MuscleMeat

Krakende elleboog

Joske123

Novice
Waardering
0
Ik heb al enkele jaren last van mijn ellebogen en vooral van mijn rechter. Als ik mijn armen voor mij uitstrek en ze van gebogen toestand zo strek, dan hoor ik op het einde bij mijn elleboog allemaal krakjes. En als je je hand eroplegt, viel je ze ook.
Ik ben een paar maanden geleden begonnen met om de 2 dagen iedere avond wat te pompen, maar altijd als ik door mijn armen ga en terug strek, maken mijn beide ellebogen een verschrikkelijk krakend geluid. Niet alleen dat geluid is irritant, maar het voelt ook raar, vreemd aan. Het doet niet echt pijn, maar het voelt gewoon niet goed aan.
Ik had gehoop dat het misschien ging verdwijnen met wat extra spiermassa, maar mijn ellebogen blijven gewoon verschrikkelijk hard kraken.

Moet ik daar toch eens mee naar een dokter gaan of...?

Veel mensen hebben dit op gebied van krakende knieën. Jij hebt dit op gebied van je ellebogen. Ik heb dit ook bij mijn schouders en ik voel het ook in mijn knieën bij diepe squats. Het is een natuurlijk iets en je kan er weinig aan doen. Als je het zeker wilt weten kan je altijd even met je vraag langs de huisarts maar die zal je waarschijnlijk vertellen dat er vrijwel niets aan te doen is.

Hetzelfde gebeurd als mensen hun vingers(knokkels) kraken. Het is een soort chemische reactie tussen het kraakbeen en de tussenvloeistof. Men denkt dat het erg is om te kraken maar dit is het in feite niet..

Wat je wel kan doen is het vermijden van de oefeningen waarbij je dit kraakgevoel ervaar, misschien dat je er in de toekomst geen last meer van hebt en je deze oefeningen weer kan gaan proberen.

Terug
Naar boven