MuscleMeat

laser of inkjetprinter?

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Iemand ervaringen? Ik twijfel of ik een laser of opnieuw een injectprinter zou kopen.

Je kan wel zeggen laser is duur in aankoop en toners maar stel dat zon apparaat ook langer meegaat , en kan je ook niet veel meer prints doen met 1 relatief dure tonerset waardoor de inkjet op lange termijn toch duurder is???

Verder vraag ik me af of je met een laser naast haarscherpe tekst ook mooie fotos kan afdrukken, blijkbaar kan dit niet op inkjet fotopapier dus hoe dan wel?

Laserprinter en foto's is geen goede combi, doel van die Laserprinters is tekst en afbeeldingen behalve foto's.

Het hangt er vanaf hoe veel je gaat printen, maar als je veel teksten print is een laserprinter goedkoper. Wil je foto's printen dan heb je het meeste aan een dye-sub printer, maar die is specifiek voor foto''s gemaakt. Je kan er dus geen tekst mee printen.

ik zou gaan voor een inkjetprinter,

tegenwoordig printen ze ook erg snel, en ik denk niet dat je 1000de prints per dag wilt maken. foto's drukken ze ook erg goed af.

zou dus gaan voor een inkjet maar dan wel een 3in1
epson heeft mooie printers.

• Topic Starter Topic Starter
duidelijk, tnx eric, jordy

de Canon PIXMA iP4000. :D

Ik heb ook een inkjet printer (goedkope lexmark), maar omdat ik hem niet zo vaak gebruik heb ik vaak problemen met cartridges die indrogen... zo worden die prints wel heel erg duur. Dat soort problemen heb je niet met een laserpinter.

• Topic Starter Topic Starter
Centaur zei:
Waarschijnlijk. Goedkoopste all round oplossing. Laser kan later nog 700 euro is nu wat veel voor de printer + toners (printer = 299 euro maar toners 100 euro per stuk en je hebt er 4 nodig :o )

ga naar minolta printer kost 246 euro
toners 74 euro

van de pixma ben je ongeveer 10,95 per kleur kwijt maar doe je veel minder afdrukken mee
tevens doe je met die laser 2000 met de kleure toner en 4000 met de zwarte
www.vobis.nl staat hij volgens mij anders moet je ff bellen
026-4458360

Voor kleuren zou ik kiezen voor een inkjet, maar alleen voor tekst zou ik je zeker een laserprinter aanraden.

Heb zelf laser en inkjet, de laser gekocht op marktplaats.nl voor 50 euro.

Ga voor een Inktjet printer met een hoge DPI, want net wat EricR zegt: laserprinters zijn over het algemeen perfect voor tekst en plaatjes maar niet voor haarscherpe foto's. Met de prijs voor een goede printer zit je vaak rond de 200 euro.

Goedkope kleurenlasers zijn ook om te huilen.. je maakt de doos open, haalt em eruit.. zet de toners erin... en verder kijk je niet..

Draai eens een paar duizend afdrukjes en daar beginnen de problemen. Dan gaan de rest van de kappen los, en dan kijk je tegen het "mechaniek" aan, compleet van plastic!

Terug
Naar boven