MuscleMeat

lage hartslag

gotime

Cool Novice
Waardering
0
mijn moeder is dokters assistent en kwam van de week thuis en meet bij iedereen voor de grap bloeddruk en blijkt nou is mijn bloeddruk lage bloeddruk 40 en hoge 100 is erg laag

is dit heel erg?

heb wel al afspraak morgen bij de dokter maar wilde tog even weten

kan tog niet komen door vele eten :(

• Topic Starter Topic Starter
iemand?

lage loeddruk is nog slechter dan hoge ja ...

Weet je moeder dit soort dingen niet als assistent? :D 40 is idd wel erg laag dus ff bezoekje aan huisarts nooit weg.

d

Een lage is minder erg dan een hoge bloeddruk. Pas als je jezelf slecht voelt worden moet je ongerust maken. Met slecht voelen bedoel ik volgende symtomen:
* Je bent draaierig
* Je staat onvast op de benen
* Je ziet sterretjes wanneer je plots rechtop komt
* Je hebt het gevoel dat je gaat flauwvallen
* Je valt geregeld flauw
* Je bent moe
* Je bent traag en niet geconcentreerd
* Je voelt je een beetje depressief

Kijk de normale bloddruk is 120 over 80. Normaliter zolang je gemiddelde bloeddruk (hoog + laag /2) niet zakt onder de 60 moet je geen schrik hebben.

Nu ik weet niet wat normaal je bloeddruk is. Hou hem eens in de gaten en als ie toch verder zou zakken kan je best wel naar een arts gaan.

Als je je bloeddruk omhoog wilt kan je volgende dingen doen:
* Doe zout op je eten
* Eet als eens gezouten nootjes of andere zoute snacks
* Drink mineraalwater met een hoog zoutgehalte, zoals Vichy Célestins
* Zoethout verhoogt de bloeddruk. Het werkt in op de nieren zoals het natuurlijke hormoon aldosteron
* Voel je dat je gaat flauwvallen, gaan dan zitten of nog beter, liggen
* Ga rustig aan rechtop zitten of rechtstaan. Houd jezelf eventueel ergens aan vast
* Zorg dat je uitgerust bent: vermoeidheid maakt het erger.

Nu hiermee zou ik niet te vroeg starten. Pas als je echt ander klachten hebt dan kan je dit doen. Meet nu geregeld eens je bloeddruk. Ik zou je nog geen zorgen maken.

Een lage is minder erg dan een hoge bloeddruk. Pas als je jezelf slecht voelt worden moet je ongerust maken. Met slecht voelen bedoel ik volgende symtomen:
* Je bent draaierig
* Je valt geregeld flauw
* Je bent moe

Kijk de normale bloddruk is 120 over 80. Normaliter zolang je gemiddelde bloeddruk (hoog + laag /2) niet zakt onder de 60 moet je geen schrik hebben.

Nu ik weet niet wat normaal je bloeddruk is. Hou hem eens in de gaten en als ie toch verder zou zakken kan je best wel naar een arts gaan.

* Doe zout op je eten
* Zoethout verhoogt de bloeddruk. Het werkt in op de nieren zoals het natuurlijke hormoon aldosteron
* Ga rustig aan rechtop zitten of rechtstaan. Houd jezelf eventueel ergens aan vast

Nu hiermee zou ik niet te vroeg starten. Pas als je echt ander klachten hebt dan kan je dit doen. Meet nu geregeld eens je bloeddruk. Ik zou je nog geen zorgen maken.

Ik heb ook te lage bloeddruk. Ik ben 30 bijna 31 en moet het doen met een 50 á 60 om 100 tot 110. Verschilt wel op welk moment je het meet. Ik heb ooit een top gehad van 70 om 130, maar dat was in een kuur :D

ik had laatst 180/120 :eek: maar dat was met een meter van de blokker :P

Weet je moeder dit soort dingen niet als assistent? :D 40 is idd wel erg laag dus ff bezoekje aan huisarts nooit weg.

d

ja maar kan veel redenen hebben daarom zegt ze dat ik morgen naar de dokter moet die ziet het meestal wel wat beter he :)

* Je bent draaierig
* Je valt geregeld flauw
* Je bent moe

* Doe zout op je eten

bedankt voor je reactie ik zie wel als snel op sta sterretjes en ben Idd heel moe laatste tijd heb al ZMA gebruikt maar nog steeds moe.
kan moeilijk concentreren idd

eet overal al zout bij drinkt 1liter tot 1,5liter water daarbij nog sap etc
nootjes eet ik ok al :)

maar heel erg bedankt voor jullie reacties:)

ben bij de dokter op onderzoek en ze zei dat het mischien af en toe laag zakt en andere keer normaal is want is moment opname he

heb bloed geprikt ok geen suiker door de vermoeitheit ze kijken nog pfeiffer(nog geen uitslag gehad) mischien darom zo moe en moet regelmatig bloeddruk late mete en ze kijken of er regelmaal etc in zit :)

wilde nog even laten weten

Terug
Naar boven