AndroidHealthClinic

Laptop Overheating

Gast 104861

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
377
Lengte
1m68
Massa
76kg
Ik heb een Toshiba Satellite L670/L670D & L675/L675D waarbij veel overhitting voor komt. Vooral bij het gamen wordt de plek van de ventilator heel heet. De standaard warmtes zijn (opgemeten met SpeedFan):

HD0: 41C
GPU: 64C
Core 0: 61C
Core 1: 55C

Bij games zoals Assassin's Creed: Revelations (waarbij hij draait op volle specs) zijn de opgemeten warmtes zo hoog als dit:

HD0: 54C
GPU: 98C
Core 0: 96C
Core 1: 95C

Het vreemde ervan is dat ik al naar de Makro ben geweest om ze er naar te laten kijken; ze hebben hem van binnen schoon gemaakt en ze zeiden dat het normaal was dat hij rond de 60 graden draait. Alleen daarvoor had ik mijn interne opslag ook al doorbrandt en in de temperaturen is er niks verandert. Ik heb de laptop sinds vorig jaar april. Weet iemand iets af van dit probleem of heeft iemand er zelf ervaring mee? Laat het weten, alvast bedankt voor de reacties :)

geen games op een laptop spelen misschien?

Heb ik ook gehad met mijn laptop, heel vreemd maar is kennelijk heel gewoon want er bestaan allerlei accesoires voor.

Zoeken op laptop koelers ofzo.

Ik heb een goedkope oplossing, ik heb 6 van die 'opzetters' (kleine vierkantjes met een plakkant) (3×2 aan elkaar geplakt) en dan op de onder kant van mijn laptop geplakt 2 Aan de achterkant en 1 aan de voorkant. Staat nu paar centimeter hoger en toch stabiel en de hitte kan er goed onder vandaan.

Al word hij zelf nog wel warm.

Als je zegt dat je games speelt is het niet raar dat hij zo heet word. Natuurlijk zou ik aan moeten bevelen om een game pc te kopen aangezien je tegenwoordig redelijk 'goedkoop' een flink systeem hebt.

Zelf heb ik dit ook gedaan nadat mijn moederbord was doorgebrand van mijn laptop. Nadat hij tot 108 graden(!!) was opgelopen tijdens het gamen.

Anders kan ik je aanbevelen om een koeler te kopen waar je je laptop op zet. Kost ongeveer 3 of 4 tientjes maar dit scheelt wel enorm. Zit nu op mijn mobiel dus kan even geen voorbeeld geven maar dit kan je vast zelf opzoeken;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dit soort dingen met een USB'tje.

---------- Post toegevoegd Thu 30 Aug 2012 om 20:21 ----------

Als je zegt dat je games speelt is het niet raar dat hij zo heet word. Natuurlijk zou ik aan moeten bevelen om een game pc te kopen aangezien je tegenwoordig redelijk 'goedkoop' een flink systeem hebt.

Laptop speel ik vaak BF, in het begin geen enkel probleem maar na een hele tijd werd het hem te zwaar. Ik denk dat het gewoonweg te maken heeft met slijten van het materiaal en de ventilator die bijvoorbeeld nog maar 90% in orde is of werkt.

zo'n ding bedoel ik inderdaad, als je hierin een goede koeler vind kom je al een heel eind.

• Topic Starter Topic Starter
zo'n ding bedoel ik inderdaad, als je hierin een goede koeler vind kom je al een heel eind.

ik heb al 1 met ook 3 ventilatoren, bijna precies dezelfde alleen het veranderd maar 3 graden. ik heb ook al coladopjes eronder gezet voor betere airflow en dat helpt wel, alleen zijn de temperaturen alsnog te hoog.

http://www.youtube.com/watch?v=G2AcFvd9qjc

Klik op de video en spoel naar 3.50min , ik zou zeggen probeer eens met perslucht alle stof uit te blazen.....of volg de video.

