Fitness Seller

internet explorer krijgt geen verbinding

Akira

Huge Freak
Elite Member
20 jaar lid
Waardering
116
Ik probeer mijn zus haar laptop te fixen en haar internet explorer werkt niet. Ik wil firefox installeren, hoe moet ik dit nu doen zonder dat ik op internet explorer kan? Dat gaat toch niet

download een installer van firefox via een andere p.c. en zet deze op een usb stick en daarna op haar laptop?

Wat is er mis dan met IE, crashed ie oid?

Ik probeer mijn zus haar laptop te fixen en haar internet explorer werkt niet. Ik wil firefox installeren, hoe moet ik dit nu doen zonder dat ik op internet explorer kan? Dat gaat toch niet

Weet je wel zeker dat het probleem bij IE ligt, Akira? Wellicht werkt de verbinding gewoon niet correct. (probeer anders eens te pingen naar een willekeurige url)

• Topic Starter Topic Starter
Firefox is geinstalleerd, maar als ik nu google of zo open krijg ik gewoon een blanco pagina.

---------- Toegevoegd om 17:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:37 ----------

Weet je wel zeker dat het probleem bij IE ligt, Akira? Wellicht werkt de verbinding gewoon niet correct. (probeer anders eens te pingen naar een willekeurige url)

Nee idd, nu weet ik dat het hier niet aan ligt. Bij FF geeft hij een lege pagina. Wat moet ik nu doen?

Ik ken die nerd taal die jullie spreken niet, hou het een beetje simpel :D

Of Windows logo toets + r, dan cmd, dan ping google.be

Ik ken die nerd taal die jullie spreken niet, hou het een beetje simpel :D

Je drukt op de Windows starttoets + r en vervolgens typ je cmd in en druk je op enter. Vervolgens typ je 'ping www.google.nl' om te kijken of je verbinding werkt.

(of je gebruikt het commando 'arp -a', als het goed is moet daar dan het IP-adres staan van je router)

Het komt erop neer dat je laptop geen internet meer heeft, dus geen signaal.

Indien je over draadloos internet beschikt op je laptop, check dan even je router, misschien heeft er iets plaatsgevonden waardoor je router geen internetsignaal meer afgeeft (antenne kapot, kabeltjes niet ingeplugd, etc.).

Doorgaans is draadloos internet ook beveiligd. Je hebt dan in het verleden (of een ander heeft dit voor je gedaan) bij de router een wachtwoord ingesteld, op je laptop staat datzelfde wachtwoord bij configuratiescherm ingesteld, als ze beide overeenkomen, krijg je toestemming van de router om internet af te tappen.

Maar als één van beide wachtwoorden veranderd is (bijvoorbeeld de router is gereset, dus ook de wachtwoorden, na stroomuitval thuis). Dan krijgt de laptop geen internet meer van de router, omdat de wachtwoorden niet meer overeenkomen en dan dien je opnieuw de wachtwoorden in te stellen bij de router. Het kan ook dat je zus per ongeluk met de wachtwoorden op je laptop heeft zitten rommelen, waardoor wederom de wachtwoorden niet meer overeenkomen, en dan dien je wachtwoorden opnieuw in te stellen bij de laptop.

Heb je trouwens een lekkere zus, Akira? Mits dit het geval is zullen er vast wel DBB'ers zijn die even willen langskomen. :D

Heb ik nu gedaan, schermpje is al weg voordat ik iets kan lezen. Maar msn en zo werkt, alleen internet niet.

Heb ik nu gedaan, schermpje is al weg voordat ik iets kan lezen. Maar msn en zo werkt, alleen internet niet.

Dan werkt de verbinding zelf wel dus. Kijk anders even bij de instellingen van IE of er niet toevallig een proxy staat ingesteld.

Begrijp me niet verkeerd, ik zit momenteel draadloos te surfen op mijn eigen laptop, en haar laptop geeft ook aan dat er gewoon verbinding is, want ik kan daar zelfs op msn. Alleen werkt internet niet.

Aangezien je toch al van plan bent om FF te gaan installeren, zou ik deze gewoon doorsturen via MSN. :p

Begrijp me niet verkeerd, ik zit momenteel draadloos te surfen op mijn eigen laptop, en haar laptop geeft ook aan dat er gewoon verbinding is, want ik kan daar zelfs op msn. Alleen werkt internet niet.
Mss signaal alleen, check eerdere posts mbt mac filter en wep/wpa sleutel.

Terug
Naar boven