MuscleMeat

lactose intolerant

hazewind26

Novice
Waardering
3
Lengte
1m70
Massa
59kg
Vetpercentage
21%
Hoi iedereen,

Ik ben lactose intolerant en kan dus vrijwel geen tot weinig zuivel verdragen.Een belangrijke bron van de nodige eiwitten.Ik vraag me af of er andere mensen op het forum zijn die lactose intolerant zijn en hoe ze dat aanpassen in hun schema.

Ik weet dat er ook veel eiwit in kip/vis zit, in lactosevrije producten ook maar de yoghurts en kwarkjes hiervan bevatten vaak suiker of is vet(vol). Uiteraard zijn er supplementen maar ik ben benieuwd of ik wat goede ideeen van jullie meekrijg.

Groetjes!

Ik kan makkelijk de dag rondkomen zonder melkproducten, dus dat moet jij ook kunnen. Melk mag dan bvb veel eiwitten bevatten, het bevat ook heel wat snelle koolhydraten en vetten (ok, magere melk niet, maar dat smaakt naar niks zonder toevoeging).

Voor kwark kan ik momenteel echter enkel denken aan whey/caseïne.

Ja ik, mag geen druppel. Ook geen noten/pinda's trouwens.

Gehakt, kip, zalm, tonijn, eieren, zaden

Dacht dat XXL ook lactose vrije eiwitshakes verkocht...
Of die Carnivore van Muscle Meds ...

ik heb er geen verstand van, maar is er soja melk niet lactose vrij? Dacht dat het een andere structuur had.

Maar ja, genoeg alternatieven. Ik eet ook weinig zuivel producten en als het moet kan ik het wel zonder zelfs.

Rijsteiwitten (shake van sun warrior, erg lekker...;))
Hennepeiwitten, hennepzaad
Soja-eiwitten, sojamelk, sojayoghurt
Tofu
Seitan
Tempeh
Peulvruchten /bonen
Granen zoals quinoa, gierst, boekweit en amaranth bevatten ook veel eiwitten, meer dan rijst/aardappelen/pasta en je zou ze dus ipv rijst/aardappelen/pasta etc kunnen eten

Genoeg alternatieven....:lick:

• Topic Starter Topic Starter
@vitus....ik kan op zich ook zonder melk als het echt moet, yoghurt en kwark(mager) is altijd handig maar tegenwoordig zit er in zoveel producten lactose. niet alleen melk maar ook kaas,smeerkazen,stroopwafels,veel sauzen en een boel andere dingen die ik zowieso niet zo snel zou willen eten of drinken.

@ TranQuil , soya vind ik niet te doen.Ik ben een echte alleseter maar de smaak van soya........Grrrrr krijg dr kippenvel van.

@marjolein, dat zijn goede voorbeelden en vooral ook supergezond.Ik zal ze opschrijven en de komende tijd eens kijken of ik er goede maaltijden van kan maken.

Hartelijk dank voor de tips so far!

Dacht dat XXL ook lactose vrije eiwitshakes verkocht...
Of die Carnivore van Muscle Meds ...

Lactose vrije shakes? Whey Isolaat ;)

---------- Post toegevoegd Wed 29 Aug 2012 om 20:41 ----------

@vitus....ik kan op zich ook zonder melk als het echt moet, yoghurt en kwark(mager) is altijd handig maar tegenwoordig zit er in zoveel producten lactose. niet alleen melk maar ook kaas,smeerkazen,stroopwafels,veel sauzen en een boel andere dingen die ik zowieso niet zo snel zou willen eten of drinken.

@ TranQuil , soya vind ik niet te doen.Ik ben een echte alleseter maar de smaak van soya........Grrrrr krijg dr kippenvel van.

@marjolein, dat zijn goede voorbeelden en vooral ook supergezond.Ik zal ze opschrijven en de komende tijd eens kijken of ik er goede maaltijden van kan maken.

Hartelijk dank voor de tips so far!

In veel kazen zit nog steeds geen lactose. Kijk gewoon of er koolhydraten inzitten. Zo niet dan weet je genoeg.

Lactose vrije shakes? Whey Isolaat ;)

---------- Post toegevoegd Wed 29 Aug 2012 om 20:41 ----------

In veel kazen zit nog steeds geen lactose. Kijk gewoon of er koolhydraten inzitten. Zo niet dan weet je genoeg.

Hij bedoelt waarschijnlijk deze; http://www.xxlnutrition.nl/zero-lactose-protein/xxl-nutrition

Maar idd whey isolaat.. ik zelf heb er ook last van en gebruik lactosevrije melk en voor beleg op brood kalkoenfilet, is ook een goeie alternatief voor kipfilet beleg! daar zit ook lactose bende in.

En probeer dingen met maten te nemen zoals kwark misschien ken je niet eens 1 hap verdragen maar misschien wel 100gr per dag heb je toch weer 100gram meegenomen..

Ik zou lekker veel brood nemen met kalkoenfilet en misschien als je van de shakes bent voor whey isolaat gaan of de zero lactose protein shake die ik hier net gelinkt heb.. Cashew-noten is ook een goeie bron voor zowel kcal als eiwitten en gezonde vetten. Verder eigenlijk wat marjolein opnoemt, lactosevrije melk haal ik gewoon bij de Deen van het merk minusL je kan het altijd proberen want bij mij scheelt het echt een hoop! en zo ken je toch nog wat melk binnen krijgen met wat whey isolaat bijvoorbeeld erbij.. heb je alweer wat aardig kcal + eiwitten binnen!

Terug
Naar boven