XXL Nutrition

IP adres veranderen

normaal gezien als je je pc es afsluit + internet verbinding krijg je van de provider automatisch een nieuwe ip, ik heb toch gehoord dat dat bij telenet (belgië) toch zo is, tenzij ze mij iets wijs gemaakt hebben natuurlijk.....

VX0877 zei:
normaal gezien als je je pc es afsluit + internet verbinding krijg je van de provider automatisch een nieuwe ip, ik heb toch gehoord dat dat bij telenet (belgië) toch zo is, tenzij ze mij iets wijs gemaakt hebben natuurlijk.....

Ja en nee. Er zit aan zo'n dynamisch IP adres een release aan vast. Bijv. 3 dagen. Dus start je je pc weer op en meldt de router/modem zich weer op het netwerk dan krijgt hij dat IP vrolijk weer terug. Dit gebeurt door middel van een dhcp server welke de mac adressen van een netwerkkaart (een modem/router wordt bij zo'n server ook als netwerkkaart gezien) onthoudt en er dus IP adressen aan koppelt.

Bij een adsl/kabel verbinding zit er ook wel een release aan vast, maar na zo'n release wordt het gewoon weer verlengd en krijgt men telkens hetzelfde ip. Dit noemt met een statisch ip. Eentje die dus niet veranderd. Enige snelle oplossing om een ander ip te krijgen is dan met een proxy server of vpn verbinding.

Dynamische ip's worden vaak verschaft aan een inbelverbinding.

thnx........ik denk dat ik het al op mijn pc had staan:cool:

Terug
Naar boven