AndroidHealthClinic

Kleuren beeldscherm aanpassen om beter te slapen

comingup

Dutch Bodybuilder
Waardering
42
Lengte
1m86
Massa
96kg
Vetpercentage
14%
Een tijdje terug schreef iemand hier over een programma dat je 's avond kon gebruiken om beter te slapen. Het zou de kleuren van je beeldscherm aanpassen naarmate het later werd, en op die manier de aanmaak van melatonine bevorderen.

Weet iemand hoe dit programma heet/waar ik het kan vinden?

Er is een screensaver die dat doet volgens mij. Als je trouwens even googled op ''melatonin software'' vind je al wat.

Of gewoon eerder je computer uitzetten helpt ook heb ik me laten vertellen...

wat heb je aan dat flux dan?

heel mn scherm word oranjeachtig. is dat beter?

Effe schopje. Ik heb nu flux geinstalleerd, dat wel aardig werkt. Maar ik zoek eigenlijk iets dat de brightness van je scherm steeds iets lager zet naarmate het later wordt. Kon met Google niets bruikbaars vinden...

Iemand?

wat heb je aan dat flux dan?

heel mn scherm word oranjeachtig. is dat beter?

moet je maar eens uitzetten; krijg je een flits in mn ogen

oh en ik gebruik f.lux ook!, je merkt er eerste 10 sec iets van, daarna merkt je er niks meer van :D

Ik heb flux geprobeerd maar ik vond het eigenlijk vrij storend.

holly shit orange

hmm wel rustgevend, doet me idd aan de zon denken

Als het scherm te oranje is moet je de slider wat meer naar rechts doen bij de instellingen. Zelf heb ik hem vrij ver naar links en dan met de optie dat hij 60 minuten over de switch moet doen i.p.v. 20 seconden, op deze manier gaat het zo langzaam dat ik het niet eens merk.

Oh en je moet je locatie goed instellen natuurlijk, anders gaat ie midden op de dag je scherm donker maken omdat ie denkt dat je in New York woont ofzo.

Hmmm, misschien dat progje eens downloaden. Thanks voor de tip.

Lijkt me een beetje een halve maatregel. Zet gewoon je beeldscherm een uur eerder uit i.p.v. de hele tijd naar een half verlicht scherm te kijken..

Geinig programma, ben benieuwd of het werkt.

Laatst bewerkt:
jeej zon is onder lol wel nice hoor dit progje

Terug
Naar boven