Fitness Seller

Jiu Jitsu vraag

Peiling Peiling Wat is het belangrijkste, kracht of techniek ?

• Kracht

Stemmen: 0 0,0%
  • Techniek

Stemmen: 4 44,4%
  • Beide even belangrijk

Stemmen: 5 55,6%

• Totaal stemmers
    9

XBReddy

Novice
Waardering
0
Wat is belangrijker bij Jiu Jitsu, kracht of techniek ? Leg AUB uit waarom en als je aan jiu jitsu doet, zeg dan ook AUB welke band je bent. Ik ben nu blauwe band, en binnekort examen voor bruin :D.

jiu jiutsu is toch een technische sport? Ik beoefen ze niet eens, maar dat weet je toch zelf ook?

• Topic Starter Topic Starter
Natuurlijk, maar ik train nu tegen mensen uit een hogere gewichtsklasse, paar koppen groter en breder. Hierbij gebruik ik toch echt wel veel kracht.

beide. waarbij techiek iets belangrijker is. kijk maar naar mma wedstrijden, af en toe is het beter om simpelweg zo hard mogelijk van je af te rammen, en af en toe is het beter om je (sterkere) tegenstander te verslaan met een goede techniek.

mag je bij jui jitsu eigenlijk überhaupt slaan?

Wat ik me afvraag: is het bij jiu jitsu nadelig als je vrij lang en breed bent?

beide. waarbij techiek iets belangrijker is. kijk maar naar mma wedstrijden, af en toe is het beter om simpelweg zo hard mogelijk van je af te rammen, en af en toe is het beter om je (sterkere) tegenstander te verslaan met een goede techniek.

mag je bij jui jitsu eigenlijk überhaupt slaan?

Ligt er natuurlijk aan wat voor jiu jitsu. Je hebt grappling fights, maar ook sTen die meer richting freefighten gaan. Ik doe zelf aan toernooien waarbij je 3 onderdelen hebt :

1 - Slaan en trappen
2 - Judo gedeelte ( Gooien, werpen )
3 - Jiu Jitsu ( Submissies, klemmen, houdgrepen etc. )

@Blackadder;

Nee, ik ben zelf 1m 84 op 14 jaar. Breedte werk ik nog aan. Lang en breed is niet nodig, maar kan handig zijn.

op je 14de op voor de bruine band is niet verkeerd :thumbup:

als ik jou was zou ik me dan 100% op techniek concentreren, want je bent nog piepjong, DE tijd om technieken tot in perfectie te leren.

Want kracht zonder techniek is niks waard in vechtsport.

ik heb ook nog ju-jutsu gedaan en weet uit ervaring dat je zonder techniek niks bent. Nu doe ik Aikido wat technisch nog moeilijker is dan ju-jutsu

op je 14de op voor de bruine band is niet verkeerd :thumbup:

als ik jou was zou ik me dan 100% op techniek concentreren, want je bent nog piepjong, DE tijd om technieken tot in perfectie te leren.

Want kracht zonder techniek is niks waard in vechtsport.

Me techniek zit op zich wel goed, ik train nu ongeveer 12 uur per week, en doe ook waarschijnlijk mee aan het NK van 2008. We hebben wel krachtraining maar dat is maar 1 uurtje per week, ik doe daarom nu ook wat met gewichten en ik ben van plan om vanaf maandag 3x per week naar de sportschool te gaan, om te trainen.

Ik kan wel bescheiden lopen doen, maar voor blauwe band heb je techniek nodig. Er is een professioneel examen afgenomen, tenzij ik heb gedaan aan omkopen ( wat ik niet heb gedaan ) moet mijn techniek wel in orde zijn.

Terug
Naar boven