Fitness Seller

Kind kost minstens 418 euro per maand

el smurfo

Huge Freak
Waardering
481
Lengte
1m78
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
http://www.hln.be/hln/nl/38/Je-Kind...3/Kind-kost-minstens-418-euro-per-maand.dhtml

Elk kind tussen de 0 en 25 jaar kost zijn ouders minimaal 418 euro per maand. In 2004 was dat nog 377,63 euro. Dat blijkt uit de berekening van de studiedienst van de Gezinsbond, zo schrijft Het Laatste Nieuws.

In het bedrag zijn drie belangrijke kosten nog niet eens verrekend: kinderopvang, onderwijs en uitzonderlijke medische kosten. Tel die er wél bij, dan mag je als gezin met een basisgezinsinkomen van 1.927 euro rekenen op nog eens gemiddeld 400 euro per kind bovenop die 418 euro per maand.

De minimumkost stijgt met de leeftijd: een kind tot 6 jaar kost gemiddeld 286 euro per maand, vanaf zijn 18de loopt dat op tot 544 euro per maand. (belga/bdr)

Voor mijn moeder zal dat bedrag dus water/gas/elektriciteit en de basisvoeding zijn. Anyway, ik las een van de reacties onder het artikel en daar stond:

Ik heb 3 zonen, alle drie gestudeerd, op kot. 250 EUR per maand per zoon. no problem. wij gaan jaren niet op reis, doen het op alle vlakken wat minder, tweedehandsauto die 16 meegaat, geen pensioensparen,zelfs niets sparen, wij doen dit voor onze kinderen en we krijgen heel wat warmte terug. Maar onze kinderen zullen met een deel van hun loon de pensioenkas spijzen. Ik vind het dan ook niet meer dan billijk dat ouders die "geïnvesteerd" hebben in hkinderen een beter pensioen krijgen

Wel prachtig natuurlijk ouders die willen investeren in hun kind. Het kan niet mooier maar wat bedoelt hij/zij met die laatste zin? Krijgen ouders waarvan hun kunderen een hoger diploma hebben meer pensioengeld of wat bedoelt ze daar nu mee?

Ik minimaal 418 per week ! :D

En Smurf ik denk dat ze dat indd bedoelt.

• Topic Starter Topic Starter
wtf hoe kan dat dan?
Dus als mijn moeder op pensioen gaat kijkt de overheid naar al haar kinderen die een A1 diploma hebben en krijgt ze op haar standaardpensioen nog wat meer geld omdat ik een A1 diploma heb dan?

wat en iemand die op zijn 18e al begint met werken dan? die brengt toch een heel aantal jaar meer geld op voor de staat dan ene die tot zijn 24-25 studeert.. mijn ouders zouden extra pensioen moeten krijgen ja :p

wtf hoe kan dat dan?
Dus als mijn moeder op pensioen gaat kijkt de overheid naar al haar kinderen die een A1 diploma hebben en krijgt ze op haar standaardpensioen nog wat meer geld omdat ik een A1 diploma heb dan?

Zou kunnen, omdat jij dan omdat je meer verdient ( of zou kunnen verdienen ) meer belasting bijbrengt en dat is goed voor de overheid. Jij bent dan ook omdat je meer geld heb goed voor de economie, omdat je in verhouding meer uitgeeft. Je ouders hebben je geholpen om in de goeie richting te blijven natuurlijk.
Dus dat zou een argument voor kunnen zijn, lijkt mij.
Ben het er alleen niet mee eens. Opleiding zegt niets alles, zijn zat hele rijken mensen met een MBO of VMBO of weet ik veel wat.

haha :p ja ik wil hier wel meer informatie over. Ik wist zelfs niet dat dat bestond :o Ik investeer namelijk zelf in mijn toekomst en dan wil ik niet dat later daar iemand meer aan verdiend dankzij mij. Ze moet dan maar in mij investeren of ik vraag een moederbreuk aan :D

haha :p ja ik wil hier wel meer informatie over. Ik wist zelfs niet dat dat bestond :o Ik investeer namelijk zelf in mijn toekomst en dan wil ik niet dat later daar iemand meer aan verdiend dankzij mij. Ze moet dan maar in mij investeren of ik vraag een moederbreuk aan :D

hahaha doe niet dan word je ook onterft :D
Je zorgt sowieso voor je ouders als ze het nodig hebben lijkt me, hoeft echt geen vaste last te worden.

ik vind echt NERGENS informatie hierover!
en voor de erfenis hoef ik het al niet te doen hoor :')
maar ik wil echt meer informatie hierover. Iemand? karma?

Weet niet of het op hetzelfde naar komt maar zoek eens op ''Familiale onderhoudsplicht''
ik weet niet zeker hoor.

Ik vind het dan ook niet meer dan billijk dat ouders die "geïnvesteerd" hebben in hkinderen een beter pensioen krijgen

Ik denk dat je het als volgt moet interpreteren: de meeste ouders doen veel moeite om een groot deel van hun leven kinderen op te voeden en stoppen daar veel geld en moeite in.
Geld wat ze anders zouden kunnen sparen om hun pensioentje mee aan te vullen.
Ik vind de stelling wel vreemd want je beslist doorgaans als echtpaar zelf of je kinderen wilt of niet.
En als je dan gaat zeuren dat je daardoor minder geld zal overhouden en dan maar een tegemoetkoming wilt hebben op je pensioen je de zaak te eenzijdig bekijkt.

Hoe minder geld hoe meer kinderen!
Kijk maar om je heen.

wat en iemand die op zijn 18e al begint met werken dan? die brengt toch een heel aantal jaar meer geld op voor de staat dan ene die tot zijn 24-25 studeert.. mijn ouders zouden extra pensioen moeten krijgen ja :p

Dat wordt later ruimschoots ingehaald. ;)

418€/maand vind ik wel heel krap.

Denk dat je mag rekenen op een klein huis per kind gedurende de gehele opvoeding.

Haha als ik 836 euro per maand zou moeten betalen voor 2 kids zou ik allang failliet zijn.
Wat een onzin.

Ik denk dat ik nu 350 euro per maand kwijt ben voor 2 kids.

Dat heb ik er niet voor over.

ik ben goedkoper.

een "kind" tussen de 0 en 25? :P

Aangifte gedaan bij kinderbescherming :D

Dat mag:D

Eten/drinken/snoep is denk ik 100 euro per maand per kind.
Kleding 75 euro per maand per kind.
Is al 350.
Dan nog de creche 100 euro voor de oudste.

Is dus 450 per maand.
Alleen kinderbijslag is natuurlijk ook 380 ongeveer per 3 maanden voor 2 kids.
Dus 350 klopt wel een heel eind.

En nee, niks mis met mijn kids.
En ja soms ben je wat meer kwijt als je wat luxe dingen doet (nintendo ds bijvoorbeeld vorige week).
Maar dat is een keuze die je zelf maakt!

Terug
Naar boven