XXL Nutrition

Kuurvoorstel

Edwin23

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m80
Massa
96kg
Vetpercentage
14%
Ik wil me vet prec. nog wat verlagen en dan een kuurtje nemen.

Nu was ik van plan dit te doen.

week 1-4 frontload 1000mg teste
week 4-14 750mg test e
week 1-4 40 mg winny elke dag
week 1-14 400mg deca

Tijdens de kuur wou ik elke week 500 iu HCG laten meelopen.

nakuur week 16-20 Clomid 1e dag 300mg 2e dag 200mg 3e dag 100mg en de rest 50mg per dag.

Graag zou ik van jullie willen weten wat zou ik beter kunnen doen, waar ligt er verbetering in dit voorstel.

Alvast bedankt !

4 weken frontloaden is vrij raar, omdat je maar een derde meer testosteron zet. Je kunt dan gewoon alleen de eerste week frontloaden en vanaf dan doorgaan met 750 mg, anders zit je week 2 t/m 4 met een stuk hogere waardes dan de rest van de kuur. Deca 2 weken eerder eruit gooien, want werkt langer door dan test e. HCG 2x per week 500 IU. Opbouwen van nakuur is nergens voor nodig. Bovendien heb je dan een veel groter risico op de bijwerkingen. Hoezo clomid trouwens en geen nolvadex?

ik vind een frontload sowieso een beetje nutteloos.. bij mij werkt het iig niet

• Topic Starter Topic Starter
Het zit zo vroeger heb ik gekuurd met nolva als nakuur, nu ben ik er door een zwaar ongeluk een hele poos uit geweest.
Heb er 3+ jaar over gedaan om te herstellen. Nu vertelde ze me op de sportschool dat clomid veel beter was en gaven ze me ook het advies om het op die manier in te nemen. Dus het gewoon bij Nolva houden zegt u?

---------- Toegevoegd om 16:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:38 ----------

ik vind een frontload sowieso een beetje nutteloos.. bij mij werkt het iig niet

Als ik eerlijk ben heb zelf ook nog nooit een frontload gedaan, wou het eens proberen maar jij zegt dus beter laten zitten die frontload?

Het zit zo vroeger heb ik gekuurd met nolva als nakuur, nu ben ik er door een zwaar ongeluk een hele poos uit geweest.
Heb er 3+ jaar over gedaan om te herstellen. Nu vertelde ze me op de sportschool dat clomid veel beter was en gaven ze me ook het advies om het op die manier in te nemen. Dus het gewoon bij Nolva houden zegt u?

---------- Toegevoegd om 16:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:38 ----------

Als ik eerlijk ben heb zelf ook nog nooit een frontload gedaan, wou het eens proberen maar jij zegt dus beter laten zitten die frontload?
Nee klopt wel hoor, clomid is wat beter voor de nakuur (maar het zal niet zoveel verschillen). Het is alleen zo dat de meeste mensen nolva gebruiken omdat men er minder vaak bijwerkingen bij ervaart, en daarnaast werkt nolva beter tegen gyno. Maar goed, dat heb je waarschijnlijk niet nodig, dus je kunt gewoon clomid proberen. 50 mg is genoeg, zonder frontload.

K bedankt !

---------- Toegevoegd om 17:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:39 ----------

Dan ga ik het dus als volgt doen,

Week 1-4 kickstart winstrol 40mg per dag.
Week 1-14 750 mg test e
week 1-10 400 mg deca
week 1-15 1000 iu HCG per week
week 16-20 nakuren met clomid 50mg per dag

K bedankt !

---------- Toegevoegd om 17:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:39 ----------

Dan ga ik het dus als volgt doen,

Week 1-4 kickstart winstrol 40mg per dag.
Week 1-14 750 mg test e
week 1-10 400 mg deca
week 1-15 1000 iu HCG per week
week 16-20 nakuren met clomid 50mg per dag
HCG zou ik tot en met de eerste week van de nakuur laten lopen (en dus 2x per week gebruiken he ;)), deca kan als je wilt 1-12.

Komt helemaal in orde, Bedankt voor de tips !

Na lang nagedacht te hebben heb ik besloten of de kuur langer door te trekken, of er nog iets bij stacken.
Wat raden jullie aan als ik test e en deca zet om er nog bij te stacken??

Tren inderdaad maar waarom niet de deca verdubbelen?

HCG zou ik tot en met de eerste week van de nakuur laten lopen (en dus 2x per week gebruiken he ;)), deca kan als je wilt 1-12.

HCG moet max tot 4-5 dagen voor de nakuur meelopen ivm dat het ook de HPTA onderdrukt en deze dus uit je systeem moet zijn Voor je aan je SERM begint.

HCG moet max tot 4-5 dagen voor de nakuur meelopen ivm dat het ook de HPTA onderdrukt en deze dus uit je systeem moet zijn Voor je aan je SERM begint.
Nee, op dat moment is LH en FSH nog niet dermate verhoogd dat de teelballen weer op een endogene manier worden aangezet tot het produceren van testosteron. Pas op het moment dat LH en FSH weer verhoogd zijn door SERM-gebruik, haal je de HCG eruit. Dat is ong. na de eerste week van de nakuur.

Nee, op dat moment is LH en FSH nog niet dermate verhoogd dat de teelballen weer op een endogene manier worden aangezet tot het produceren van testosteron. Pas op het moment dat LH en FSH weer verhoogd zijn door SERM-gebruik, haal je de HCG eruit. Dat is ong. na de eerste week van de nakuur.

HCG bootst juist het LH signaal na dus als je HCG tegelijk met je SERM neemt weerhoud je dus je eigen LH aanmaak. Waarom zou je lichaam LH gaan aanmaken als het exogeen een zelfde prikkel krijgt toegediend?

HCG bootst juist het LH signaal na dus als je HCG tegelijk met je SERM neemt weerhoud je dus je eigen LH aanmaak. Waarom zou je lichaam LH gaan aanmaken als het exogeen een zelfde prikkel krijgt toegediend?
LH wordt afgegeven als de hypothalamus/hypofyse geen negatieve feedback meer krijgt van oestrogeen. LH heeft dus niet zelf een negatief feedbackmechanisme op de hypothalamus/hypofyse. Wel indirect natuurlijk, omdat het zorgt voor de aanmaak van testosteron en uiteindelijk ook oestrogeen. Dat is echter niet van toepassing in de eerste week van de nakuur, omdat er te weinig testosteron aanwezig is in het lichaam. Je lichaam wilt dus testosteron aanmaken, en de negatieve feedback van oestrogeen op de hypothalamus en hypofyse wordt onderdrukt door een SERM. Dit moet eerst gebeuren voordat LH naar een niveau kan stijgen dat zorgt voor endogene testosteronaanmaak. Zodra LH dan op een aardig niveau zit haal je de HCG eruit, om zo de endogene processen zijn werk te laten doen.

Ik heb nog nooit deca gebruikt, alleen test, tren en primo...
Als ik de deca verdubbel moet ik de test e op 1000 zetten toch?

Waar jij op wil knallen moet het hoogst gedoseerd zijn ja :) Daarom zie je zovaak low test/high tren, bij die kuren wil je dat de Tren uitblinkt dus moet je die hoger doseren.

Antwoord op je vraag is dus: ja :)

Bedankt ! Dan zet ik de test op 1000 en de deca op 800.

Terug
Naar boven