XXL Nutrition

Iraq: The hidden war

gruwelijke realiteit :(

• Topic Starter Topic Starter
Ja die heb ik vanmiddag gezien, pakkend.
Toch heb ik m'n twijfels bij de authenticiteit van de woorden van dat jonge meisje, ik weet namelijk dat veel kinderen wordt geleerd om zaken uit het hoofd te leren en het vocabulair wat zij gebruikt is niet bepaald dat van haar leeftijd...

Ja die heb ik vanmiddag gezien, pakkend.
Toch heb ik m'n twijfels bij de authenticiteit van de woorden van dat jonge meisje, ik weet namelijk dat veel kinderen wordt geleerd om zaken uit het hoofd te leren en het vocabulair wat zij gebruikt is niet bepaald dat van haar leeftijd...

Funny, ik vroeg me al af wanneer men dat ging zeggen.
kan jij arabisch? Ze gebruikt het woord die je moet vertalen naar rook door brand. Daar ruiken haar kledij naar.Die kinderen worden daar veel sneller volwassen dan hier hoor; Ze moeten wel.

Als het haar is opgedragen dAn moet dat meisje naar hollywood wat ze is een steractrice dan!

Ik kreeg er de tranen van in de ogen!

Ik heb vaker dat soort verhalen aangehoord. Die werden gefilmd door Iraakse cameraploegen die op scholen lieten zien hoe goed geinformeerd de kinderen daar waren. Stonden de jongens en meisjes ellenlange heldhaftige zinnen op te bulderen over 'strijdend ten onder gaan voor Allah', 'bloed dat kleeft aan hun geweren' en 'overwinningen die het paradijs zullen brengen'.

Kom óp zeg da's toch geen taal voor 8-jarigen?

Die vertaler is te volwassen bezig geweest, dat is wel duidelijk. Dat kind uit zich in veel kinderlijker taal. En dan zeg ik echt niet dat ik onderlegd ben in het Arabisch, maar dit kind herhaalt een aantal begrippen die voor haar dagelijkse realiteit zijn.

Ik heb vaker dat soort verhalen aangehoord. Die werden gefilmd door Iraakse cameraploegen die op scholen lieten zien hoe goed geinformeerd de kinderen daar waren. Stonden de jongens en meisjes ellenlange heldhaftige zinnen op te bulderen over 'strijdend ten onder gaan voor Allah', 'bloed dat kleeft aan hun geweren' en 'overwinningen die het paradijs zullen brengen'.

hoe weet jij dat?

Hen je de documentaire van 5 min wel gezien?
Uit onderzoek blijkt dat de enorm veel kinderen in Palestina niet meer willen leven. Een kind leert de taal die hij rond zich hoort en als je mensen als beesten behandeld geduren de50 jaar dan zijn er mensen die zo gaan praten en dat horen de kinderen.

Laten we iig uit gaan van de misère van het kind en de vertaler dan maar even links liggen ;)

Dat wordt ze aangeleerd, kinderen pakken alles op wat je ze probeert aan te leren. Indoctrineren van een kind is niet zo moeilijk natuurlijk.

hoe weet jij dat?

Hen je de documentaire van 5 min wel gezien?
Uit onderzoek blijkt dat de enorm veel kinderen in Palestina niet meer willen leven. Een kind leert de taal die hij rond zich hoort en als je mensen als beesten behandeld geduren de50 jaar dan zijn er mensen die zo gaan praten en dat horen de kinderen.

Sterker nog; heb hem 2x gezien, één keertje zelf en daarna laten zien aan een collega. ;)

Die vertaler is te volwassen bezig geweest, dat is wel duidelijk. Dat kind uit zich in veel kinderlijker taal. En dan zeg ik echt niet dat ik onderlegd ben in het Arabisch, maar dit kind herhaalt een aantal begrippen die voor haar dagelijkse realiteit zijn.

Inderdaad, de vertaler past haar tekst aan. ik had me eerder verkeerd uitgedrukt. Ze gebrukt het vwoord voor gas maar ze bedoeld rook door brand want dat blijkt uit haar hele verhaal.

Gaaaaaaaaaaap kerel nee ik heb ondertussen met Bush zitten bellen en gevraagd wanneer ie het karwei es afmaakt nou goed? :roflol:

Terug
Naar boven