XXL Nutrition

Kan iemand mij helpen met mijn externe hardeschijf?

Big Steve

Ripped Bodybuilder
Elite Member
Waardering
5
heb je hem geformateerd?
recht klikken op deze computer en dan op schijfbeheer, daar zou ie moeten tussenstaan
en dan rechtklikken en formateren

Formateren idd, en heb je win xp sp2? Want sp1 ziet maar maximaal 127GB op een schijf.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben hem nu aan het formateren lol bijna 02:00 :D

Ja ik heb windows xp sp2 erop staan, ik heb nu mijn oude hardeschijf er maar uitgehaald en deze erin gezet :) wissel hem dan daarna wel weer om.

Zit nu achter de computer van mijn vriendin :)

ff schijten :D kijken of hij daarna klaar is.

thnx m8's hij doet het

Mooi. Karma? :scratch:

:D

Centaur zei:
Formateren idd, en heb je win xp sp2? Want sp1 ziet maar maximaal 127GB op een schijf.

Ik meen dat wanener je WinXP SP1 hebt wel 2 partities kan maken om dit probleem te omzeilen en alsnog je volledige schijf zichtbaar te kunnen maken :rolleyes:

dutchy86 zei:
Ik meen dat wanener je WinXP SP1 hebt wel 2 partities kan maken om dit probleem te omzeilen en alsnog je volledige schijf zichtbaar te kunnen maken :rolleyes:
Nee, ook met een partitie ziet hij niet de hele schijf. Hij markeert hem als 127GB, en daar blijft het ook bij.

Je moet wat Karmapunten verdelen over andere gebruikers voordat je Centaur opnieuw punten kan geven. :D

Zo ik ben ook eindelijk wakker :D

Mijn schijf geeft nu aan van: Capaciteit 300.074.631.168 bytes en 279 GB

279 GB:eek: waar zijn die 21GB gebleven :( kan mijn computer niet meer dan dit herkennen of moet ik andere drivers hebben.

"Capaciteit 300.074.631.168 bytes"

Daar is je 300GB. Het is 279GB in bits, en 300GB in bytes.

((300 074 631 168 / 1 024) / 1 024) / 1 024 = 279.466278 GB

Windows rond dit dus netjes af naar: 279 GB

das 21gb downloadbelasting, ;)

bij het snel formateren wordt alleen de partitietabel verwijderd, alles blijft dus op je harde schijf staan, alleen is het niet meer zichtbaar.
bij het normale formateren worden wel alle bitjes op 0 gezet, er staat dan ook niets meer op je schijf.
Eigenlijk maakt het niet uit of je nu een nulletje of een eentje overschrijft.
Ik zou wel aanraden om een gewone format te doen wanneer je last hebt gehad van virussen.
Als je gewoon uw Windows opnieuw wilt installeren,
dan is het aan te raden om een snel-format te doen ipv een normale-format.
Als je dikwijls een normale format doet op een harde schijf,
verslijt deze namelijk veel sneller.

Dat zeiden ze in de winkel waar ik hem gekocht heb :D

Lekker boeiend :D

Terug
Naar boven