MuscleMeat

Kan iemand dit even in het Nederlands uitleggen?

Greenbull

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m81
Massa
87kg
Vetpercentage
13%
Huur een goedkope VPN in een nog vrije wereld deel een zet een SSH tunnel op (met Putty of Plink of SecureCRT) daar naar toe en gebruik dat als SOCKS5 proxy (en als je Firefox heb kan je ook nog eens DNS resolving door die proxy uit laten voeren). [Link niet meer beschikbaar] Ik snap niets van bovenstaande, behalve dat SOCKS5 ik aangevinkt heb in Firefox en Utorrent. Iemand enig verstand hierover? ???

VPN is een afgeschermde netwerkverbinding al dan niet over het internet, vroeger waren dat zelfs echt losse lijnen en was de kans op aftappen 0. SSH tunnel is niks meer dan een versleuteling toepassen over die VPN-verbinding.

Die Socks 5 proxy over die VPN betekent dat je de VPN-server gebruikt als proxy. Niemand kan dan nog zien waar jij zelf vandaan surft. Alleeen de proxy wordt geregistreerd door de sites die je bezoekt.

Vrij omslachtig allemaal, een goede proxy zou voldoende moeten zijn.

• Topic Starter Topic Starter
VPN is een afgeschermde netwerkverbinding al dan niet over het internet, vroeger waren dat zelfs echt losse lijnen en was de kans op aftappen 0. SSH tunnel is niks meer dan een versleuteling toepassen over die VPN-verbinding.

Die Socks 5 proxy over die VPN betekent dat je de VPN-server gebruikt als proxy. Niemand kan dan nog zien waar jij zelf vandaan surft. Alleeen de proxy wordt geregistreerd door de sites die je bezoekt.

Vrij omslachtig allemaal, een goede proxy zou voldoende moeten zijn.

Kan ik dat met mijn Online provider wel een VPN verkrijgen? Ik gebruikte zelf Foxyproxy maar dat was tyfuslangzaam dat ik niet eens websites meer kon bezoeken. En een normale proxy als proxy.org is al helemaal een hel... Bovendien snap ik die socks5 niet helemaal: had m eens aanstaan bij utorrent op mijn werk, bellen ze mij van: waarom download je zoveel? Terwijl ik ingaand/uitgaand toch encryptie heb aangevinkt... @harpep: ik heb vrij veel verstand van computers en internet alleen bovenstaand is toch echt op expert niveau (wat ik snel kan bemachtigen). In het blad Tips&Trucs ga ik direct naar de masterclass die een 5-rating hebben :) Ik hoef al die puur technische kennis van socks5 niet te kennen, enkel wat het globaal doet.

Kan ik dat met mijn Online provider wel een VPN verkrijgen? Ik gebruikte zelf Foxyproxy maar dat was tyfuslangzaam dat ik niet eens websites meer kon bezoeken. En een normale proxy als proxy.org is al helemaal een hel... Bovendien snap ik die socks5 niet helemaal: had m eens aanstaan bij utorrent op mijn werk, bellen ze mij van: waarom download je zoveel? Terwijl ik ingaand/uitgaand toch encryptie heb aangevinkt... @harpep: ik heb vrij veel verstand van computers en internet alleen bovenstaand is toch echt op expert niveau (wat ik snel kan bemachtigen). In het blad Tips&Trucs ga ik direct naar de masterclass die een 5-rating hebben :) Ik hoef al die puur technische kennis van socks5 niet te kennen, enkel wat het globaal doet.

Die VPN opzetten zal het probleem waarschijnlijk niet zijn, die VPN-server ergens laten draaien wel. Ook al kan een VPN-verbinding opzetten nog best wel een karwei zijn als je aan beide kanten een dichtgetimmerde router hebt staan. Port forwarding instellen is niet op iedere router iets wat je vanzelfsprekend kan instellen, vaak diep verborgen in het routermenu.

Die VPN opzetten zal het probleem waarschijnlijk niet zijn, die VPN-server ergens laten draaien wel. Ook al kan een VPN-verbinding opzetten nog best wel een karwei zijn als je aan beide kanten een dichtgetimmerde router hebt staan. Port forwarding instellen is niet op iedere router iets wat je vanzelfsprekend kan instellen, vaak diep verborgen in het routermenu.

Hmmm, die VPN-server laat ik dan nog voor wat het is, voor de paranoia-fase. Ik hou het dan bij vidalia met Tor icm Foxyproxy. Ik vind het alleen vreemd dat dat ook nog knetterlangzaam is bij een 20mbit ADSL verbinding (volgens speedtest.net tussen de 9-12 Mbit)?

Tor is gewoon langzaam. Wat spook je uit dan dat je zo verborgen wil blijven? Usenet kan je gewoon via SSL naar binnen halen, meer dan voldoende om te downloaden wat je wil.

Tor is gewoon langzaam. Wat spook je uit dan dat je zo verborgen wil blijven? Usenet kan je gewoon via SSL naar binnen halen, meer dan voldoende om te downloaden wat je wil.

Het gaat er niet om waarom ik verborgen wil blijven, maar DAT ik verborgen wil blijven. Mij boeide het ook eerst geen meuk: wtf heb je te verbergen, kijk je kiddypron ofzo? Totdat ik van mijn bed werd gelicht, vanwege een plaatje van een ak-47 op mijn hyves! Dacht lekker stoer bezig te zijn, en als het tegen de regels van nhyves zou gaan, dan zouden ze het toch wel verwijderen? VOOR EEN PLAATJE! Nee hoor, mensen meldden het als fout en hyves deed meteen aangifte. Heb 3 dagen moeten zitten, zaak loopt nog steeds en hoop vrijgesproken te worden zodat ik die k*thyves kan aanklagen. Snap sowieso niet waarom ze mij zullen straffen vanwege een plaatje, maar 'naar aanleiding van schokkende gebeurtenissen laatste tijd en het shockeren van bezoekers op hyves met de dood...' BLEGH! Wat een STRONTLAND.

Terug
Naar boven