XXL Nutrition

Klein injectievraagje

MrJ

10 year + member
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
187
Lengte
1m83
Massa
89kg
Vetpercentage
12%
Hi all,

Ik heb een klein vraagje mbt het injecteren. Als je de zuiger terugtrekt en er komt bloed mee, wat doen jullie dan?

Trek je de naald ietsje terug zodat hij niet meer in het bloedvat zit, of halen jullie hem er helemaal uit en injecteren overnieuw?

Grtz! :)

Iets terugtrekken, opnieuw aspireren en dan gewoon injecteren.

ligt eraan.. soms ga je door een ader heen en zit er bloed in de naald. als je terug trekt en er komt echt ineens veel bloed in.. dan eruit halen>bloed eruit spuiten> nieuwe naald erop> opnieuw prikken.

komt er een klein druppeltje 10 sec. nadat je hebt terug getrokken dan is de kans dat je in een bloedvat zit klein.. en dan kan je de gok wagen! heel langzaam spuiten.. moet je hoesten gelijk eruit halen!

Nee opnieuw een nieuwe plaats zoeken met een nieuwe naald.

Wat ik altijd leer bij het geven van injecties (is dan wel niet in de bil), dat wanneer je in het bloedvat zit, gewoon iets moet terugtrekken, opnieuw aspireren en als er dan geen bloed meer terugkomt gewoon injecteren.

Als je toch diep genoeg in de spier zit en je trekt wat terug dan is de kans dat je in een bloedvat zit toch net zo groot dan wanneer je helemaal opnieuw injecteerd? Waarom zou je dan weer helemaal opnieuw gaan injecteren wat ook nog eens extra belastend is?

Johny zei:
Wat ik altijd leer bij het geven van injecties (is dan wel niet in de bil), dat wanneer je in het bloedvat zit, gewoon iets moet terugtrekken, opnieuw aspireren en als er dan geen bloed meer terugkomt gewoon injecteren.

Als je toch diep genoeg in de spier zit en je trekt wat terug dan is de kans dat je in een bloedvat zit toch net zo groot dan wanneer je helemaal opnieuw injecteerd? Waarom zou je dan weer helemaal opnieuw gaan injecteren wat ook nog eens extra belastend is?
Soms is het niet helemaal duidelijk te zien de 2 de keer door het bloed dat in de spuit zit, beter van opnieuw te beginnen. (zeker voor beginners)

Helemaal mee eens! het beste is op nieuw beginnen.. dus naald eruit>bloed eruit spuiten>nieuwe naald erop> en beginnen..

maar als je elke dag 2 spuiten in je lichaam "moet" zetten... dan kies ik voor die andere optie.. maar als je dat doet ben je geen beginner meer :P

zeggen ze hoor!!

Oke, voor beginners is dat dan idd de beste optie :thumbs:

je spuit het bloed eruit? alleen het bloed dus geen nieuwe injectie vloeistof...?
gaat er niet automatisch wat mee, dan?

• Topic Starter Topic Starter
Idd ja. Denk dat je dan beter met het aanwezige bloed kan injecteren.

MrJ zei:
Idd ja. Denk dat je dan beter met het aanwezige bloed kan injecteren.

Als het op oil (NL woord voor oil is gecensureerd lol) basis is zal het toch niet zo snel mengen? Trouwens, als je langzaam aspireert zal de hoeveelheid bloed wel meevallen ook al is het niet op oil basis? (zei de leek)

Terug
Naar boven