AndroidHealthClinic

joypad?

wwe

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
1.154
Lengte
1m71
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
Wie weet waar ik zo goedkoop mogelijk een degelijke joypad voor de pc kan komen om te gamen.

Ik heb (eer)gisteren m'n PS3 controller geprobeerd op m'n pc. Werkt an sich wel. :)

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb de stappen gevolgd maar hij doet het niet:S
Werkte hij bij jou wel in 1 keer?

Ik heb het niet lang geprobeerd, maar het werkte volgens mij niet bij elk spel. Bij Jazz Jackrabbit werkte het in elk geval zeker.. bij Duke3d niet. Verder heb ik niks geprobeerd. (m'n doel is eigenlijk alleen maar voor emu's de controller te gebruiken)

Ik heb het niet lang geprobeerd, maar het werkte volgens mij niet bij elk spel. Bij Jazz Jackrabbit werkte het in elk geval zeker.. bij Duke3d niet. Verder heb ik niks geprobeerd. (m'n doel is eigenlijk alleen maar voor emu's de controller te gebruiken)
Ik heb ook een psx emulator, en daarvoor wil ik de controller gebruiken.
Mijn pc herkent de controler wel. Maar de knoppen doen het niet,enig idee hoe dit komt?

Mijn pc herkent de controler wel. Maar de knoppen doen het niet,enig idee hoe dit komt?

Je kunt controleren of de knoppen het doen door naar configuratiescherm -> spelbesturing te gaan. Als je dan volgens mij bij eigenschappen van de controller kijkt kun je hem testen. (in dat menu ergens in elk geval :P)

Normaal gesproken zou hij het gewoon moeten doen in bovenstaand menu.

Tis inderdaad een beetje kloten om dat ding aan het werk te krijgen. Nadat je de controller hebt ingestoken, en windows deze herkent, moet je dat bestandje ps3sixaxis_en.exe openen (venster opent en sluit meteen weer). Vervolgens kun je op de PS knop van de controller drukken en zouden alle andere knoppen moeten werken, je kunt dit controleren in het menu dat CoD hierboven aangeeft!

Ik geloof dat je dat ps3sixaxis_en.exe bestand iedere keer moet openen als je de PS3 controller opnieuw op de pc hebt aangesloten.

Laat even weten of het lukt!

Je kunt controleren of de knoppen het doen door naar configuratiescherm -> spelbesturing te gaan. Als je dan volgens mij bij eigenschappen van de controller kijkt kun je hem testen. (in dat menu ergens in elk geval :P)

Normaal gesproken zou hij het gewoon moeten doen in bovenstaand menu.

Daar heb ik hem ook al geprobeert. Maar de knoppen schijnen niet te reageren.
Hb jij niks bijzonders gedaan?
En bij mij knipperen alle 4 de lichtjes, en bij jou?

Daar heb ik hem ook al geprobeert. Maar de knoppen schijnen niet te reageren.
Hb jij niks bijzonders gedaan?
En bij mij knipperen alle 4 de lichtjes, en bij jou?
Dat knipperen is normaal, dat blijft ook. Wanneer je de controller namelijk via de USB-kabel aansluit gaat deze opladen, en tijdens het opladen knipperen alle vier de lampjes

Tis inderdaad een beetje kloten om dat ding aan het werk te krijgen. Nadat je de controller hebt ingestoken, en windows deze herkent, moet je dat bestandje ps3sixaxis_en.exe openen (venster opent en sluit meteen weer). Vervolgens kun je op de PS knop van de controller drukken en zouden alle andere knoppen moeten werken, je kunt dit controleren in het menu dat CoD hierboven aangeeft!

Ik geloof dat je dat ps3sixaxis_en.exe bestand iedere keer moet openen als je de PS3 controller opnieuw op de pc hebt aangesloten.

Laat even weten of het lukt!
Ik open het scherm dus en druk dan op de ps3 knop maar hij doet het nog steeds niet. Ik heb het nu toch al een flink aantal keer geprobeert, ik snap niet waarom hij het niet doet.

Ik open het scherm dus en druk dan op de ps3 knop maar hij doet het nog steeds niet. Ik heb het nu toch al een flink aantal keer geprobeert, ik snap niet waarom hij het niet doet.
Heb je ook die .exe eerst geopend?

1. Eerst die driver installeren van die website (misschien rebooten als je dat nog niet gedaan hebt)
2. Als je de controller op dit moment hebt aangesloten haal dan even de kabel eruit, wacht tot je het windows geluidje hoort dat de controller is losgekoppeld
3. Steek de kabel weer erin, en windows herkent de controller
4. Open nu ps3sixaxis_en.exe, dit bestand opent een CMD venster dat meteen weer gesloten wordt
5. Druk op de PS knop van de aangesloten controller!

Dan zou alles moeten werken, hier in ieder geval wel (Windows XP). Als je in de toekomst de controller loskoppelt moet je iedere keer dat je de controller weer aansluit om te spelen eerst dat ps3sixaxis_en.exe bestand openen (geloof ik, heb het niet heel uitgebreid getest)!

Ik heb het nu al vaak geprobeert.
Maar hij doet het nog steeds niet, ik snap er niks van.
Strals nog maar een keer proberen.

Terug
Naar boven