AndroidHealthClinic

Internet

kane

Huge Freak
Waardering
541
Lengte
1m83
Massa
88kg
Vetpercentage
15%
Hey pompers,

Thuis hebben wij een "ADSL Home Gateway" van Linksys, zodat we met 3 pc's op het internet kunnen. Nu werkte alles goed naar behoren, maar gisteren heb ik mijn pc geformatteerd. Ik dacht ik steek gewoon die internetkabel er weer in en klaar is kees, maar nee..

De pc maakt geen verbinding ofzo. Heb hier de gegevens van password/gebruikersnaam en ip router voor men neus, tevens als het ip dat mijn pc zou moeten hebben. Maar ik snap er geen zak van, en kom zelfs niet tot aan het punt waar ik dat pass + gebruikersnaam moet invullen. Ook geeft hij niks aan als ik "ipconfig" intyp ofzo.

In het brochure zeggen ze dat je http://192.168.1.1 moet intypen in je webbrowser en er dan een kadertje openknalt, maar dat gebeurt niet op mijn pc en ook niet op deze pc (Met werkend internet dus).

Alvast bedankt ;)

Is je netwerkkaart wel geïnstalleerd? Ik denk dat het niet het geval is:

Op je desktop staat een icoon "deze computer"
Doe rechtermuisknop kies beheren
Ga naar "apparaatbeheer"
Kijk onder netwerkadapters

Staat daar een rood kruis? Dan is je netwerkkaart niet (goed) geïnstalleerd

2. Ga naar start --> uitvoeren en type CMD (en druk op OK of enter)
type daar ipconfig /all

wat staat daar achter ipnummer? Is dat iets van 169.x.x.x dan is het ook niet goed !

heb ook een keertje gehad met wireless internet dat windows (automatisch) een 169.x.x.x ip toewees, dan maar manueel 192.168.0.3 toegewezen en alles werkte weer normaal
gewoon een glitch dus

mss je netwerkkaart een eraf zwieren, opnieuw opstarten en terug installeren
heb je trouwens WinXP, Vista ? SP2 of SP3?

heb ook een keertje gehad met wireless internet dat windows (automatisch) een 169.x.x.x ip toewees, dan maar manueel 192.168.0.3 toegewezen en alles werkte weer normaal
gewoon een glitch dus

mss je netwerkkaart een eraf zwieren, opnieuw opstarten en terug installeren
heb je trouwens WinXP, Vista ? SP2 of SP3?

169.x.x.x ip is een door Windows Intern gebruikte IP range die je krijgt als je geen IP adres toegewezen krijgt van je DHCP server. --> Je krijgt geen IP van je router

Hey pompers,

Thuis hebben wij een "ADSL Home Gateway" van Linksys, zodat we met 3 pc's op het internet kunnen. Nu werkte alles goed naar behoren, maar gisteren heb ik mijn pc geformatteerd. Ik dacht ik steek gewoon die internetkabel er weer in en klaar is kees, maar nee..

De pc maakt geen verbinding ofzo. Heb hier de gegevens van password/gebruikersnaam en ip router voor men neus, tevens als het ip dat mijn pc zou moeten hebben. Maar ik snap er geen zak van, en kom zelfs niet tot aan het punt waar ik dat pass + gebruikersnaam moet invullen. Ook geeft hij niks aan als ik "ipconfig" intyp ofzo.

In het brochure zeggen ze dat je http://192.168.1.1 moet intypen in je webbrowser en er dan een kadertje openknalt, maar dat gebeurt niet op mijn pc en ook niet op deze pc (Met werkend internet dus).

Edit: Zijn op de werkende PC' s de Ip adressen van de netwerkkaarten op automatisch verkrijgen of zijn ze hard ingesteld. Indien het laatste inderdaad bijna hetzelfde overnemen en bij het IPadres het laatste getal met 10 verhogen. dan zit het wel goed ;)

Alvast bedankt ;)

Op een Computer in je netwerk die op de router aangesloten zit en die werkend internet heeft:

Start --> Uitvoeren --> CMD --> typ hier even "ipconfig/all" in

Kijk even wat je "Default gateway" is. Vaak is dit het IP adres van je router.
Als je nu in je eigen verhaal de http://192.168.1.1 vervangt door http://"default gateway ip". Dan is de kans groot dat je ineens wel je username en wachtwoord in kan voeren en je router kan configureren.

