XXL Nutrition

ISDN naar analoog

The Rock

Monstrous Giant
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
234
Lengte
1m94
Massa
118kg
Jaren geleden hebben wij hier thuis ISDN aangevraagt om tijdens het internetten ook te kunnen bellen. We hebben de ISDN lijn altijd gehouden, ook tijdens het ADSL-tijdperk. Maar nu wil ik van dat ISDN af, omdat we het toch niet meer gebruiken en omdat het meer kost dan een analoge lijn. Plus wil ik overstappen naar een andere internetprovider. Ik heb nu een ADSL abbonement van Planet internet met dus een AnnexB (ISDN) modem, en een ISDN lijn van KPN.

Ik wil dus die ISDN lijn omzetten naar analoog, en ik wil van Planet internet naar een andere internetprovider, maar ik weet nog niet precies welke. Dit dus het liefst tegelijkertijd, anders heeft het natuurlijk weinig nut. Want als ik eerder een analoge lijn heb dan een andere internetprovider werkt het modem wat ik nu heb niet meer, en als ik eerst een andere internetprovider krijg met een nieuw AnnexB modem werkt dat nieuwe modem ook niet meer op het moment dat de lijn van ISDN naar analoog gaat.

Heeft iemand enig idee of dit mogelijk is, en welke stappen ik dan moet nemen zodat ik niet zonder internet kom te zitten?

Ik denk dat je het beste dan naar een internet + bellen abbo kan overstappen, dan kom je bij KPN terecht.

Vraag duidelijk of zij in staat zijn je in 1 keer te verhuizen van zowel het omzetten van je telefoonlijn, als het in orde maken van je ADSL

Volgens mij moet je gewoon je KPN lijn kunnen opzeggen, er zijn zelfs ADSL providers die het voor je regelen dacht ik, kijk gewoon op een internet vergelijkingssite, en je ziet vanzelf wat de mogelijkheden zijn. Het moet kunnen om zonder tijdelijk internet verlies over te stappen, maar je moet het er voor over kunnen hebben om een week zonder te zitten, dat is ook wel eens verfrissend. :D

Ik zit nu trouwens al weken zonder internet door een overstap, maar dat was meer omdat ik de verhuisdatum te optimistisch heb ingeschat en daardoor te snel heb opgezegd. Ik kreeg vandaag in mijn nieuwe huis het pakket van Telfort binnen, heb alleen pas volgende week signaal. Best een goede aanbieding als je het mij vraagt: 29,50 voor 20Mbit internet en gratis onbeperkt bellen naar vaste nummers, en je betaalt niets extra voor je telefoonlijn. En dit abbonement staat ook hoog in de ranglijst van snelste internetverbindingen op speedtest.nl. Je benadert die 20 Mbit dus ook echt. :)

Die 20 Mbit is afhankelijk van hoe ver je van de wijkcentrale zit, niet omdat Telfort zo lekker snel is.

Die 20 Mbit is afhankelijk van hoe ver je van de wijkcentrale zit, niet omdat Telfort zo lekker snel is.

De afstand tot de wijkcentrale speelt ook mee ja. Maar waarom zouden er geen verschillen kunnen zijn in wat providers claimen en kunnen waarmaken? Niet alle providers die 20 Mbit ADSL aanbieden staan even hoog in de lijst dus er moeten onderlinge verschillen zijn. Of misschien heeft Telfort wel meer wijkcentrales waardoor de gemiddelde afstand korter is. Ik zit in ieder geval dicht genieg bij mijn wijkcentrale voor optimale snelheid. :cool::D

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat je het beste dan naar een internet + bellen abbo kan overstappen, dan kom je bij KPN terecht.

Vraag duidelijk of zij in staat zijn je in 1 keer te verhuizen van zowel het omzetten van je telefoonlijn, als het in orde maken van je ADSL

Ja, ik heb vanmiddag contact gehad met de KPN en zij kwamen ook direct met "Internet plus bellen" aan. Zij vertelden me inderdaad dat alles dan in 1 keer geregeld werd, zonder extra kosten. Maar ik hoor daar veel negatieve berichten over, vaak storingen enzo. 2 van mijn familieleden hebben het ook, 6 van de 10 keer als je die probeert te bellen hoor je de telefoon niet overgaan. Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. Als ik naar een andere provider overstap moet ik €75 betalen om de lijn om te zetten. Dat vind ik niet zo'n probleem.

@Zelda: Ik zat zelf ook te denken om naar Telfort over te stappen, 20mbit abbonement. Die 20mbit zal ik wel niet halen, ik zit redelijk ver van mijn wijkcentrale af geloof ik. Maar goed, dat maakt me opzich niet zo heel veel uit. Ik heb nu een 8mbit abbonement, vind ik snel zat. Ik download het meeste via nieuwsgroepen via de nieuwsserver van Planet, die gaat 350kb/sec ofzo. Als ik naar Telfort ga neem ik sowieso een payserver (Eweka), dus ik ga er sowieso wel op vooruit. Het enige wat ik nog uit moet zoeken is of Telfort veel storingen heeft, maar ik geloof dat dat niet het geval is voor zover ik lees.

Ik heb op een andere website gelezen dat het het beste is om een analoge lijn naast je ISDN lijn aan te vragen. Dan betaal je 1 maand dus dubbele kosten (analoog en ISDN), maar dan weet je zeker dat je niet zonder internet komt te zitten. Als de analoge lijn opgeleverd is en de nieuwe ADSL ook, zeg je de ISDN lijn op. Dit klinkt heel logisch, maar ik weet niet of dat zomaar kan. Iemand nog een idee?

Dat verhaal heb ik nog niet gehoord...

Enige wat mij dan logisch lijkt is dat je NIET hetzelfde nummer kan behouden (aangezien dit telefoonnummer op die ISDN lijn blijft zitten) en je er een nieuwe lijn bij aan vraagt

• Topic Starter Topic Starter
Ja, die mogelijkheid zit er dik in, en dat wil ik natuurlijk ook niet. Ik begrijp alleen niet dat de KPN er 2 weken tot een maand over doet om een lijn van ISDN naar analoog om te zetten. Ik heb met de KPN gebeld, en als we zouden overstappen naar KPN Internet+Bellen zou alles direct geregeld kunnen worden en kan binnen 1 dag de ISDN lijn naar analoog omgezet worden, maar als we internet van een andere provider willen duurt dat dus opeens 2 weken tot een maand.

Dat heeft te maken met de zogenaamde "overdracht" van de beheerder van de lijn ..
Je lijn word namelijk "vergrendelt" door de provider die het ADSL signaal levert.

Daar gaat weer een hoop administratieve rompslomp omheen enzo.. en daar zit die tijd in.

Wees blij dat je geen TELE 2 internet hebt.. dan zit je GEGARANDEERT 6 weken zonder internet en telefoon (meerdere klanten van me hebben dit inmiddels ervaren)

Terug
Naar boven