MuscleMeat

Internet dubbel op?

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
5
Ik kan het ze hier thuis niet wijsmaken, maar volgens mij kunnen wij vee lsneller internet krijgen. En dan niet (alleen) door een abo te nemen met meer mb/ps. Maar door het zelf anders aan te sluiten. Komtie zoals wij het hier hebben:

1. UPC gewoon standaard (nieuw kastje een klein half jaar oud). Zoals UPC het afleverd zeg maar. Dat kastje zit bij ons in de meterkast en komt via een kabel van buiten binnen (standaard, zoals ik het begrepen heb en zoals het zou motten zijn?).

2. Kabel loopt naar router (volgens mij een sweetnex van al enkele jaren oud)Daar komen 2 computers op binnen die bij ons in de leefkamer/woonruimte staan.

3. Dan een 2de router (voor draadloos naar 1/ste en 2de verdieping te kunnen) een donkerblauw kleurige W ......... van merk..... weet ik even niet.
hierop zit de sweetnex ste router verbonden met de 2de router (hier komen dus 2 draadlozen internet verbdingen op binnen).

Daarvan zit 1tje ingebouwd in een laptop voor 1ste verdieping. En een 2de voor idem. laptop 2de verdieping.

Volgens mij hebben we alles dubbelop aangesloten, maar dat krijg ik er hier maar niet in :mad:

Volgens mij kan het veel simpeler en met uiteindelijk beter resultaat.
Hoe zou ik met de apparatuur wat we al bezitten optimaal internet kunnen verwezelijken?

Zeg: 2 computers begaande grond en 3 laptop middels draadloos (2 x 1ste verd. 1 x 2de verdieping).

Ik zou willen dat er kabel naar 1ste-2de verdieping doorgetrokken kon worden, maar vinden ze hier niet fijn :(.

Koop een fatsoenlijke router ;) linksys ofzo ;) zie heeft vaak wat beter bereik waardoor in iedergeval je draadloos sneller is. Bedraad kom je toch niet boven de snelheid die UPC uit de muur pompt uit ( vaak minstens 100MB bedraad (of meer ;)) tegen max 60 Mbit van UPC)

Je kan eventueel ook een grote omniantenne maken die je draadloos netwerk bereik versterkt. (niet altijd legaal, maar wel leuke hobby projectjes)

Verder zit qua opstelling en mogelijkheden alles wel netjes in elkaar.

ben je 25 en woon je nou bij je ouders ???

Die draadloze router zal normaal gesproken ook vier ethernetpoorten hebben. Gewoon het complete netwerk via die router laten lopen.

Koop van je eigen geld een draadloze router (linksys is idd super) en stel alles in zodat als je ouders thuis komen niet eens door hebben dat er wat veranderd is :P

• Topic Starter Topic Starter
de eerste ''hoofd'' router voor beneden is een sweetnex. De 2de voor het draadloze werk is een Linksys (kleine 2 jaar oud?)

Kan op een of andere manier de sweetnex er niet tussen uit? En Linksys als hoofd-main router? Upc kastje binnen laten komen op de Linksys?

Is dit zo niet dubbel up? upc kastjhe -> sweetnex-. Linksys....

Jaccis, lees je de antwoorden wel? Draadloze router gebruiken als enige router moet geen problemen opleveren. Iedere draadloze router heeft ook ethernetpoorten.

Maar is een cursus computergebruik niet raadzaam? Of een abonnement op een blad als Computeridee.

Oke, excuses... dus mijn vermoeden is juist. de Sweetnex kan er tussen uit dus.

Mag aannemen dat de kans op sneller,stabieler en strakker internet dan toeneemt?

Wat betreft een cursus computeren of soortgelijke. Wanneer een dag 80 uur had, zou ik dat zeer zeker overwegen. Ik heb een dusdanig bedrijfje te runnen dat wanneer er problemen zich voordoen ik snel een beroep moet kunnen doen op mensen,forums enz... alle hulp wordt dan ook ge-apricieerd.

Laat ik het zo zeggen ik heb door een hele loop samenloop van omstandigheden al genoeg tijd verkwanseld de afgelopen jaren....

Stabieler internet is niet afhankelijk van de routers of je moet iets verkeerd hebben ingesteld.

Maar het is wel handiger om alles aan 1 router te hangen.

Modem > Router > computer(s) is standaard. Als je een draadloos modem hebt die ook als router kan dienen ben je nog wat sneller klaar.

Heb zelf Modem > Router > Computer(s) aangezien ik op mijn router meer kan instellen dan op de modem. Had op zich ook met alleen een draadloos modem met routermogelijkheden het netwerk kunnen aanleggen.

Die cursus was meer een raad. Ik denk dat je met advies van hier wel uit de voeten kan maar wat meer kennis van jouw kant is het makkelijker om de adviezen ook goed tot uitwerking te brengen.

Sitecom 300N of XR serie, makkelijker te installeren ipv van linksys en goedkoper

Waarvoor zo niet laten als het nu allemaal werkt ?

hele berg van die linksys verkocht en is echt klote spul.
zijn uiteindelijk maar overgestapt op netgear en dat werkt super.

laat het niet staan omdat we 6-7 vd 10 keer; langzaam,instabiel,problemen en wat dan ook hebben....

laat het niet staan omdat we 6-7 vd 10 keer; langzaam,instabiel,problemen en wat dan ook hebben....

Heb je iets van file sharing programma' s draaien? Die hebben er bij mij wel eens voor gezorgd dat mijn wireless eruit knikkerde (router kon aantal p2p connecties niet aan).

Terug
Naar boven