MuscleMeat

Kan wat hulp gebruiken?

Waardering
0
Dag! Ik hang pak 'm beet 2/3 keer per week in de sportschool en werk thuis zo nu en dan met dumbbells van 15kg. Nou heb ik de komende tijd bijzonder weinig tijd en waarschijnlijk ook minder motivatie met het oog op de winter om daadwerkelijk naar de sportschool te gaan en zou ik graag wat meer thuis willen trainen.

Ik leef vrij klein (student) en heb geen ruimte om hele barbell sets in huis te hebben. Ik schok echter behoorlijk toen ik zag hoe duur dumbbells van pak 'm beet 25/30kg waren. Hebben jullie aanbevelingen voor goedkope setjes?
Ik heb ook de kettle bells langs zien komen. Is dit wat ter vervanging van? Of kom je dan in de knel met de manier waarop je je oefeningen doet?
Nog een idee was om gewoon losse gewichten te bestellen en die op m'n huidige dumbbells te schuiven. Misschien een domme vraag, maar is dit te doen of heb je dan kans dat de stang breekt oid?

Ik wou hiernaast nog wat aan m'n rug kunnen doen. Ik heb niet echt een geschikte deurpost waar ik in kan gaan hangen (te smal) en vroeg me af of er niet iets van een (opklapbaar?) optrek rek te vinden is? Nogmaals: ik heb geen ruimte voor een complete powertower ben ik bang. Tevens zit ik niet al te ruim in het budget. Ik kan als het echt moet vast wel wat ruimte maken, maar ik zou het echt heel fijn vinden wanneer dit niet/nauwelijks nodig is.

Nog een laatste vraag: ik zat er aan te denken om m'n buikspieroefeningen te verzwaren door een gewichtschijf of 2 aan te schaffen. Is dit aan te bevelen en zo ja, aan wat voor gewicht moet ik dan denken? De spieren zijn al vrij sterk; oefeningen zonder extra gewicht lijken eigenlijk niets meer uit te halen.

Wie helpt mij uit de brand? :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Wat is je budget ongeveer?

• Topic Starter Topic Starter
Budget is variabel. Als ik denk dat het 't waard is kan ik het best uitgeven. Gaat gewoon ten koste van andere dingen die ik wil hebben. Probleem is vooral 'waar laat ik het'. Alles wat opklapbaar is of weinig ruimte inneemt is mij wel wat waard. Alles wat groot is en moeilijk op te ruimen is is mij vrij weinig waard ;)
Voor de dumbbells wil ik best een 100 euro uitgeven, maar het liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk. Heb wat rond gezocht en door een 4 tal schijven van 10kg aan te schaffen zou ik al een heel eind moeten komen icm het huidige spul? Tips waar ik deze het beste/goedkoopste kan weghalen?
Gewicht voor de buikspieren zal wel niet al te veel kosten? Of is het aan te raden een goed zware uit te zoeken?
Voor m'n rug oefeningen heb ik best wat over om dat thuis te kunnen doen. Probleem is dat ik geen zin heb in een hele toren midden in de kamer. Qua budget kan ik me niet voorstellen dat (als dit bestaat?) een compacte/opklapbare versie me meer dan pak 'm beet 150 moet kosten? Ik roep maar wat.

Ah, dan zou ik gan fitness-seller.nl en bij haltersets sorteren op prijs en dan zo zoeken naar eentje die én genoeg gewicht heeft én niet duur is.
Of anders kan je ook gewoon dumbbell staven kopen en de gewichten loskopen, dat zou je waarschijnlijk ook wat goedkoper uitkomen.

waarom minder motivatie als het winter word. kan je juist lekker bulken en met de zomer alles weer strakkies trainen. daarbij is het niet zo handig om al die spullen te gaan aanschaffen als een abbonement bij de sportschool zoiezo goedkoper is?

• Topic Starter Topic Starter
Sportschool is een pokke end fietsen en ik heb geen auto ;) Even een uurtje bezig zitten veranderd zo in 2 uur bezig moeten. Past veel dagen van de week gewoon niet in m'n schema (heb het vrij druk normaliter).

Terug
Naar boven