MuscleMeat

intranet

jeanmichel

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
0
ik had een vraagje hoe maak je een intranet

how to
welk software
hoe in gebruik nemen

en moet makkelijk in gebruik zijn

alvast bedankt als je me kan helpen en karma natuurlijk

Wat wil je gaan proberen? Bestanden delen met andere computers? Of een webserver opzetten? Of een ftp server opzetten? Welk OS(windows/unix/linux) wil je gaan gebruiken? Je kunt het beste eerst uitzoeken wat een netwerk is en hoe zoiets werkt, vervolgens uitzoeken wat het OSI model is en hoe routers en switches werken! Dan heb je een beter overzicht over van wat jij bedoeld.

• Topic Starter Topic Starter
ik wil een intranet opzetten met 1 server en daar een aantal pc's aansluiten om imformatie te delen maar dat er alleen gewijzigd kan worden vanaf server en dat de pc gewoon kunnen browsen net als webpaginas

wat denk jij dat een intranet is ?

jeanmichel zei:
ik wil een intranet opzetten met 1 server en daar een aantal pc's aansluiten om imformatie te delen maar dat er alleen gewijzigd kan worden vanaf server en dat de pc gewoon kunnen browsen net als webpaginas

Je zult het zelf moeten uitzoeken, probeer te googlen op de trefwoorden die ik je gaf, zoiets is niet 1 2 3 opgezet. Er komt namelijk veel meer bij kijken namelijk: installatie, compatibiliteit, ondersteuning, troubleshooting etc...

jeanmichel zei:

Ah

oplossing: installeer een webserver.

Rawplayer zei:
Wat wil je gaan proberen? Bestanden delen met andere computers? Of een webserver opzetten? Of een ftp server opzetten? Welk OS(windows/unix/linux) wil je gaan gebruiken? Je kunt het beste eerst uitzoeken wat een netwerk is en hoe zoiets werkt, vervolgens uitzoeken wat het OSI model is en hoe routers en switches werken! Dan heb je een beter overzicht over van wat jij bedoeld.

OSI model ???

Hij wil een simpel Intranetje opzetten... laten we het wat eenvoudiger maken :thumb:

Installeer zoals gezegd een webserver en ga wat bouwen met voor mijn part Notepad ofzo

heb je ook een naam van een of ander websever
ja het klopt ik wil gewoon een simpel intranet

jeanmichel zei:
heb je ook een naam van een of ander websever
ja het klopt ik wil gewoon een simpel intranet

Om het eens heel simpel te maken...IIS. Is heel veel ondersteuning voor te vinden op het net. Je moet wel je patches bij houden, maar voor de rest werkt het goed :thumb:

Idd.. IIS, je kan bijv. Windows server 2003 Web edition gebruiken. Voor heoveel gebruikers is het?
Apache is ook een goede webserver.

ik wil voor een stuk of 4 tot 10 gebruikers
welke is makkelijker en handiger om te gebruiken

Terug
Naar boven