen hoor over insuline, vooral in combinatie met AAS en HGH

Hangt er vanaf of het om Type 1 of Type 2 gaat.

In het geval van Type 1 produceert de pancreas simpelweg geen insuline meer (of misschien in sterk verminderde mate) en wordt het insuline tekort exogeen aangevuld. Dan heeft hij dus in principe net zoveel insuline in zijn lichaam als een gezond persoon, alleen van een andere bron.
En dus is een hogere dosis insuline nemen voor hem exact hetzelfde als wanneer een gezond persoon insuline
supplementeerd.

In het geval van Type 2, insuline resistentie, wordt er geen insuline gesupplementeerd aangezien dit het probleem alleen maar zou versterken. Deze mensen moeten dus ABSOLUUT geen extra insuline gebruiken.
Volgens mij zijn er wel middelen (Glucophage?) die de insulinereceptoren weer gevoeliger kunnen maken, en wordt zo iets meestal ook voorgeschreven bij Type 2.
Ehm, insuline wordt ook gewoon gebruikt bij DM type 2, nu net als simpelweg iets als metformine niet voldoende helpt.

Hoe ben je van plan een insuline cycle te gaan beginnen als diabeet? Ik merk zelf geen voordeel van insuline, ik zet pre workout 5IU novorapid

met insuline heeft zeker wel veel voordeel, 5iu is ook beetje weinige, minimaal 10 of 15iu pwo , en niet vet eten want insuline zet vet 10 keer zo hard aan,

met insuline heeft zeker wel veel voordeel, 5iu is ook beetje weinige, minimaal 10 of 15iu pwo , en niet vet eten want insuline zet vet 10 keer zo hard aan,

Vond ik zelf eigenlijk wel meevallen.
Ik at dan wel geen junkfood uiteraard maar flink havermout waar ook wel aardig wat vet in zit

Terug
Naar boven