AndroidHealthClinic

laptop op tv aansluiten... help!

pat21

Lamme tak
Elite Member
Waardering
425
Hallo!

Hier ben ik weer eens met een vraag en omdat jullie me elke keer helpen heb ik ook deze keer goede hoop op een bruikbaar antwoord.

Sinds enige tijd werk ik met nieuwsgroepen. Echt geweldig. Nu wil ik deze films op mijn tv bekijken. Een 40" kijkt toch iets prettiger dan een 15" laptop :D
Een aantal heb ik films gebrand op een cd, maar af en toe lopen ze niet lekker. Ze haperen bijvoorbeeld terwijl ik op mijn laptop geen enkel probleem ondervind. Nu heb ik op mijn laptop een s-video ingang en ook op mijn tv. Ik heb een kabeltje gekocht, maar het werkt dus niet :(

Ik heb vanalles geprobeerd bij "eigenschappen voor het beeldscherm", maar helaas... Ik kom er niet uit.

Tips zijn welkom. Karma zal wederom de beloning zijn

Bij mij werkt dit wel. Normaal moet je niets aan de instellingen veranderen. Gewoon kabel in tv en laptop, en dan op "Fn" (je weet wel, die speciale laptoptoets) en F10 ofzo (is bij iedere laptop anders, er staat een symbooltje van een scherm op) drukken. Na een 3-tal seconden struggle zou het beeld op je tv moeten komen.
Ik moet er wel bijvertellen dat het beeld niet optimaal is. Bij mij gaat het in ieder geval beter via cd/dvd-rom.

Heb de strijd ook al opgegeven. Toen ik eindelijk beeld had was het niet in kleur, van alles gesprobeerd al.

• Topic Starter Topic Starter
hoopgevend jongens :D

Je moet gewoon een laptop hebben met hdmi. Gekloot met s-video heb je niks aan.

Ik gebruik een VGA kabel voor video en een 3.5mm jack voor audio, werkt perfect...Kost ook geen geld die kabels.

Wat betreft s-video, geen idee :D

welke windows draai je op je laptop.

XP/ Vista ? nvidia, ATI ?

nvidia

kabeltje in beiden s- video app. stoppen dus tv en laptop, daarna

Start> configuratiescherm>Beeldscherm instellingen> als het goed is zie je 2 beeldschermen, één aangegeven met getal 1 en de ander met 2

Ga op beeldscherm 2 staan, kijk links en zie het bureaublad naar dit beeldscherm uitbreiden, vink dat aan.

doe op je tv wat zappen met externe ingang (scart1,2,3 of video s oid selecteren) op een gegeven moment vindt je de juiste kanaal met kleur.

Start film en sleep wmp naar andere scherm, fullscreen en klaar is kees :D

kabeltje in beiden s- video app. stoppen dus tv en laptop, daarna

Start> configuratiescherm>Beeldscherm instellingen> als het goed is zie je 2 beeldschermen, één aangegeven met getal 1 en de ander met 2

Ga op beeldscherm 2 staan, kijk links en zie het bureaublad naar dit beeldscherm uitbreiden, vink dat aan.

Tot hier kwam ik vanmiddag. Ik zoek dan het kanaal op maar hij geeft aan dat er geen signaal is.

Heeft je laptop dan wel video-s uit

ws alleen video-s in ;)

check zo simpel t is

ziet er idd simpel uit :D Jammer dat het bij mij niet zo werkt

Dit staat trouwens op de website van de fabrikant van mijn laptop. Lijkt me dat dit een uitgang is?
1 x TV-out (s-video)

Dan ligt het aan je tv of een setting die je niet selecteert op je tv, das niet zo raar op mijn tv ontvang ik ook geen signaal terwijl bij anderen hij het perfect doet :mad:

Test het ergens anders uit op een andere tv, bij je vriendin ofzo

kijken of i t daar wel gaat doen ;)

Dan ligt het aan je tv of een setting die je niet selecteert op je tv, das niet zo raar op mijn tv ontvang ik ook geen signaal terwijl bij anderen hij het perfect doet :mad:

Test het ergens anders uit op een andere tv, bij je vriendin ofzo

kijken of i t daar wel gaat doen ;)

Geen feilloze techniek dus. Mijn tv is net 3 weken oud. Mijn vriendin woont bij mij dus dat schiet ook niet op :D Zal eens kijken of ik een andere oplossing kan vinden. Anders pleur ik alles het raam uit. Gek word ik ervan namelijk

Die aansluiting zit wel achter mijn tv. Wel naadje dat hij aan de muur hangt en ik er dus niet zomaar bij kan. Dat was ook het mooie van s-video geweest. Die ingang zit namelijk aan de zijkant.

sluit ook geluid aan en speel iets af, zoek dan op je tv het kanaal
als je geluid hoort, weet al welk kanaal en moet je enkel nog de beeldinstellingen(resolutie) op je laptop goed zetten

Terug
Naar boven