XXL Nutrition

knee sleeves van strenghtshop, als alternatief voor vermoeiende knee wraps.

yasmine

Monstrous Giant
10 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
3.662
Massa
100kg
Hallo iedereen,
iemand enig idee wat voor een steun ik van deze knee sleeves mag verwachten?
Ik kocht een jaar geleden zeer goede wit/zwarte knee wraps van Whoopy, die me echt veel steun geven, maar er kruipt veel tijd en energie in om deze na iedere set op te rollen, strak, en dan deze opnieuw terug strak te wrappen rond de knie. Ik moet deze ook zo strak aantrekken dat ik ze niet langer dan 30 sec kan aanhouden. Doe ik het minder strak dan heb ik er weinig nut van.

Ik zoek dus een alternatief, en ik dacht, na het zien van bijv Sanca's training video's dat, deze mss wel goed zouden zijn:
https://www.strengthshop.de/sleeves-wraps-straps-bandagen-schoner-zughilfen.html

Nu is mijn vraag: hoe strak zitten die. Eigenlijk zoek ik een sleeve die zo strak zit dat je het laat ons zeggen twintig minuten kan aanhouden; ALs de sleeve maar zo strak zit dat ik er uren mee kan rondlopen, dan geeft die volgens mij onvoldoende steun voor mijn linkerknie (die maar een halve minuscus meer heeft).

Alle advies of opmerkingen, bedenkingen zijn welkom.

Hallo iedereen,
iemand enig idee wat voor een steun ik van deze knee sleeves mag verwachten?
Ik kocht een jaar geleden zeer goede wit/zwarte knee wraps van Whoopy, die me echt veel steun geven, maar er kruipt veel tijd en energie in om deze na iedere set op te rollen, strak, en dan deze opnieuw terug strak te wrappen rond de knie. Ik moet deze ook zo strak aantrekken dat ik ze niet langer dan 30 sec kan aanhouden. Doe ik het minder strak dan heb ik er weinig nut van.

Ik zoek dus een alternatief, en ik dacht, na het zien van bijv Sanca's training video's dat, deze mss wel goed zouden zijn:
http://www.strengthshop.de/sleeves-wraps-straps-bandagen-schoner-zughilfen.html

Nu is mijn vraag: hoe strak zitten die. Eigenlijk zoek ik een sleeve die zo strak zit dat je het laat ons zeggen twintig minuten kan aanhouden; ALs de sleeve maar zo strak zit dat ik er uren mee kan rondlopen, dan geeft die volgens mij onvoldoende steun voor mijn linkerknie (die maar een halve minuscus meer heeft).

Alle advies of opmerkingen, bedenkingen zijn welkom.

Ik heb totaal geen ervaringen bij het gebruik van dit soort zaken en vraag me dan ook serieus af waarom je ze uberhaupt nodig hebt (denkt te hebben)?

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb totaal geen ervaringen bij het gebruik van dit soort zaken en vraag me dan ook serieus af waarom je ze uberhaupt nodig hebt (denkt te hebben)?

Raad van de sportarts + ervaring: als ik squat zonder (en ik heb een goede form, volgens de mensen hier die veel ervaring hebben), dan krijg ik een pijnlijke linkerknie, zelf als ik weinig gewicht pak;

Mijn linkerknie is namelijk in 2001 geopereerd, en toen heeft men 55 % van de meniscus verwijderd. Ik kan joggen en dergelijke maar als ik squat, en regelmatig squat, dan krijg ik een vervelende pijn. Met dee wraps heb ik dat niet.

---------- Toegevoegd om 11:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:35 ----------

Strengthshop verkoopt dus deze geel zwarte, dubble, maar als ik deze zou willen kopen dan zit ik ook met het maatprobleem. WAnt mijn knieomtrek is net geen 40 cm, dus dan zit ik net tussen twee maten. Welke moet ik dan kiezen.
Kies ik voor de triple, dan heb ik dat probleem niet want daar is dan de maatkeuze 37 - 43 cm.

Maar ik vrees er voor dat deze dan te strak zullen zitten.

Knee sleeves zijn meer voor warmte dan voor steun, je gaat er dus geen extra kilo's uit halen. De laatste tijd zie ik op het internet veel positieve reviews van de SBD knee sleeves, die schijnen ook nog wat extra steun te geven.

Knee sleeves zijn meer voor warmte dan voor steun, je gaat er dus geen extra kilo's uit halen. De laatste tijd zie ik op het internet veel positieve reviews van de SBD knee sleeves, die schijnen ook nog wat extra steun te geven.

Thanks Japster. Maar het is niet om er extra kilo's mee te pakken, maar om de knie te beschermen.

Ik weet dat sance de sleeves heeft waar ik het over heb, en iemand anders heeft me via PM reeds aangeraden deze te kopen (waarvoor dank dude!!) maar ik denk er mss aan de trip plye te kopen, want ik vrees dat de gele niet genoeg steun zullen geven.

Het squatten gaat terug lekken. Heb vandaag voor de lichtere sets de wraps iets minder hard aangetrokken zodat ik ze voor drie sets kon dragen en voor de zwaardere sets heb ik het wel hard aangetrokken.

de double ply geven zeker genoeg steun, bij mij knellen ze zelfs af zodat ik ze na een set uit moet doen (en nee heb geen te kleine maat gepakt). Voor de maximale steun kan je beter voor wraps gaan

Heb de elbow sleevs van die variant, deze zitten echt goed strak. De lijnen ervan staan in je arm en na 10 min knelt het behoorlijk af.

Na een tijd wordt dit natuurlijk minder

de double ply geven zeker genoeg steun, bij mij knellen ze zelfs af zodat ik ze na een set uit moet doen (en nee heb geen te kleine maat gepakt). Voor de maximale steun kan je beter voor wraps gaan

Goh, die maximale steun is niet echt nodig. Zodra er wat druk is aan de onderkant van de knieholte heb ik geen last van de knie meer.
Wat ik voorlopig doe is de knee wrap net zo hard aan te spannen dat ik er toch 5 sets mee kan afwerken.
Mocht dit toch tegenvallen zal ik de geel zwarte sleeves kopen.

Bedankt aan iedereen voor jullie antwoorden.

Terug
Naar boven