Het kan ook zijn dat je computers en je router op een andere IP range zitten 10.*.*.* .. hoewel dit voor thuis redelijk overbodig is komt het nog wel voor. Ook in dit geval moet je via de bovengenoemde manier wel op je router in kunnen loggen.

edit: Check even op de PC's die wel op internet kunnen of je IP adressen van de netwerkkaarten op automatisch verkrijgen staan of handmatig ingesteld. Indien het laatste kan je gewoon de gegevens overnemen op de computer die het netwerk op moet en het laatste getal van je IP adres even met 10 ophogen. dan komt het wel goed :)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Op een Computer in je netwerk die op de router aangesloten zit en die werkend internet heeft:

Start --> Uitvoeren --> CMD --> typ hier even "ipconfig/all" in

Kijk even wat je "Default gateway" is. Vaak is dit het IP adres van je router.
Als je nu in je eigen verhaal de http://192.168.1.1 vervangt door http://"default gateway ip". Dan is de kans groot dat je ineens wel je username en wachtwoord in kan voeren en je router kan configureren
.

Het kan ook zijn dat je computers en je router op een andere IP range zitten 10.*.*.* .. hoewel dit voor thuis redelijk overbodig is komt het nog wel voor. Ook in dit geval moet je via de bovengenoemde manier wel op je router in kunnen loggen.

edit: Check even op de PC's die wel op internet kunnen of je IP adressen van de netwerkkaarten op automatisch verkrijgen staan of handmatig ingesteld. Indien het laatste kan je gewoon de gegevens overnemen op de computer die het netwerk op moet en het laatste getal van je IP adres even met 10 ophogen. dan komt het wel goed :)

Ok dat heb ik dus even gedaan op deze pc, en kwam erachter dat deze 10.0.2.100 is. Als ik dat op deze pc in de webbalk typt opent er dus een kadertje om je pssword en gebruikersnaam in te vullen. Maar op de "probleem" pc springt dit kadertje niet open.

En wat moet ik juist nu doen bij het configureren van die router (noobzor i know) zodat de andere pc weer op het net kan.

Laatst bewerkt:
Ok dat heb ik dus even gedaan op deze pc, en kwam erachter dat deze 10.0.2.100 is. Als ik dat op deze pc in de webbalk typt opent er dus een kadertje om je pssword en gebruikersnaam in te vullen. Maar op de "probleem" pc springt dit kadertje niet open.

En wat moet ik juist nu doen bij het configureren van die router (noobzor i know) zodat de andere pc weer op het net kan.

:D stel de volgende gegevens in bij je netwerkkaart van de computer die niet op internet kan

bij de eigenschappen van het Internet protocol (TCP IP)

IP adres: 10.0.2.120
subnet : 255.255.255.0
default gateway: 10.0.2.100

primairy DNS server: 10.0.2.100

als het goed is moet je dan het internet op kunnen ;). ALs dat niet het geval is, dan moet je even kijken wat het IPadres van één van de PC's is die wel op internet kan. Hier 10 bijop tellen (dus die wel op het internet kan heeft ip adres: 10.0.2.102, dan neem je voor de computer die niet op het internet kan 10.0.2.112 als IP adres. Verder de instellingen hierboven aanhouden.

Succes ;)

• Topic Starter Topic Starter
:D stel de volgende gegevens in bij je netwerkkaart van de computer die niet op internet kan

bij de eigenschappen van het Internet protocol (TCP IP)

IP adres: 10.0.2.120
subnet : 255.255.255.0
default gateway: 10.0.2.100

primairy DNS server: 10.0.2.100

als het goed is moet je dan het internet op kunnen ;). ALs dat niet het geval is, dan moet je even kijken wat het IPadres van één van de PC's is die wel op internet kan. Hier 10 bijop tellen (dus die wel op het internet kan heeft ip adres: 10.0.2.102, dan neem je voor de computer die niet op het internet kan 10.0.2.112 als IP adres. Verder de instellingen hierboven aanhouden.

Succes ;)
Mede dankzij jou en een vriend zit ik nu lekker op de juiste pc op het internet. :D

Wat ik heb gedaan:
- driverspacket installeren van mijn moederbord, hierdoor kon ik dus vervolgens wel mijn ip instellen zoals jij me aangaf.
- Heel de boel dus ingesteld, en daarna gecontroleerd bij mijn webbrowser (extra -> internetopties-laninstellingen) dat deze overeenkwam met de ip van de router

Nogmaals bedankt fuzzybear ;)

Terug
Naar boven