MuscleMeat

Kwart A'damse jeugd haalt Cito-toets niet

benchMarc

AKA The Jesus
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
675
Lengte
1m88
Massa
98kg
Vetpercentage
12%
Maar liefst 25% van de Amsterdamse basisschooljeugd uit groep acht, heeft onvoldoende niveau om de Cito-toets te maken. Hierdoor is de kans groot dat zij een eventuele vervolgopleiding niet afmaken en nooit een diploma zullen halen.

De veiligheidsadviseur van burgemeester Job Cohen vreest dat deze kinderen straks massaal in de criminaliteit terechtkomen of gaan radicaliseren. Cohen zelf zei tegen RTV Noord-Holland zich ''grote zorgen te maken'' over deze ontwikkeling.

Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/53126

Goh, waarom verbaasd mij dit nix ???

En 1/3 van Limburg dat geestelijke problemen heeft, ja ja het gaat de goede kant op met Nederland :D

den haag schijnt ook onveilig te worden gemaakt door 1 of andere kaffer:cool:

ik heb m wel gehaald en dat voor een allochtoon jaja

Uitleg:

Het kwart Amsterdamse jeugd is NIET origineel Amsterdams en het gedeelte Limburgers zijn toch écht 100% Limburgers hoor! :D

Feiten:
Hoogste aantal dikkerds per provincie: Brabant/Limburg
Laagste landelijke gemiddelde IQ: Brabant
Hoogste aantal NSB-lidmaatschappen WOII: Brabant/Limburg

:cool: Droge CBS feiten.

DBC01 zei:
Uitleg:

Feiten:

Volgens mij kan ik lang zoeken bij het CBS maar dat feit zal ik toch echt niet vinden :D Ook al was het wel waar.

DBC01 zei:
Uitleg:

Het kwart Amsterdamse jeugd is NIET origineel Amsterdams en het gedeelte Limburgers zijn toch écht 100% Limburgers hoor! :D

Feiten:

Jullie in de randstad (waar ze de cito test niet eens halen) zijn gewoon jalours op ons schone brabant :P

Sprak gister iemand had 480 (!) punten voor cito toets... ik wist niet eens dat het mogelijk was... :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
  • Topic Starter Topic Starter
DBC01 zei:
Uitleg:

Feiten:

Grapjas, brabant staat juist op nr 2 qua hoogst gemiddelde IQ van NL. En vorig jaar op nummer 1. :cool:

Ja die dikke Brabanders/Limburgers kunnen ook intelligent zijn, haal ons geliefde zuiden nou niet door het slijk. :D

DBC01 zei:
Uitleg:

Feiten:

Ey malloot hier in Eindhoven de gekste hebben we wel mooi het Philips R&D gedeelte, daar lopen swerelds grootste breinen rond!

Rob G zei:
Ey malloot hier in Eindhoven de gekste hebben we wel mooi het Philips R&D gedeelte, daar lopen swerelds grootste breinen rond!
Ja, dat zijn degenen die met veel geld uit de Randstad worden gelokt.

benchMarc zei:
Haha, het laagste is 515 ofzo :P

Als ik me niet vergis loopt de score van 500 tot 550.
Ik meen me ook te herinneren dat er niet iets bestaat als 'het halen' danwel 'niet halen' van de toets ???
Het zou slechts een indicatie moeten geven van het niveau van de individuele scholier mbt de overgang naar het voortgezet onderwijs en op elk potje past een dekseltje toch?

Terug
Naar boven