MuscleMeat

Kamerlid verhuurde illegaal

Roland2

Cool Novice
Waardering
0
AMSTERDAM - Het kersverse Tweede Kamerlid Gonny van Oudenallen heeft niet alleen een sociale huurwoning in West onderverhuurd, zoals Nieuwe Revu onlangs ontdekte. In 1993 en 1994 deed ze hetzelfde met een sociale huurwoning aan de Lijnbaansgracht.

De huurder was journaliste Cecilia Tabak - destijds van Het Parool, nu van HP De Tijd. Dat weekblad publiceert er deze week over. Gedocumenteerd, want Tabak heeft het huurcontract bewaard.

Ze betaalde 825 gulden per maand voor de sociale huurwoning van 45 vierkante meter, terwijl Van Oudenallen er hooguit driehonderd gulden voor betaalde. Tabak: ''Toen ik Gonny vroeg waarom ik eigenlijk zo veel meer moest betalen, antwoordde ze: 'Omdat ik een belastingschuld heb.''

De Stichting Woonmaatschappij Amsterdam verhuurt de woning nu voor 213,39 euro (470 gulden). Het onderverhuren van een sociale huurwoning is niet toegestaan.

Vorige week kwam Van Oudenallen ook al in opspraak. Buren beschuldigen de parlementariër er in weekblad Nieuwe Revu van dat ze jaren een sociale huurwoning in Amsterdam-West had onderverhuurd aan Oscar Middeldorp. Die zei echter dat hij af en toe op het huis paste en daar niets voor betaalde. Van Oudenallen noemde de verhalen van de buren onzin.

Van Oudenallen raakte eerder in opspraak als fractievoorzitter van Mokum Mobiel, vanwege 'de bonnetjesaffaire', waarbij ze niet kon aantonen dat ze fractiesubsidie op rechtmatige wijze had besteed. Daarom was ze niet welkom bij de LPF, voor welke partij ze op de lijst had gestaan, toen ze begin juli Kamerlid kon worden.

De Amsterdamse werd vrijdag 7 juli, de laatste dag voor het Kamerreces, beëdigd als Tweede Kamerlid. Ze zal waarschijnlijk niet meer dan 28 vergaderdagen meemaken, want na de verkiezingen op 22 november keert ze hoogstwaarschijnlijk niet terug in de Tweede Kamer. Ze heeft door haar snelle beëdiging op 7 juli wel recht op twee jaar wachtgeld na de verkiezingen en tot die tijd op het salaris dat iedere parlementariër ontvangt.

Al met al houdt ze 170.000 euro over aan haar periode op het Binnenhof.

Bron:Parool/ad.

Roland2 zei:
...... Ze zal waarschijnlijk niet meer dan 28 vergaderdagen meemaken, want na de verkiezingen op 22 november keert ze hoogstwaarschijnlijk niet terug in de Tweede Kamer. Ze heeft door haar snelle beëdiging op 7 juli wel recht op twee jaar wachtgeld na de verkiezingen en tot die tijd op het salaris dat iedere parlementariër ontvangt.

Al met al houdt ze 170.000 euro over aan haar periode op het Binnenhof.

Bron:Parool/ad.

Ik kan daar zoooo slecht tegen... De LPF; de partij die alles beter zou maken pfff :fire: :yell: :fire:

echt ronduit belachelijk is dat gewoon, zoiets was toch ook al gebeurd toen balkenende I net geformeerd was, ook iemand die gelijk opdonderde, maar wel dik betaald krijgt een lange tijd.
te gek voor woorden, tmaakt de politiek er niet geloofwaardiger op.

Terug
Naar boven