XXL Nutrition

Nieuws Johan Derksen wordt met de dood bedreigd

Peiling Peiling Wat vinden we hiervan?

• Logisch!

Stemmen: 9 19,1%
  • Absurd!

Stemmen: 26 55,3%
  • Geen mening

Stemmen: 5 10,6%
  • Johan wie???

Stemmen: 7 14,9%

• Totaal stemmers
    47

Guest

verwijderd
10.000 berichten
Waardering
3
Bij de politie Midden-Brabant in Tilburg is een melding binnengekomen, dat hoofdredacteur Johan Derksen van Voetbal International neergeschoten wordt indien hij zich bij de wedstrijd Willem II-Feyenoord vertoont.

De melding kwam van een man die zich Feyenoord-supporter noemde. De politie heeft Derksen woensdagmiddag op de hoogte gebracht van dit dreigement. In overleg met de politie zal Derksen de wedstrijd niet bezoeken, maar de Tilburgse politie stelt wel een onderzoek in.

Zowel de politie als Derksen neemt het dreigement uitermate serieus, al is de hoofdredacteur al meerdere keren bedreigd. Hij genoot al eens politiebescherming tegen een sponsor van RKC Waalwijk en tegen supporters van ADO Den Haag.

Voor RTL analyseerde hij enige tijd Eredivisie-wedstrijden in gezelschap van bodyguards en ook op het Mediapark in Hilversum werd hij een half jaar door bodyguards beschermd.

bron: Voetbal International

Absurd dan heb je ook echt niks beters te doen als supporter wat een triest figuur zeg.

Clubliefde kan ver gaan schijnbaar.

Belachelijk. Ik kan Derksen wel waarderen.

Djezis. Voetbalfundi's...

Derksen maakt nabeschouwingen van wedstrijden gewoon leuk. ik mag hem wel, meestal geef ik hem ook nog gelijk. Triest dat sommige mensen daar niet tegen kunnen.

Logisch, hij geeft een kritische mening in een business waar 90%+ geestelijk zwaar achtergesteld is. Risico van het vak. Is trouwens ook niets nieuws voor hem.

Nu gaat deze flapdrol zich nog belangrijk voelen ook. De kans dat johan neergeschoten zal worden acht ik vele malen kleiner dan feijenoord kampioen wordt.

Oud nieuws... Was gsitermiddag al bekend...

Maar ik vind het niet normaal dat dit soort dingen gebeuren. Maar ja, dat krijg je als je zo bekend bent...

Dit is niet de 1e keer, volgends mij is ie al vaker bedreigd . Was nog niet al te lang geleden in het nieuws.

Nu gaat deze flapdrol zich nog belangrijk voelen ook. De kans dat johan neergeschoten zal worden acht ik vele malen kleiner dan feijenoord kampioen wordt.

alleen jammer dat zo'n kansloze zich feyenoord supporter noemt en misschien
erger nog dat mensen het ook nog geloven ???:mad:

triest , maar ja in zo'n wereld leven we nou eenmaal , er lopen meer gekken buiten dan ze vastzitten

Derksen zelf kan me echt niks schelen. Maar het feit dat er uberhaupt iemand bedreigd wordt vanwege een potje voetbal...mijn god...

Stelletje zwakzinnigen.

Aardige vent, ook leuk zijn uitspraken tegen van gaal enzo, maar dat hij bedreigd word kan ik wel begrijpen... :D

Belachelijk. Kom nou, het is gewoon een voetanalist. Ieder zijn mening he.

http://www.sportwereld.nl/voetbal/2703442/Bedreigingen_houden_me_uit_stadions.html
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Als Johan Derksen zondag de wedstrijd Willem II tegen Feyenoord bezoekt, wordt hij neergeschoten.
Deze doodsbedreiging kwam binnen bij de politie in Tilburg. Vijf vragen aan de hoofdredacteur van Voetbal International.

1 Bent u geschrokken van de bedreiging?

,,Ik ben er onderhand een beetje aan gewend, want ik krijg vaker bedreigende e-mails binnen. Ik ontvang dagelijks zo’n duizend tot vijftienhonderd mailtjes. Tien procent daarvan is zo schandelijk, dat wil je niet weten. Ik gooi dat soort mails meestal weg, doe niet eens aangifte. Ook heb ik met bodyguards rondgelopen bij wedstrijden waarvan ik analyses maakte voor de televisie. Maar natuurlijk schrik ik hier wel van. Ik ga gewoon naar de groenteboer en supermarkt, maar het zit toch in je achterhoofd. Ik krijg liever een belletje dat ik de voetbaltoto heb gewonnen.’’

2 Waarom heeft iemand het op u gemunt?

,,Als je een mening hebt over voetbal maakt dat blijkbaar veel los. Voetbalsupporters kunnen bij kritiek heel fel reageren. Dat is het ergste. Als ik het heb over de prestaties van een keeper of vleugelverdediger, dan gaat het toch nergens over.’’

3 Bent u zo kritisch geweest op Feyenoord?

,,Het dreigement komt van iemand die zich voordoet als Feyenoord-supporter. Terwijl ik de laatste maanden behoorlijk mild ben geweest over die ploeg. Ik heb alleen gezegd dat keeper Henk Timmer toe is aan vervanging. Daarom denk ik juist dat het geen Feyenoord-supporter is. Zo’n supporter zegt dat er ook niet bij. Misschien een supporter van Willem II vanwege negatieve uitlatingen over trainer Jonker, zegt u? Dat zou ook een reden kunnen zijn. Ik weet het niet.’’

4 Gaat u zondag naar de wedstrijd?

,,Ik kom amper meer in stadions. Vanwege de bedreigingen, maar ook omdat ik dan vier uur in de file sta en allerlei andere wedstrijden mis. Bovendien kun je op televisie alles veel beter overzien, herhalingen bekijken.’’

5 Durft u een voorspelling te doen over de wedstrijd?

,,Het wordt 1-2 voor Feyenoord. Die ploeg gaat steeds beter spelen.’’

Terug
Naar boven