Fitness Seller

kuren ja/nee

huub74

Novice
Waardering
0
Medestrevers,

Hier een beginner met een vraag. Ben nu 5 maanden 3x wekelijks aan het trainen. Ga telkens door tot ik helemaal op ben, maar merk geen spierpijn (=vooruitgang, heb ik begrepen) meer. Heb een spijsvertering van heb ik u daar, ik eet me helemaal klem, dagelijkse eiwitshakes, bijna dagelijks een biefstukje, veel tonijn, eet behoorlijk vetarm, veel fruit, snoep niet en drink bijna alleen water, thee en magere melk.

Mijn probleem is het volgende: Na 5 maanden is mijn vetpercentage van 15,2 naar 13,3 gezakt maar mijn gewicht slechts ongeveer 1 kg gestegen! Ik ben blijkbaar een pezig type.

Ik merk nu alleen dat mijn motivatie begint te verminderen bij gebrek aan resultaat. Ik weet dat het juist de kunst is om dan gemotiveerd te blijven, maar 'i feel it slip away'. Mijn vraag: hoe kan ik mijn spiergroei een "boost" geven om mezelf tevreden te houden? Gaat creatine dit merkbaar wijzigen? Dit gebruik ik nu 3 weken, maar het verschil is niet meetbaar.

Ik lees op dit forum erg veel over verschillende kuren. Kan ik hieraan beginnen of wordt dit door jullie afgeraden? Ik heb hier veel vragen over, en zou graag antwoord krijgen van iemand met ervaring.

- bij welk soort kuur zou ik baat kunnen hebben?
- wat zijn de bij-effecten? (lees soms schrikbarende verhalen)
- is een dergelijke kuur legaal aan te schaffen?
- zo nee, hoe dan wel?
- welke resultaten mag ik wel en niet verwachten?
- wat zijn de kosten ongeveer voor zo'n project?
- moet ik er nu al aan beginnen, of pas na een paar jaar trainen?
- zijn er andere methodes om mijn spiergroei te 'boosten'?

Ik zou het fijn vinden hier wat helderheid in te krijgen, want er moet nu toch wel wat gebeuren!

Vriendelijk dank,
Huub

op de tijd dat jij nu traint zou ik dat ten zeerste afraden!!!! (en ik denk niet dat ik de enige zal zijn hier die er zo over denk)

Geef je lichaam de tijd om natuurlijk te groeien en denk later pas aan kuren! Post anders eens je voedingsschema en trainingsschema, dan zullen er hier vast mensen zijn die je kunnen helpen!

ik denk dat we alvast kunnen stellen als regel 1: zoek niet naar wondermiddeltjes, die bestaan niet. middelen als creatine zijn HULPmiddelen, geen wondermiddelen. Alles begint met de basis, goede voeding en training. dus ----> schema's posten :)

Ik zou als ik jou was gaan kuren met creatine,glutamine.no's en mischien amino zuren meer raad ik je niet aan.En go! van weet ik veel welk merk die schijnt te werken als booster.

• Topic Starter Topic Starter
kuren

Dank voor de reacties, ik heb zojuist besloten me hier in ieder geval het komende jaar nog niet mee bezig te gaan houden. Ik had al een vermoeden dat deze maatregel wat te drastisch is.
Momenteel lees ik de sticky's (die kende ik ook nog niet)

Groet,
Huub

huub74 zei:
Dank voor de reacties, ik heb zojuist besloten me hier in ieder geval het komende jaar nog niet mee bezig te gaan houden. Ik had al een vermoeden dat deze maatregel wat te drastisch is.
Momenteel lees ik de sticky's (die kende ik ook nog niet)

Groet,
Huub

Verstandig, er is genoeg naturel bereikbaar, ik zie mezelf zelfs nooit gaan kuren. Als je maar leest hoe je het aan moet pakken kom je er zo ook wel, en vergeet niet dat rome en nog wat NIET op een dag gebouwt zijn :D !

