AndroidHealthClinic

Jagen/ voedsel verzamelen

Danny Vermeulen

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Zijn er hier nog mensen die graag jagen of stropen en zelf de natuur in trekken om voedsel (vruchten, zwammen, noten etc..) te verzamelen??

Het zou interessant zijn hier dan ook dat soort tips ivm voeding te kunnen delen.

Mijn moeder heeft een volkstuintje (:o) en ze komt regelmatig thuis met dingen.Zoals berkenwater,frambozen,bramen,rucola sla,courgette en pompoen etc.

Ik moest vroeger ook mee om hazelnoten en walnoten te zoeken.Op vakantie altijd garnalen en mosselen vangen.De alikruiken zijn niet te eten...Vond het altijd wel leuk .

Ook ben ik regelmatig de lul met stukjes paardenbloem over de salades...

• Topic Starter Topic Starter
Met garnalen en mosselen heb ik weinig ervaring, ik woon ver van de kust. Zit wel vaak in bossen, weides en aan rivieren en heb altijd wel ergens een paar strikken of fuiken liggen.
Kastanjes vind ik trouwens ook erg lekker!

De wortels van een paardenbloem schijnen ook ergens goed voor te zijn.Net als brandnetel thee.Als je een gaatje in een berk boort (een boom dus),dan scheidt ie een soort water/sap af.Schijnt goed te zijn voor heel veel dingen.Dit kan alleen in de maand maart,omdat de boom anders dood bloed...:eek:

Ik vind het wat zweverig..maar ja.

• Topic Starter Topic Starter
mja into kruiden ben ik zo niet eigenlijk. Denk dat die dingen vroeger wel werkte, maar tegenwoordig is ons lichaam zo aangepast aan chemische en andere geneesmiddelen dat die dingen niet (meer) werken.
Persoonlijk slik ik als ik wil slapen ook liever een benzo dan valeriaanthee.

Wild vind ik wel erg lekker. Met name hazerug en fazant. Erg lekker met kastanjes, een saus met rode wijn en natuurlijk cranberries.

Gisteren nog een potvis en olifant geschoten.

Terug
Naar boven