Fitness Seller

Jongeren Venray woest op gemeente

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
VENRAY - Veel jongeren in Venray zijn woedend op burgemeester J. Waals, die met ingang van woensdag een noodverordening invoert om geweldsescalaties te voorkomen. De jongeren voelen zich in het verdomhoekje gezet, bleek tijdens de vergadering van de gemeenteraad van Venray dinsdagavond.

Tijdens het spreekrecht dat enkele jongeren voorafgaand aan de vergadering kregen, lieten enkelen van hen weten in dit "k*tgat Venray" nooit meer iets te zullen doen om jongeren die geweld wilden gebruiken tegen te houden. Ze zijn bang dat burgemeester Waals met name hardcorefeesten zal verbieden, en ze lieten weten dit niet te pikken.

Steun

Waals ontkende tijdens de raadsvergadering dat hij hardcorefeesten wil verbieden. "Ik zal dat van geval tot geval bekijken", zei hij. Terwijl Waals unaniem steun vond bij de gemeenteraad, verliet een groep jongeren met Lonsdale kleding luidruchtig de raadszaal.

Veel jongeren zeiden te vrezen dat Waals erop afkoerst om jongerencentrum Dingus te sluiten, omdat daar veel Lonsdalers komen. Aangezien dit centrum geen subsidie krijgt, kan Dingus alleen het hoofd boven water houden door rendabele hardcorefeesten te organiseren. Duidelijk werd, dat voor nogal wat jongeren de maat vol is. Zij vinden dat Waals wel mooi praat over een beter jeugdbeleid, maar in werkelijkheid jongeren in het nauw drijft.

Opklopt

Waals kreeg ook kritiek van de directie van scholengemeenschap het Raaylandcollege, dat hij een te zachtaardig optreden tegen racisten verweet. De burgemeester heeft het college onherstelbare schade toegebracht door zijn publieke uitspraken, aldus schooldirecteur Van Ewijck. Net als de kritische jongeren vindt Van Ewijck dat Waals de dingen in de media opzettelijk opklopt. En dat terwijl zijn school alles uit de kast zou halen om problemen op te lossen, aldus de directeur.

Waals liet de gemeenteraad nog weten blij te zijn met het initiatief van minister Donner om in kaart te brengen wat de verrechtsing van de jeugd betekent voor de cohesie van het platteland. En hij benadrukte, dat de situatie in de regio Noord-Limburg en Oost-Brabant wat betreft rechtcoïtustremisme dreigend is, en afwijkt van het landelijke beeld.

Ja, dat er veel rechtse gasten rondlopen in omstreken ZO brabant en noord Lumburg was mij al wel bekend.

Aan de ene kant vind ik het wel wat. Eindelijk Nederlandse jongeren die zich groeperen en daardoor sterker staan.
Laat ze de overlastbezorgende allochtoonse jongeren maar eens een lesje leren.

Maar tegen rascisme zeg ik duidelijk: NEE.

Ik vond die aanval op die moskee echt nergens op slaan. Wat hebben die Turken gedaan om dat te verdienen? Ik las laatst dat veel hoogopgeleide Turkse jongeren weer teruggaan naar Turkije omdat ze het hier niet meer trekken, ik kan het ze niet kwalijk nemen, hoewel het natuurlijk jammer is van het geld dat Nederland in hun opleiding heeft geïnvesteerd. En het uitschot blijft natuurlijk hier, ja we zijn lekker bezig. Het is jammer dat die extreem rechtse Lonsdale jeugd vaak te achterlijk is om het verschil te zien tussen zwarte piet en een terorrist.

Jah was gisteren een reportage bij NOVA. Ik heb echt in een scheur gelegen. Whahaha die lonsdale gasten zijn echt te achterlijk om de ene poot voor de andere te zetten. Vooral de interviews hebben me veel lach en gier plezier opgeleverd.

