XXL Nutrition

Kickboks Boks?

beunhaas

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Hallo

Ik heb een vraag en mischien kan iemand die beantwoorden (vast wel :D ).

Ik ben van plan na de zomer aan een van deze sporten te beginnen.
Nu train ik al een poosje in de sportschool, maar zijn er dingen die ik alvast kan gaan trainen wat me dan bij (kick)boks van pas zou kunnen komen?
Oftewel hoe bereid ik me een beetje voor?
Wat zijn de belangrijkste onderdelen.

Niels

Ik zou me een beetje conditioneel voorbereiden als ik jou was. Vooral kickboxen is op het begin heel intensief.

Ik sluit me daarbij aan. Belangrijkste is conditie.

Ga lange stukken hardlopen (tot iets van 45 minuten) of touwtje springen (hoe zwaarder het touw hoe beter, tot iets van 30 minuten continue).

Ongeveer een kwart van de nieuwe mensen die een keertje meedoen haalt de warming-up bij ons niet eens helemaal; die vallen letterlijk om (bij het rekken na het rennen). Dus als je dat stuk maar kan overleven kan je de rest wel aan op wilskracht en enthousiasme.

En waarom start je pas na de zomer? Het meeste kan je alleen maar leren door het te doen (alle technieken, het sparren, etc.) Dus je kan maar beter meteen beginnen, want anders blijf je uitstellen. Je bent er toch nooit helemaal klaar voor!

Succes

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor julie reacties als eerste.
De reden dat ik nog niet direct begin is dat ik nog wat massa/kracht wil winnen komende maanden,natuurlijk is dat niet gigantisch maar toch.

ja kerel kickboksen moet je wel een goede conditie hebben en hard zijn s geen sport voor watjes :O)

conditie heel belangrijk,doorzettingsvermogen
rekoefeningen zijn ook belangrijk.
warm je spieren eerst goed op.
succes ermee

zorgen dat je in leven blijft voordat je gaat beginnen is belangrijker dan conditie opbouwen. Als je toch kiets voor conditie, of een combinatie van overleven+conditie zou ik intervallen gaan lopen,touwtje springen, afstanden lopen, traplopen, enz, enz.

Idd je moet zeker wat kunnen incasseren, je bent wel langzamer als je veel massa hebt, maar je geeft ook hardere klappen/kicks.

Let ook op je schouders. Ik boks zelf ook en je zult de eerste weken als je gaat kickboxen vooral last hebben van je schouders, omdat die handschoenen niet al te licht zijn en ze continu hooghouden kan echt een lijdensweg zijn.

Conditioneel moet je ook kunnen vlammen, dus let daar absoluut op!

je schouders.

Terug
Naar boven