XXL Nutrition

internationaal strafhof Den Haag

goethe

Cool Novice
Waardering
0
Graag jullie mening over het tribunaal in Den Haag.

Denk aan Joegoslavie Tribunaal.

Het is een internationaal hof voor het vervolgen van personen die worden verdacht van het schenden van internationaal humanitair recht.

Er zijn verschillende tribunalen in Nederland geweest.

Lees voor de grap eens dit artikel over showprocessen in Den Haag.
[Link niet meer beschikbaar]

De VS heeft zich teruggetrokken uit ICC (internationaal straf hof).
http://www.om.nl/over_het_om/opportuun_archief/om_magazine_2002/815/817/

Dat betekent dat inwoners uit de VS niet te veroordelen zijn in Den Haag.
Gebeurt dat toch, dan valt de VS Nederland binnen.
Raar maar waar.

Valt oorlog onder valse voorwendselen en doden van onschuldige burgerbevolking ook onder het schenden van interantionaal humanitair recht? Zo ja, dat zou George W. Bush ook opgepakt kunnen worden en worden veroordeeld wegens oorlog in Irak. Waar zijn de massa vernietigings wapens dan?

Oorlog in irak heeft genoeg reden gehad, bush deed wat hem te doen stond.

Bovendien zouden we niet echt een goede naam krijgen in de vs wat toch wel belangrijk is.

Valt oorlog onder valse voorwendselen en doden van onschuldige burgerbevolking ook onder het schenden van interantionaal humanitair recht? Zo ja, dat zou George W. Bush ook opgepakt kunnen worden en worden veroordeeld wegens oorlog in Irak. Waar zijn de massa vernietigings wapens dan?
bush niet, blair wel.

Wat is je voorstel, oorlogsmisdadigers niet straffen?

Ik geef toe, dat een land als Amerika het niet erkent is een zware blamage. Ook een smet op dat land zelf btw.
Ik vind er trouwens wat voor te zeggen om iemand als Blair er voor te dagen, of wellicht zelfs Balkenende, aangezien Nederland bij de 'coalition of the willing' m.b.t. Irak hoorde?

niemand heeft de ballen om blair ervoor te dagen, maar het zou de geloofwaardigheid van het hof wel enorm vergroten.

als bush het niet accepteert? en hoe het met putin zit weet ik niet.

als bush het niet accepteert? en hoe het met putin zit weet ik niet.
Leuk dan zo'n internationaal strafhof, denk je dat de andere mensen die er terecht staan het wel wetsgeldig vinden..

Heb vadaag nog in ELsevier een artikel gelezen over een advocaat die een van de verdachte verdedigde die het op die boeg wierp. Wel leuk trouwens dat diezelfde advocaat nu is aangesteld als rechter voor het tribunaal.:roflol:

Leuk dan zo'n internationaal strafhof, denk je dat de andere mensen die er terecht staan het wel wetsgeldig vinden..

Heb vadaag nog in ELsevier een artikel gelezen over een advocaat die een van de verdachte verdedigde die het op die boeg wierp. Wel leuk trouwens dat diezelfde advocaat nu is aangesteld als rechter voor het tribunaal.:roflol:
hoe die constructie precies in elkaar zit weet ik niet, volgens mij is het zo dat wanneer je je op een bepaald grondgebied begeeft dat die wetten erkent je ze automatisch zelf ook erkent. maar ik studeer geen internatnionaal recht, dus weet ook niet hoe het precies zit. kan het wel eens vragen aan iemand die het studeert.

Oorlog in irak heeft genoeg reden gehad, bush deed wat hem te doen stond.

Bovendien zouden we niet echt een goede naam krijgen in de vs wat toch wel belangrijk is.

via de achterdeur doen de VS meer zaken als dat we weten.....

imo zijn we zeker geen onbelangrijke speler,als het niet direct is dan wel indirect met ondersteuning etc.

via de achterdeur doen de VS meer zaken als dat we weten.....

imo zijn we zeker geen onbelangrijke speler,als het niet direct is dan wel indirect met ondersteuning etc.
Geen belangrijkt rol? Nederland is de op 3 na grootste investeerder in de VS wat ik een schande noem dat dit land meewerkt aan het terrorisme.

En Arnoldfan blijf jij maar lekker de reet van Bush uitlikken.

De reden van oorlog in irak is omdat ze dachten dat er weapons of mass destruction aanwezig waren. Waar ze nooit iets van gevonden hebben of bewijs dat ze gemaakt zijn. Dus mag ( moet ) bush terecht staan in den haag. Voor alle onschuldige mensen van irak die vermoord zijn en nog maar om te zwijgen over alle amerikaanse soldaten die hun leven gaven voor deze grap.

Graag jullie mening over het tribunaal in Den Haag.

Denk aan Joegoslavie Tribunaal.

Het is een internationaal hof voor het vervolgen van personen die worden verdacht van het schenden van internationaal humanitair recht.

Er zijn verschillende tribunalen in Nederland geweest.

Lees voor de grap eens dit artikel over showprocessen in Den Haag.
[Link niet meer beschikbaar]

De VS heeft zich teruggetrokken uit ICC (internationaal straf hof).
http://www.om.nl/over_het_om/opportuun_archief/om_magazine_2002/815/817/

Dat betekent dat inwoners uit de VS niet te veroordelen zijn in Den Haag.
Gebeurt dat toch, dan valt de VS Nederland binnen.
Raar maar waar.

het zit zo:
joegoslavie tribunaal is achteraf op gezet door de VN, daar heeft een land dus geen inspraak in en internationaal strafrecht is iets wat iemand ondertekent. theoretisch is het dus ook mogelijk dat er een guantanamo bay tribunaal komt, maar amerika zit ook in de vn met een veto, so it aint gonna happen.

(niet mijn woorden, van iemand die internationaal recht studeert)

Terug
Naar boven