XXL Nutrition

laptop valt telkens uit

bigtony

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
Heej mensen;

Sinds enkele maanden ben ik de trotse bezitter van een laptopje (tweedehandsje: -Acer Aspire-)

Nu heb ik daar het volgende probleem mee:

Hij valt met enige regelmaat volledig uit. Niet dat het systeem crashed, maar alsof de electriciteit er ineens mee ophoudt..... Daarna moet ik hem opnieuw opstarten en als ik dat te snel doe, valt 'ie weer meteen weg.... (hij staat overigens gewoon op netspanning in deze gevallen.)

Komt dat omdat 'ie te warm wordt? Is er hardwarematig iets mis, of is er ergens een zekeringetje doorgefikt?

T-H-A-N-K-S

(ik ben vanavond niet op het forum, dus bij voorbaat excuses voor als ik wat laat reageer; wordt waarschijnlijk morgen....)

Zet je wifi eens uit, als je die hebt uiteraard

Het kan zijn dat je fans helemaal vol met stof zitten, waardoor de koele luchtstroming tegengehouden word. Ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn laptop.

is inderdaad waarschijnlijk een probleem met de koeling.

Virus? (serieus bedoeld)

of de batterij die er de brui aan geeft

• Topic Starter Topic Starter
OK, zal eens kijken of ik de koeling schoon kan maken... Thanks :)

Valt laptop uit op Accu en op netspanning?
Check ook ff op de site van acer of je er de juiste power supply bij heb zitten.

wtf, ik heb dat sinds deze week ook met mijn pc. Ligt het aan het weer?

Plotesling uitvallen, daarna weer proberen en niet werken is meestal temperatuur.

beetje moderne machine heeft een temperatuur sonde erin, de sterf temperatuur van een gemiddelde intel/amd processor is ongeveer 85 a 90 graden. bij 65 a 70 graden valt deze dus uit om schade te voorkomen.

met dit weer is het helemaal niet gek dat er computertjes uitvallen, en zoals gezegd je airflow kan wel eens geblokkeerd zijn.

Ik heb het zelfde probleem gehad. Ik heb toen mijn lapotop uit elkaar geschroefd en flink schoongemaakt. Sow wat kwam er veel stof uit.

Maar na het schoonmaken van de laptop valt hij niet meer uit

jullie moete speedfan downloade dat is een prgrama waar je de koeling mee kan controleren en in de gate houden en je kan je pc openmake en een ventrilator erop zete laptop kan het zelfde doen
hier de link http://tweakers.net/meuktracker/11823

wim1988 zei:
jullie moete speedfan downloade dat is een prgrama waar je de koeling mee kan controleren en in de gate houden en je kan je pc openmake en een ventrilator erop zete laptop kan het zelfde doen
hier de link http://tweakers.net/meuktracker/11823

Ja, maar dat lost zijn probleem niet op. De TS moet gewoon zijn laptop openmaken, en al het stof dat aan de roosters of fans vastgekoekt zit, weghalen.

en dan een regel (liniaal, zo'n vierkante) eronder leggen dat er meer lucht aan de onderste koelers kan...

Terug
Naar boven