AndroidHealthClinic

is dit goeie visolie?

hey sorry om je topic even te hijacken maar ik gebruik de omega 3-6-9 van het supps merk PVL, deze zou gemaakt zijn planten en dus geen vervuilde visolie bevatten!;)

hey sorry om je topic even te hijacken maar ik gebruik de omega 3-6-9 van het supplementen merk PVL, deze zou gemaakt zijn planten en dus geen vervuilde visolie bevatten!;)

ik hoef geen 6 en 9 :P

Moet 3 hebben en dan vooral de DHA en EPA

Plantaardige Omega-3 bevat geen EPA en DHA (welke eveneens omega-3 zijn). Dat is een wezenlijk verschil.

Het plantaardige omega-3 vetzuur alfalinoleenzuur kan wel door het lichaam omgezet worden naar EPA + DHA. Deze omzetting gaat via 1 of 2 tussenstappen naar EPA. EPA kan via een verdere tussenstap (DPA) omgezet worden naar DHA.

Zoals je ziet moet het lichaam het een en ander doen voordat de alfalinoleenzuur in lijnzaadolie nuttig gebruikt kan worden.

De omzetting is normaal gesproken redelijk efficient. Er zijn echter belemmerende factoren. De belangrijkste belemmerende factor is dat een enzym dat zorgt voor een van de eerste omzettingsstappen gedeeld wordt tussen omega 3 en omega 6 vetzuren.

Omdat het westerse dieet afgeladen is met omega 6 komt dit enzym niet meer voldoende toe aan het omzetten van de omega 3 reeks van vetzuren!! Je lichaam maakt daardoor te weinig EPA en DHA uit het ingenomen alfalinoleenzuur. Dat is een goede reden om EPA en DHA direct in te nemen via visolie.

De hoeveelheden EPA en DHA in flinke hoeveelheden visolie (bijv. 4-6 capsules) is overigens zo groot dat het lichaam dit waarschijnlijk ook onder gunstige omstandigheden niet zou produceren uit alfalinoleenzuur. Die hoge dosering EPA en DHA heeft echter wel gunstige effecten op het lichaam.

Kris

heej

heb hier best goedkope visolie gevonden

BulkPowders.co.uk : Bodybuilding, Sports and Nutritional Supplements

maar ik hoor vaak dat visolie verontreinigd is.

is dit een goeie keus?

Of dit een goede keus is kan helaas niemand je vertellen. Er is geen informatie over de uiteindelijke producent van de visolie en de werkwijze die deze hanteert.

De visolie die Power Supplements verkoopt, wordt geproduceerd door 'Lipid Nutrition'. Een gerenommeerde naam op het gebied van olie supplementen.

Kris

• Topic Starter Topic Starter
Of dit een goede keus is kan helaas niemand je vertellen. Er is geen informatie over de uiteindelijke producent van de visolie en de werkwijze die deze hanteert.

De visolie die Power Supplements verkoopt, wordt geproduceerd door 'Lipid Nutrition'. Een gerenommeerde naam op het gebied van olie supplementen.

Kris

ja die heb ik nu ook thuis staan..

alleen als ik dus echt 6-8 capsules per dag wil gaan nemen heb ik wel iets goedkopers nodig vandaar.

En heb je het nog gehaald?

• Topic Starter Topic Starter
neej het is nog steeds out of stock zo populair is het schijnbaar

binnen 1 of 2 week zou het er weer moeten zijn

maar denk niet dat je snel zult merken of de visolie goed is of niet

Terug
Naar boven