Maar ik vind het allemaal wel wat overdreven. Na 232434739209874 gevallen van extreme overlast met marokaanse jongeren is er een keer gezeik met lonsdale gasten en meteen staat het hele land op zijn kop. Was ook wel te verwachten dat dit een keer ging gebeuren dus ik kijk er niet echt van op of zo.

maniac zei:
Aan de ene kant vind ik het wel wat. Eindelijk Nederlandse jongeren die zich groeperen en daardoor sterker staan.
Laat ze de overlastbezorgende allochtoonse jongeren maar eens een lesje leren.

helaas zijn er ook van die idioten bij mij in de buurt die het nodig vonden om met z'n 3en 2 turkse meisjes in elkaar te rossen.

maar dit is nu wel wat je op meer plaatsen zult krijgen, meer tegenstellingen

KaLe zei:
helaas zijn er ook van die idioten bij mij in de buurt die het nodig vonden om met z'n 3en 2 turkse meisjes in elkaar te rossen.

iedere vent die een vrouw slaat moeten ze opknopen, gewoon een teken van zwakheid is het

er wordt weer 1 kant van de zaak belicht dat is wel jammer. toch zeg ik: opknopen die ratten.

Sleur en pleur van BFF:
Wat een domme man die burgemeester van Venray. Waar er twee vechten hebben er twee schuld en ik denk dat dit in dit geval ook zo is. Dan is het erg dom om maar 1 groep aan te pakken. Zo’n groep ziet ook wel dat zij worden aangepakt en die andere groep met rust wordt gelaten, en dat zet heel veel kwaad bloed. Het is nog niet voorbij met de incidenten in Venray.

Als ze alleen de racisten aanpakken dan loopt het fout af, let op mijn woorden.
Het eenzijdig optreden van die burgemeester is koren op de molen van hardcore racisten. Die zeggen nu, zie je wel, de allochtonen worden weer in bescherming genomen terwijl het eigen volk keihard wordt aangepakt. :rolleyes:

Schijnbaar is het aanstellen van een burgemeester via de koningin nog geen garantie dat de burgemeester heel veel mensenkennis heeft. :D

KaLe zei:

Wat een rotsreek van Leviathan, DBC en EricR :D:D:D ;)

Nee serieus, dat is zeer triest idd. Jammer dat er altijd zo'n enorme domme mong*len rondlopen die het op die manier weer helemaal verpesten.

KaLe zei:

Tuurlijk zijn dat idioten, maar die zijn er nu eenmaal bij.

Maar was het ook net zo dat ze in Haarlem een aantal jongeren hebben opgepakt die alleen blanke jongeren mishandelden?

maniac zei:
Maar was het ook net zo dat ze in Haarlem een aantal jongeren hebben opgepakt die alleen blanke jongeren mishandelden?

Ik denk dat ze dat vaak ook doen omdat blanke jongeren minder vaak iets terug doen in hun ogen.

Corazon zei:
Ik denk dat ze dat vaak ook doen omdat blanke jongeren minder vaak iets terug doen in hun ogen.

Als je met 10 man tegen 1 gaat beginnen heb je weinig terug te doen imo. Die k*tmarokaantjes durven gewoon niet alleen over straat. Ik denk dus ook echt niet dat blanke minder snel wat terug doen of zo. Ze zorgen gewoon altijd dat ze stevig in de overmacht zijn voordat ze problemen zoeken.

Rob G zei:
Als je met 10 man tegen 1 gaat beginnen heb je weinig terug te doen imo. Die k*tmarokaantjes durven gewoon niet alleen over straat. Ik denk dus ook echt niet dat blanke minder snel wat terug doen of zo. Ze zorgen gewoon altijd dat ze stevig in de overmacht zijn voordat ze problemen zoeken.

Dat speelt inderdaad ook wel mee. Ik denk dat ze daarom juist vaak niks terug doen, omdat ze bang zijn om ruzie te krijgen met bijvoorbeeld de hele familie.

idd, maar dat moet geen reden zijn je te laten uitschelden etc.

Terug
Naar boven