MuscleMeat

Kloppen mijn KEV-waarden een beetje?

boobstars

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
54kg
Ik ben bezig met het maken van een voedingsschema. Echter moet ik, voordat ik uitgebreid al mijn maaltijden ga plannen, weten of mijn KEV-waarden ongeveer kloppen.

Calorie maintenance level: 1850 cal per dag. Om muscle te gainen moet ik hierbij 250(?) cal bij tellen, dus 2100 cal per dag.

Eiwitten: 25%, dus 133,75 g

Vetten: 25% dus 58,33 g

Carbs: 50% dus 262,5 g

Over mezelf: Ik ben 17 jaar en heb nog nooit gefitnesst. Aangezien ik dun ben, (1,77m - 53,5 kg) is mijn doel dus om spiermassa aan te komen. Ook is het voor mij belangrijk om mijn vetpercentage zo laag mogelijk te houden. Het merendeel van mijn aangekomen massa moet dus uit spiermassa bestaan.

Ik heb gehoord dat je per maand ongeveer maximaal 1kg spiermassa kan aankomen, dus per week ongeveer 0,25kg. Als je meer dan 0,25kg per week aankomt, betekent het dus dat dat overbodige aangekomen gewicht uit vetmassa bestaat. Klopt dit? (Dit kun je trouwens toch ook bepalen door elke week je vetpercentage te meten)?

Mijn doel is dus om zo te eten dat er genoeg calorieën zijn om muscle te gainen, maar niet genoeg om vet aan te komen (of zo weinig mogelijk vet). Mijn vraag is dus of mijn KEV-waarden en aantal calorieën ongeveer kloppen voor dit doel.

Edit: hoort deze topic bij Tieners of bij Voeding? ;)

Laatst bewerkt:
nee dit klopt niet. Je BMR is 1850, daar moet nog een activiteitsfactor bovenop. 3 - 5x sporten per week is 1.55, dus 1850 * 1.55 + 250

Die 250 kcal zal wel het surplus zijn aangezien OP spiermassa wil aanzetten.

1kg gewichtstoename per maand is een aardige richtlijn.
Gezien je huidige gewicht zou dit zeker mogelijk moeten zijn.

• Topic Starter Topic Starter
nee dit klopt niet. Je BMR is 1850, daar moet nog een activiteitsfactor bovenop. 3 - 5x sporten per week is 1.55, dus 1850 * 1.55 + 250

Dan zou ik op 3118 cal per dag zitten, in plaats van 2100. Is 1000 cal meer per dag voor 3 uur per week trainen eigenlijk niet een beetje veel? Maar goed, 2100 cal leek mij eigenlijk ook wel een beetje weinig.

Die 250 kcal zal wel het surplus zijn aangezien OP spiermassa wil aanzetten.

1kg gewichtstoename per maand is een aardige richtlijn.
Gezien je huidige gewicht zou dit zeker mogelijk moeten zijn.

En voor hoeveel maanden zal een beginner 1kg aan spiermassa blijven gainen (ervan uitgaande dat hij goed blijft trainen en eten)? Want hoe langer je hebt getraind, hoe langer het duurt voordat je dezelfde spiermassa als beginner gaint heb ik gehoord.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ok, bedankt voor de tip. Verder klopt alles gewoon neem ik aan? Dan is het tijd voor mij om mijn voedingsschema te maken. ;)

Terug
Naar boven