Fitness Seller

Kritiek gezocht

prnpnsrt

Novice
Waardering
0
Ik zal het kort, aangezien hier elke dag vele schema's lijken te worden gepost.

Na eerst BFFM te hebben gelezen heb ik een voedingsschema samengesteld. Dit in combinatie met een full-body workout incl. cardio drie maal per week, om mee te beginnen. Omdat ik (nog) niet -enorm- vatsig ben, denk ik dat het het beste is om eerst wat spiermassa te clean bulken, en daarna de cut in te duiken.

Mijn vet% schat ik op 15% (vooral rond middel). Zodra ik dit heb laten meten, zal ik dit eventueel natuurlijk ook wijzigen in het schema.

Doel voor zes maanden:
Vet: 10-12% (hangt af van hoe het uiteindelijk oogt)
Spier: Tja, wat is haalbaar in zes maanden? Kilootje of 10 (wilde gok)?

Enkele vragen:
-Wat zijn een beetje realistische, doch uitdagende doelen?
-Niet te veel snelle koolhydraten, met name in de ochtend? Het moet clean blijven!
-Avondeten (18:00) niet te dicht tegen de training aan (19:30)?

Verder commentaar meer dan welkom!

Bijlagen

-Wat zijn een beetje realistische, doch uitdagende doelen?
-Niet te veel snelle koolhydraten, met name in de ochtend? Het moet clean blijven!
-Avondeten (18:00) niet te dicht tegen de training aan (19:30)?

-Een realistisch doel.. ik denk dat een kilo vet per maand eraf wel haalbaar is :thumbs:
-Niet te veel snelle kh's is inderdaad goed, wel moet je gewoon fruit eten.. dan het beste rondom je training en 's ochtends vroeg (dan word die energie nog verbruikt).
-Een uur tussen je laatste maaltijd is in principe voldoende. Op een volle maag training is inderdaad blessure gevoeliger. Dit komt omdat, als je maag vol zit je lichaam veel bloed naar je maag pomp om het eten te verteren, in plaats van het naar je spieren de pompen.

Het totaal in je schema klopt niet, en dat ligt niet aan jou maar excel telt het niet op :roflol:

Misschien dat je dat nog even kan verbeteren en dan een nieuwe versie posten. Verders lijkt het me een goed schema, niet makkelijk om het allemaal klaar te maken iedere dag maar wel goed.

Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Dankjewel voor je reactie

Met haalbare doelen bedoelde ik eigenlijk vooral een realistische doel aan te winnen spiermassa (het is een bulkschema!) Het vetverlies zie ik voorlopig meer als iets secundairs.

En zo tijdrovend is het klaarmaken toch niet? Die kip, groente en rijstzooi was ik van plan voor de hele week klaar te maken in een grote batch, zeg maar. Dan zou ik alleen elke ochtend nog een wat spul in een blender moeten gooien en wat broodjes beleggen?

Bijlagen

Bulkschema? In je doelen zeg je wel dat je je vet% binnen de 6 maand wil laten dalen van 15->10à12%. Daarvoor moet je CUTTEN ipv BULKEN ;) Beide samen lukt jammer genoeg niet :)

Je kan het beste na je training nog een goede koolhydraat rijke maaltijd toevoegen. Dus direct na de training whey met dextrose en dan half uur daarna bijvoorbeeld rijst met kip.

Succes!

En zo tijdrovend is het klaarmaken toch niet? Die kip, groente en rijstzooi was ik van plan voor de hele week klaar te maken in een grote batch, zeg maar. Dan zou ik alleen elke ochtend nog een wat spul in een blender moeten gooien en wat broodjes beleggen?

Zo doe ik dat ook, valt best mee met een beetje fantasie :thumbs:

Alleen eet je per maaltijd best wel wat verschillende dingen, maar ach.. variatie is gezond!

• Topic Starter Topic Starter
Ok, misschien had ik het wat duidelijker moeten formuleren, dan.
De bedoeling is dus eerst te bulken, en DAARNA pas het vet er af te trainen. Dit bij elkaar vormt dus een soort samengesteld superdoel (wat ook weer onderdeel is van een groter doel, etc). Dus mijn doel voor de komende maanden is dus: Flink wat spiermassa winnen.

Felipe, ik neem dat als ik dat zou doen, ik dan wel mijn gemiddelde Kcal intake constant moet houden? Dus zowel op trainings- als niet-trainingsdagen dezelfde hoeveelheid Kcal binnenkrijgen?

En ja, waarschijnlijk zal het uiteindelijk wel neerkomen op elke maaltijd dezelfde samenstelling, maar ik ben nog een beetje de mogelijkheden aan het aftasten, vandaar dat het er allemaal nog aardig gevarieerd uit ziet;)

Terug
Naar boven