AndroidHealthClinic

Juicing

Doozy

Novice
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
75kg
Ik heb ergens gelezen dat het beter is als je je groenten juiced dan als je ze heel eet doordat het makkelijker opneemt in je lichaam en dat je meer vitaminen en mineralen opneemt. Wat denken jullie?

klopt geen drol van, buiten het vloeibaar toedienen alleen al. als je iets juiced haal je alleen het sap eruit en dus veel van de gezonde dingen die niet in het sap zitten laat je links liggen: denk aan alle enzymen,vezels en mineralen. Fruit is hier een goed voorbeeld van, een sinasappel is goed maar sinasappelsap is niks anders dan suikerwater met een smaakje

• Topic Starter Topic Starter
Nee ik weet dat fruit sap niet goed is. Maar groente is anders, vezels zitten geen voedingstoffen in en als je genoeg vezel binnen krijgt dat heb je dat dus niet nodig.

Jij zegt dus dat eigen gemaakte sinaasappel sap veel minder gezond is als hele sinaasappels?
Want neem namelijk elke dag sinaasappel sap..

Jij zegt dus dat eigen gemaakte sinaasappel sap veel minder gezond is als hele sinaasappels?

Gaat hem meer over hoeveelheden...
1 glas fruitsap gaan al wat sinaasappelen in itt tot 1 sinaasappel opeten

Doe het ook 2x per week . Maar gooi heel mijn gestoomde of gekookte in de blender met het kookwater niks ( bijna)gaat dan verloren.
Met vruchte precies het zelfde gewoon in de blender niks persen.

ja, buiten het feit dat er al 4-5 in 1 fatsoenlijk glas gaan, mis alle enzymen en dergelijke die zorgen dat je geen insuline spike van hier tot tokio krijgt. ooit bedacht hoeveel suiker er in sinasappelsap zit en de zuurtegraad, ze zeggen niet voor niks dat het op sommige punten nog slechter is dan cola....

Nee ik weet dat fruit sap niet goed is. Maar groente is anders, vezels zitten geen voedingstoffen in en als je genoeg vezel binnen krijgt dat heb je dat dus niet nodig.

groente is meestal wel anders ja maar dan alleen de groene groenten want voor de gekleurde(tomaat,wortel etc.) geld hetzelfde als fruit, en er zitten meer dan alleen vezels in groente je mist gewoon een hoop dus waarom zou je als je hem ook kan opeten, of zoals gezegt was: gooi het in de blender dan heb je alles en je kan het opdrinken

Terug
Naar boven