XXL Nutrition

Laptop springt steeds uit

Antropoid

El Jefe de la tribu
Elite Member
Waardering
89
Lengte
1m80
Massa
89kg
Vetpercentage
14%
Als ik gewoon op DBB zit te surfen of te pokeren knalt ie zomaar ineens uit. Nu wil die bijna helemaal niet meer starten.

Als ik hem opnieuw aanzit krijg ik een bericht met Vista was in de vorige sessie niet goed afgesloten etc. Wilt u in veilige modus starten. En ook een optie met systeemherstel starten maar als ik systeemherstel kies springt ie na een paar minuten weer uit.

Wat kan ik doen om hem weer normaal aan de praat te krijgen? Is dit een typisch een van de Vista problemen waar iedereen over klaagt of zou het een hardware probleem zijn? Ik zag wel dat ie dit de eerste keer deed toen er net een nieuwe automatische vista upgrade geweest was maar kan natuurlijk toeval zijn.

moet je het niet laten springen gewoon aan de grond houden

Als ik gewoon op DBB zit te surfen of te pokeren knalt ie zomaar ineens uit. Nu wil die bijna helemaal niet meer starten.

Als ik hem opnieuw aanzit krijg ik een bericht met Vista was in de vorige sessie niet goed afgesloten etc. Wilt u in veilige modus starten. En ook een optie met systeemherstel starten maar als ik systeemherstel kies springt ie na een paar minuten weer uit.

Wat kan ik doen om hem weer normaal aan de praat te krijgen? Is dit een typisch een van de Vista problemen waar iedereen over klaagt of zou het een hardware probleem zijn? Ik zag wel dat ie dit de eerste keer deed toen er net een nieuwe automatische vista upgrade geweest was maar kan natuurlijk toeval zijn.

Is dit een orginele versie van vista ?

Misschien wordt er een onderdeel te heet en schakelt je laptop uit om hem te beschermen. Check de temps eens goed.

Heb je het probleem alleen op batterij, of ook op netstroom ?

Als hij springt kan je hem beter vastbinden! Hahahahahahhaha, mopje flauw mopje.

Spybot downen en laten scannen op spyware, malware.

Ik had er recentelijke ook last van todat ik na enkele maanden mijn spybot nog
eens liet lopen. Vond enkele problemen, gefixt en de pc loopt terug als vanouds.

Spybot vind je hier trouwens ;) (en het is gratis)
http://www.safer-networking.org/nl/index.html

bij een laptop is t meestal warmte als ie vanzelf uitgaat (zit beveiliging in )
blaas het ding eensdoor met een compressor en dan niet te lang blazen anders is de ventilator gaar.
kijk maar eens wat eruit komt aan stof

gr m

• Topic Starter Topic Starter
Ja het is een HP pavilion gaat standaard windows vista installeren als je hem voor het eerst aanzet.

Wat dacht je van HP te bellen? Je hebt garantie ;)

Overigens kan het van alles zijn. Brak geheugen, brakke processor, brakke of vuile ventilator (word dus te warm), brakke batterij, etc.

Lijkt me eerder een hardware probleem te zijn maar Vista suckt wel bigtime!

Lijkt me eerder een hardware probleem te zijn maar Vista suckt wel bigtime!

Daar zou ik mijn hand niet voor in het vuur steken. Mijn pc heeft ook een tijdje
gecrasht, random reboots, etc ... allemaal door spyware/malware.

Maar, toegegeven, hij deed het ook wel toen ik mijn Ramtimings verkeerd
had staan, of toen mijn overklok wat te bruut was :p

Echt warm word ie volgens mij niet maar dat verhaal dat. Maar het verhaal dat ie uitspringt omdat er een onderdeel te heet wordt klinkt wel het meest logisch vooral omdat als ik hem een tijd uitlaat ie het wel weer even doet. Zal straks eens proberen hem schoon te maken en anders HP bellen.

Bedankt voor de reacties!

Daar zou ik mijn hand niet voor in het vuur steken. Mijn pc heeft ook een tijdje
gecrasht, random reboots, etc ... allemaal door spyware/malware.

Maar, toegegeven, hij deed het ook wel toen ik mijn Ramtimings verkeerd
had staan, of toen mijn overklok wat te bruut was :p

Ik heb wel meegemaakt met andere PC's dat dit inderdaad helpt. Bij deze werkt het niet ik heb het al geprobeerd maar hij haalt het einde van de scan niet dan is ie al uitgesprongen.

wazzup;3033362[B zei:
]Misschien wordt er een onderdeel te heet en schakelt je laptop uit om hem te beschermen. Check de temps eens goed. [/B]

Heb je het probleem alleen op batterij, of ook op netstroom ?

Dit is waarschijnlijk het probleem.

Staat je laptop op een verharde ondergrond?

Is je laptop niet te oud om vista te draaien, wwelke proc en hoeveel ram
heb je? zet er anders gewoon xp op

hoogstwaarschijnlijk de temperatur van de CPU...

probeer aan EVEREST te geraken via warez-bb of zo.. dan kan je alle sensors zien die tempmeeting bezitten....

Maak voor de zekerheid even je adaptor uiteinden en accu schoon. Ik had precies hetzelfde en dat bleek het toen te zijn. Hij laadde niet goed op.

Terug
Naar boven