Good luck ;)

Gewoon naturel blijven (zelf train ik al 18 Jaar naturel), op ten duur heb je
er meer voordelen bij (Gezondheid) en kun je ook een waanzinnige fysiek opbouwen :dance:

Verplaatst.

stace zei:
op de tijd dat jij nu traint zou ik dat ten zeerste afraden!!!! (en ik denk niet dat ik de enige zal zijn hier die er zo over denk)

Geef je lichaam de tijd om natuurlijk te groeien en denk later pas aan kuren! Post anders eens je voedingsschema en trainingsschema, dan zullen er hier vast mensen zijn die je kunnen helpen!

ik denk dat we alvast kunnen stellen als regel 1: zoek niet naar wondermiddeltjes, die bestaan niet. middelen als creatine zijn HULPmiddelen, geen wondermiddelen. Alles begint met de basis, goede voeding en training. dus ----> schema's posten :)

zeg stace ben jij een meisje??

Je hebt dus wel spierpijn gehad en groei meegekregen in het begin. Nu lijkt er geen progessie meer te zijn. Ik zelf verander dan drastisch mijn schema.
Ik ga dan van b.v. van een hoog gewicht met weining herhalingen, naar een laag gewicht met meer herhalingen tussen de 15 en 20 en soms extreem naar 50 of zelfs 100. Reken maar dat je spierpijn hebt de komende weken en daarna kun je weer terug vallen op je oude schema. En vergeet niet dat je in de eerste maand of 2 super veel kracht en massa kan pakken in verhouding van alle komende maanden daarna.

laag in je vetten zeg je. Maar vetten zijn wel belangrijk...vooral overzadigde vetzuren. Staat ook allemaal in de sticky's :)

Het zijn 'ups and downs'. Als je 'denkt' niet meer te groeien mag je juist niet de motivatie laten vallen he! Gewoon lekker blijven doorgaan en denk in die downs gewoon een paar maanden verder. Zo doe ik dat ook. Als je goed eet en traint en rust moet je wel groeien. Zoniet is er daar iets mis. Een van mijn eerste vragen hier was ongeveer dezelfde als die van jou. Hoe meer ik hier las hoe overtuigder iki werd om het nog niet te doen. Probeer gewoon wat supps uit. Al is het maar dat die je een morele boost geven.

Je geeft me de indruk dat je ook maar weinig geduld hebt. Een typisch 'beginnersgebrekje' he. Gewoon volhouden. De aanhouder wint.

Dat je geen spierpijn hebt zegt absoluut niets over je groei. Als je wil groeien zou ik eerder naar je voeding kijken, eet gewoon meer voor spiergroei, en als je teveel vet hebt aangezet kun je een tijdje gaan cutten.

Nee!

Dave Hawk zei:
Gewoon naturel blijven (zelf train ik al 18 Jaar naturel), op ten duur heb je
er meer voordelen bij (Gezondheid) en kun je ook een waanzinnige fysiek opbouwen :dance:

RESPECT BRO ;)

post eens je training schema en voedings schema ;)

Ik denk dat je zoiezo te weinig eet

tswhey zei:
zeg stace ben jij een meisje??
euhm, nope. proud to be a man :) waarom?

(nochtans, het hoofd op mijn avatar ziet er toch niet echt meisjesachtig uit nee? tenzij meisjes nu al baardgroei hebben :p)

gewoon eerst een goede ondergrond opbouwen voordat je aan riods begint.
je kan niet na 5maanden al zeggen ik groei niet ik kom niet aan enz. je moet het over een langere periode bekijken.
Ga eertst lekker een paar jaartjes trainen,eten,shakes,eventueel creatine.
Misschien dat je een keer wat fotos post vanjezelf, kunnen wij kijken waar je aandachtspunten liggen.
Gewoon doorzetten en kijk eens bij wat voedingsschema's hier op de site!

Succes!

Terug
Naar boven