60 graden core temps is niet normaal , mijn asus laptop draait op net geen 40 dus.

Draai je games niet op volle specs , gpu van je laptop kan dat niet trekken.

sorry hoor maar 60 graden valt bij mij toch echt niet onder 'niet normaal'.

en dat jouw laptop net geen 40 draait zegt daar al helemaal niks over.

Omdat er overal in de spelregels staat dat je een laptop nooit voor games moet gebruiken ?

60c at default is echt te hoog !

Hij zegt toch niet dat hij 60 graden idle haalt. 60 graden tijdens het gamen, dat is echt niets om je zorgen over te maken.

Hij zegt toch niet dat hij 60 graden idle haalt. 60 graden tijdens het gamen, dat is echt niets om je zorgen over te maken.
Ik lees toch echt idle at 60c en load 90c plus ?!
je zegt het nota benen zelf , toch "60c is niet normaal"

die 40 is de Hdd....
of lees ik nou met mijn ANUS ???

het eerste is geen idle(dat is internetten), maar load, het 2de max load.

Zo'n temperatuur wijs 100% op probleem. Kan hardwarematig zijn(stof, kapotte fan, slechte tempverdeling van fabriek uit), kan softwarematig zijn(locked fanspeed).

Ik denk dat dat type gewoon een k*twarmteverdeling heeft. Dus kun je beter een andere kopen.

Even onder de koude douche gooien

Ik lees toch echt idle at 60c en load 90c plus ?!
je zegt het nota benen zelf , toch "60c is niet normaal"

die 40 is de Hdd....
of lees ik nou met mijn ANUS ???

Ik zei: 60 graden valt bij mij NIET onder niet normaal, zoals iemand anders dat wel vond.

De temp tijdens full out gamen wijzen wel op een fout in je systeem, dit kan zoals hierboven gezegd van alles zijn. Je kan het proberen met een laptopkoeler, óf genoegen nemen met het feit dat gamen op deze laptop niet te doen is.

het eerste is geen idle(dat is internetten), maar load, het 2de max load.

Zo'n temperatuur wijs 100% op probleem. Kan hardwarematig zijn(stof, kapotte fan, slechte tempverdeling van fabriek uit), kan softwarematig zijn(locked fanspeed).

Ik denk dat dat type gewoon een k*twarmteverdeling heeft. Dus kun je beter een andere kopen.

alleen hoe komt een 16-jarige opnieuw aan 800/1000 euro? ik had een prijs van 1000 euro gewonnen en wou een laptop van 800 euro hebben zodat ik nog 200 euro over had voor een TV. later won ik op dezelfde site weer 455 euro waarvan ik een samsung tv kocht. maar deze laptop had de beste specs voor die prijs...

alleen hoe komt een 16-jarige opnieuw aan 800/1000 euro? ik had een prijs van 1000 euro gewonnen en wou een laptop van 800 euro hebben zodat ik nog 200 euro over had voor een TV. later won ik op dezelfde site weer 455 euro waarvan ik een samsung tv kocht. maar deze laptop had de beste specs voor die prijs...

Beste specs zegt niet veel over de warmteverdeling.

verkopen en een beetje bijleggen voor een goede PC?

voor 800 euro heb jij een goed genoeg systeem om flink op te kunnen gamen hoor.

ik heb hetzelfde 2 jaar terug gedaan voor een kleine 600 euro, dit omdat ik al een toetsenbord, beeldscherm en muis had.

Beste specs zegt niet veel over de warmteverdeling.

verkopen en een beetje bijleggen voor een goede PC?

voor 800 euro heb jij een goed genoeg systeem om flink op te kunnen gamen hoor.

ik heb hetzelfde 2 jaar terug gedaan voor een kleine 600 euro, dit omdat ik al een toetsenbord, beeldscherm en muis had.

ja maar t probleem is dat ik aan het sparen ben voor extra kickbokslessen en ik zit al een beetje krap in de centen (voor 16-jarige begrippen)

Terug
Naar boven