Fitness Seller

Kip uit een pakkie

emilio3333

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
5
Lengte
1m99
Massa
95kg
Ik eet veel kip maar vind het nogal een gedoe om dit elke keer te bakken en mee te nemen.

Nu koop de laatste tijd veel kip of kalkoenfilet uit een pakje (voor op brood eigenlijk).
Lekker makkelijk. Precies 100 gram en als ik het op weer 21 gram eiwitjes binnen.

Is dit nu veel slechter dan gewone kipfilet?
Er zitten in deze pakjes onder andere carrageen, natriumcitraat, natriumnitriet.

Niet echt gezonde stoffen lijkt mij...
Of gewoon niet zeiken en opvreten?:)

Die pakjes zit veel zout in en conserveringsmiddelen.

Gewoon je eigen kipfilets 1 keer per week een paar bakken en dan zelf in stukkies snijden en in de koelkast.

Kipfilet als beleg op brood kan je nooit zelf maken zoals je dat bij de beenhouwer koopt of in die pakjes.

Ik eet 's morgends altijd zo een pakje van 150gr kipfilet op uit de aldi.
Conserveringsmiddelen, who cares. Ik in ieder geval niet.

Laatst bewerkt:
Kipfilet als beleg op brood kan je nooit zelf maken zoals je dat bij de beenhouwer koopt of in die pakjes.

Ik eet 's morgends altijd zo een pakje van 150gr kipfilet op uit de aldi.
Conserveringsmiddelen, who cares. Ik in ieder geval niet.

Haha, die pakjes kipfilet van de aldi eet ik ook. Ongeveer 10 pakjes per week, heerlijk!

Ik zit ook aan de pakjes (kip/ kalkoenfilet) van de Aldi. Het bakken van 15 kipfilets tegelijk + afkoelen + inpakken en invriezen & opruimen kost stiekem toch best veel tijd. Maar toch is zelfgemaakte kipfilet met Sambal badjak véél lekkerder :)

Zijn meer bewerkt, meer water, meer conserveermiddelen, stukke duurder, suiker, dextrose, zout. maar dat maakt niet zoveel uit. in gwn kipfilet zitten ook hormonen, water enzo. wat je wilt, ik vind het iig veel te duur, maar je zal er niet ongezonder van worden, of kleiner van blijven ofzo.

Tegenwoordig besteed ik er juist veel meer tijd aan hehe.

Morgen gewoon 3 kipfilets aan gort snijden en 3 porties kip sate maken, invriezen en klaar. Halve kilo rijst met Honig Kerry mix, invriezen en klaar.

In de kip 'voor op brood' zit doorgaans meer vet en zeker veel meer zout dan in 'echte' kipfilets. 9 van de 10 keer geldt: Hoe meer het product in originele staat is hoe beter het voor je is. Een kipfilet dus beter dan een plakje worst, een appel beter dan appelsap enzovoort.

Je kunt veel kip klaarmaken in de oven. Tjop het in een schaal, wat marinade / kruiden erover, even wachten en je kunt er een (halve?) week tegenaan.

Terug
Naar boven