MuscleMeat

Iron Lady is overleden

Masterhit

Monstrous Giant
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
1.032
thatcher.jpg.h170.jpg

De voormalige Britse premier Margaret Thatcher is vanmorgen overleden. Dat heeft haar woordvoerder gezegd. Tussen 1979 en 1990 leidde ze de Britse regering. Ze werd 87 jaar.
'Het is met grote droefheid dat Mark en Carol Thatcher hebben aangekondigd dat hun moeder barones Thatcher vredig is overleden na een beroerte deze morgen', verklaarde de woorvoerder. (nieuwsblad)

vaarwel :hello:

RIP idd, stukje geschiedenis.

Door die trut heb ik potverdomme een saaie en lange k*tfilm moeten kijken.

Door die trut heb ik potverdomme een saaie en lange k*tfilm moeten kijken.

Maar heb je wel wat geleerd van het conservatieve neo-liberale beleid dat zij heeft ingezet, waardoor de bankiers zijn gaan graaien, de crisis is ingeluid met als gevolg een onzekere samenleving en de bekering van Killy?

Leefde die nog dan?

Lekker wijf.

Was toch een van de wereldleiders die je als kind kende naast Reagan, Kohl, De Klerk, Mitterand en Gorba.

RIP vrouw van staal

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Legendarische uitspraken gedaan. Eén van de weinige vrouwelijke politici waar ik wat respect voor had. RIP

Was toch een van de wereldleiders die je als kind kende naast Reagan, Kohl, De Klerk, Mitterand en Gorba.

RIP vrouw van staal

[Link niet meer beschikbaar]

^_^

Vreemd eigenlijk dat ze vergeleken bij de hedendaagse politici zo 'groots' lijken. Bijna alsof ze kundiger waren, terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo hoeft te zijn.
Ik heb de ballen verstand van politiek, maar ik vond Thatcher wel bijzonder.
Nu gaan leiderschapscompetenties maar zelden samen met vrouwen, maar bij haar leek het een tweede natuur.

De film was idd ruk :o

• Topic Starter Topic Starter
is het echt zo'n k*tfilm ? wil 'm wel zien

Vooral doen hoor! Ik heb de aandachtsspanne van een kleuter, dus het kan ook aan mij gelegen hebben.
Ik vond de film in elk geval totaal niet corresponderen met haar legende. Meryl is ook een actrice waar ik een beetje weeig van word.

Die bijnaam is ook ontzettend misplaatst, ze trainde niet eens.

Legendarische uitspraken gedaan. Eén van de weinige vrouwelijke politici waar ik wat respect voor had. RIP

Inderdaad uitstekende leiderschapskwaliteiten, charisma, vastberadenheid en verbale bevlogenheid - maar dit was en is helaas geen garantie voor goed beleid, integendeel

Stom wijf.

For example, when Margaret Thatcher was apprised of Mozart's scatology during a visit to the theater to see Peter Shaffer's famous play Amadeus, director Peter Hall relates: "She was not pleased. In her best headmistress style, she gave me a severe wigging for putting on a play that depicted Mozart as a scatological imp with a love of four-letter words. It was inconceivable, she said, that a man who wrote such exquisite and elegant music could be so foul mouthed". I said that Mozart's letters proved he was just that: he had an extraordinarily infantile sense of humour ... "I don't think you heard what I said," replied the Prime Minister. "He couldn't have been like that." I offered (and sent) a copy of Mozart’s letters to Number Ten the next day; I was even thanked by the appropriate Private Secretary. But it was useless: the Prime Minister said I was wrong, so wrong I was." Source: Hall's preface to Amadeus (Shaffer 1981).

Terug
Naar boven