XXL Nutrition

Kan ik starten? verbeter waar nodig aub!

svenverheyden

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
75kg
Beste forumleden.

Ik ben twee maand geleden begonnen met mijn plan om mijn leven om te draaien. Ik heb nu op twee maand door intensieve cardio en supergezonde voeding 12 kg vet kwijtgespeeld en natuurlijk ook wat spiermassa als gevolg.

Nu ik zo goed als mooi droog sta, wil ik beginnen mijn gewicht terug op te krikken door intensieve krachttraining. Ik heb (na wa research) een schema opgesteld voor mezelf. Dit is een schema waarin ik de nadruk leg op korte setjes met weinig reps en het maximum ik aankan. Is dit goed? En zo ja wie heeft nog extra tips?

Qua voeding heb ik gelezen dat het belangrijk is veel kalorieën binnen te werken met geen vet en suiker maar met veel eiwitten en proteïnen. Is dit ook correct en zo ja extra tips?

Verder zoek ik mijn RoxyLean vetverbrander te blijven gebruiken vanwege de torenhoge energie en dit in combinatie met de betere eiwitten en proteineshakes en bars. Ook goed?

Kan ik nu starten of maak ik hier grote fouten die even moeten gecorrigeerd worden?

Please help me because I cannot wait to start!!!

vriendelijke groeten,

Sven

post je trainingschema eens.
btw proteinen en eiwitten zijn hetzelfde:)

Inderdaad even schema's posten hier.

• Topic Starter Topic Starter
mijn schema

Ok Dit is mijn schema:
dag 1 : Borst :
Flat Bench Press : 2x 6reps en 2x 3 reps.
Incline Bench Press : 2 x 6 reps en 2x 3 reps
Pullover ROM : 2 x 6 reps en 2 x 3reps
Triceps:
French Press 2 x 8 reps en 2x 4 reps
Triceps Pushdown 2x 8reps en 2x 4 reps
dag 2 :
Rug: Dumbbell Row : 2 x 6reps en 2 x 3reps
Rear Delt : 2x 6reps en 2x 3reps
Front and Back Pulldown : 2x 4reps f&b en 2 2reps f&b

Biceps : 1.Dumbbell Curl : 2 x 6reps en 2 x 3reps
2.Individual Cable Curl : 2 x 6reps en 2x 3reps
3.Barbel Curl : 2x 6reps en 2 x 3reps
dag 3 :
Schouder : 1.Dumbbell side raise + forward raise : 2x 4reps s&f en 2 x 2reps s&f
2. Arnold Press : 2 x 6reps en 2 x 3reps
3.Upright Row : 2 x 6reps en 2 x 3reps
Benen : Rustige krachtoefeningen met meer reps omdat ik nog zwem en zaterdag
voetbal.
Buikspieren train ik elke trainingsdag 20 minuten standaard.

is meer een krachtschema, je moet hoger in de reps voor spiermassa

Beetje weinig oefeningen ook. Bij borst kan nog wat bij en bij triceps ook.

En idd, proteinen is engels voor eiwitten. 't zelfde dus.

Schema opzich is best goed maar zoals skinnie al zei is dit meer een krachtschema dus zou ik andere set/rep gaan toepassen

---------- Post toegevoegd Fri 2 Sep 2011 om 16:31 ----------

Bij triceps zeker dips includen en bij chest flyes

3-4 sets gaan zitten per oefening en dan 6-12 reps, of 8-10 (wat je zelf het beste lijkt). Verder hoef je je buikspieren echt niet elke training weer aan te pakken, beschouw dit als een gewone spiergroep en train deze dus ook gewoon 1x per week intensief meer is niet nodig.

Ik zou ook niet altijd op je pure max gaan zitten, doe het gewicht ietsjes lager en zorg dat je de oefening GOED uitvoert, en minimaal 8 reps uitvoert.. (En kan je meer reps, dan pers je er nog 2 of 4 uit :) )

Zo doe ik het altijd..

Het is ook wel leuk altijd op je max te zitten, maar blessures komen zo snel om te hoek kijken dan omdat je niet altijd goede vorm houdt.. zeker als je net begint.. en ik heb het de harde manier moeten leren XD (Kniën kapot door leg press)

Dus gewoon hogere reps, hoog gewicht maar wel verstandig trainen :) Voel je lichaam aan en luister naar wat die je verteld.

Terug
Naar boven