MuscleMeat

lange en korte esters

schele

Novice
Waardering
0
Wie kan mij uitleggen waarom testosteron met een lang ester al weken in het lichaam zit, en dan pas begint te werken.

En waarom een snel ester al na enige dagen te merken is?? Misschien iedereen nu: gaaap. Maar ik wil hier echt wel wat uitleg over, want ik begrijp er nog geen reet van hoe dat kan.

schele zei:
Wie kan mij uitleggen waarom testosteron met een lang ester al weken in het lichaam zit, en dan pas begint te werken.

En waarom een snel ester al na enige dagen te merken is?? Misschien iedereen nu: gaaap. Maar ik wil hier echt wel wat uitleg over, want ik begrijp er nog geen reet van hoe dat kan.

Heeft missch te maken met hoe snel je lichaam de stof kan opnemen en hoe snel het in je systeem zit :)

en anders pak je er ff een medische anceclopedy bij :D

Werkzame stof zit in carbons (als ik het goed heb), sommige zijn zo gemaakt dat ze eerder de stof vrijgeven en anderen gaan langer door je bloedbaan etc. voor ze de test releasen. Die dingen zullen zo gemaakt zijn dat de ene makkelijker/sneller afbreekt zodat de test werkzaam wordt en de andere langer erover doet.

EDIT:
"Ester and Etherification of the 17-hydroxyl group delay the biodegradation of the compound as well as making it lipophilic (fat loving) {5}. Short chain esters with less than 4 carbons raise short acting steroids, whereas long chain esters with at least 8 carbons or more (decanoate or undecanoate) raise longer acting steroids {6}."

Laatst bewerkt:
ik d8 dat esters vetzuurverbindingen waren, of zit ik in de war met iets anders?

kurgan zei:
ik d8 dat esters vetzuurverbindingen waren, of zit ik in de war met iets anders?

Een ester is een verbinding tussen een alcohol en een zuur. De snelheid waarmee een ester wordt afgebroken heeft te maken met de lengte van de koolstofketens. Een enanthaat molecuul is een 'groot' molecuul met veel vertakkingen en zal daarom ook langzamer door het lichaam worden afgebroken.

jep, zoveel te langer de koolstofketen, zoveel te langer het duurt eer het hormoon zich van het ester losmaakt en zich dus verspreidt in het lichaam.

En als je de 2e zet, zit nog een heel groot deel van de 1e in je lichaam
bij de 3e groot deel van 1+2
Dus wordt het totaal dus ook steeds hoger.
Bij korte esters is het al eruit.

IKKE zei:
En als je de 2e zet, zit nog een heel groot deel van de 1e in je lichaam
bij de 3e groot deel van 1+2
Dus wordt het totaal dus ook steeds hoger.
Bij korte esters is het al eruit.

Klopt, en daarom moeten steroiden met kortere esters ook frequenter geïnjecteerd worden.

Terug
Naar boven